#throwback hari pertama sekolah yang lalu
1:45 petang
Kelas telah pun berakhir 😄😄😄 yeahhhh . fuh Adam Alex datang dengan cermin mata hitam , baju t hitam dan seluar slack coklat . fuhh handsome boleh menang award guys ! Award lelaki perfect 10.
" Hey zee ! You look so pale . are you okay ? . seems like u are tired ? "
" Ouh ya ? Maybe theres a lot of thing that I do today . no worries okay 😉 . "
Adam menggalas beg sekolahku , dia memang risaukan keadaan aku lebih lebih lagi dia dibawah tanggungjawab aku sekarang . baru jer dalam 10 saat nak berdiri tiba tiba keadaan disekelilingku kabur dan aku disambut oleh Adam .
4:00 petang ( Queen Elizabeth Hospital )
Aku memerhati keadaan disekeliling . aik ? Kat mana nii ? Hospital ? Aku perasan bile ade sentuhan hangat ditangan sebelah kiriku . Adam tido ? Dia ke yang hantar aku ? Alaaa comelnyee lahai ! aku tersenyum . Aduh ! Adam dah bangun laa macam mana ni . ahhh acah acah laa tengok bunga kat sebelah.
" yoww sussap ! Are you feel better ? Zee how u can faint infront of me ? I'm so worried . wat if you died ? Auch I can't marry you . 😂😂 one more thing ! U are heavy man ! . "
" hey dude . emm I feel a little bit dizzy . then when I realized I'm in hospital right now , its not my fault if I faint infront of you . "
Aku menyerabaikan rambut milik Adam . hah ambikkau ! Padan muka ! Hehehe . berat ? Dia menarik hidung aku sambil menjerit " Hey ! You look like a clown " aku memandang cermin disebelahku ternyata hidung aku merah ! 😠
"Hey I want to go back . I miss my lovely house . pleasee adam "
" No ! You can't ! Get it "
" please ? "
Aku mengelip ngelipkan mata depan adam dengan harapan dia cair ! Sabar zee sekajap jerr lagi dia akan cair . cair macam ice ! Yes jangkaan aku tepat dia mengalah denganku .
" just sit and wait here ! don't go anywhere . I will in charge and pay the bills ! "
Tidak lama kemudian adam datang bersama beberapa ubat . eeee ubat ! Aku fobia dengan ubat 😑
" hey zee ! Let go home "
Aku hanya mengikuti langkahnya . tiba tiba dia berundur kebelakang dan mendukungku . aku hanya memeluk lehernya yang putih sampai sahaja dihadapan kereta Volkswagen polo merah itu dia meletakkan aku di tempat duduk penumpang . aku perasan akan bekas tapak tangan di lehernya . aduhh aku peluk kuat sangat ke tadi ?
" Ad I'm sorry to trouble . you help me a lot . thanks for helping me " 😞
" its my responsible for taking care of you . You aren't trouble me zee " dia mengucup pipiku lembut . aduhh mana nak letak muka nii ? Kat pasu bunga boleh ? Dia memandang mukaku yang kemerah - merahan .
" Emmm ur neck ? Is it hurt ? " aku berasa Serba salah .
" Nope its okay . "
Sepanjang perjalanan aku hanya membisu mendiamkan diri .
setibanya dirumah aku didukung dan diletakkan diatas katil . Adam sudah lama Turun ke bawah entah ape yang dia buat . aku mencapai I phone 6+ milikku sudah berapa hari aku tidak menggunakannya semenjak sampai di malaysia . apa yang papa buat eh ?
Tink ! Tink !
Menandakan notification what's app masuk
15 Miss called - My lovely Iggy
45 message - IggyAku membuka conservation aku dan Iggy
" Zee "
"Hello"
" Hmm you aren't miss me right ? "
"Zee , I'm sulking "
" hmmm how could you "
" what ever ! I love you muah *flying kiss emotion*"
Aku ketawa bile si Iggy nii merajuk . aduyaii sian . emm aku tau macam mana nak buat dia tak merajuk bahaya kalau si Iggy nii merajuk .
Aku membuka aplikasi Skype seperti yang dijanjikan oleh Iggy yang aku video call dia apabila sampai dimalaysia .
Calling My lovely Iggy ......
Tak sampai 10 saat dia menangkat call aku ." Zee ! I miss you . hey whats wrong with face ? How with you day ? Is it good ? Whats about ur first day ? "
Haish dia nii . aku merenung tajam Iggy lalu aku menjerit ! Sebab ape ? Sebab Iggy tak pakai baju dah laa badan dia tuu putih kemerahan . dia hanya tersenyum .
" I'm fine . I just go back from hospital a few minutes ago . I just knew a few of student there but they really polite I like it "
" hey ! Stop screaming okay ? I'm gonna deaf with you high pitching . I know that I'm too sexy but don't worry I'm not gonna flirt you. Thats your fault you are calling me at midnight I'm sleepy dude "
" Haha I'm sorry . I forgot we are different on time 😂 . hah ! Go back to sleep bye happy nightmare . " aku menekan punat end call .
Tidak lama kemudian Adam mengetuk pintu bilikku . dia masuk lalu duduk disebelahku . dia menyuapkan bubur ayam . ahhh so sweet ! Nii laa ciri ciri suami idaman . haish zee ape yang kau mengarut nii .
Hai guys ! So sorry sebab English author nii kekadang merapu gak . hehehe takpe author cubakan . Yang penting korang keep reading laa . nanti next chapter tunggu eh kemunculan Cikgu Practical kat sekolah zee nanti .
YOU ARE READING
CIKGU AKU HANDSOME
Short Story" Betul ke apa yang aku rasa nii ? Jatuh cinta kat murid sendiri ? No ! Kau dah lupa ke apa amilea aisyah buat kat kau? . - Cikgu Adrian - " Teringat peristiwa seminggu yang lalu ? "What! are u serious miss alexea ? Why should me ? Why should I tra...