Jackson, Luc, Ramon, Rick, James en Sam zijn de enig in de zaal.'WoW wat zien jullie er prachtig uit!' zegt James, ik bloos. Jackson kijkt me bewonderend aan. Skye loopt naar Sam en omhelst hem. Rick en Julia beginnen als eerste te dansen. 'Mag ik deze dans van je schoonheid.' Zegt hij tegen haar. 'Tuurlijk.' Zegt ze en ze beginnen te dansen.
'Louise wil je met mij dansen?' Vraagt James. 'Ja hoor.' Zeg ik en pak zijn hand. We dansen sierlijk door de zaal. 'Wat kan je goed dansen.' Zegt James. 'Ja ik heb wat hulp gehad.' Ik kijk richting Jackson die achter James staat. Hij glimlacht terug.
'Jackson dit is Sophia Stoons.' Zegt de koning tegen Jackson een meisje ik een roze jurk loopt achter hem aan. 'Aangenaam kennis te maken. Mag ik deze dans.'Jackson maakt een nette buiging, ze knikt blij en pakt zijn hand. Ik voel een steek van jaloezie.
'Ik ga even zitten. Ik ben niet gewend om zo lang te dansen.' Glimlach ik. 'Is goed, kom ik haal wel wat drinken.' Zegt James en loopt naar de tafel met eten. Ik ga aan de kant zitten.
----
Het is avond ik heb de helft van de tijd aan de kant gezeten.
'Mag ik jullie aan dacht?' Vraagt de koning. 'Mijn zoon Jackson zal zo kiezen maar nu eerst nog een dans!' Zegt hij blij.
Jackson loopt richting mij. 'Mag ik deze dans schoonheid?' Vraagt hij ik knik en pak zijn hand.
Hij lijd me moeiteloos door de zaal het is zo fijn om bij hem te zijn. Opeens word met een luide knal de zaal deur open gegooid. En daar staat hij, mijn broer.
Ik zet een paar stappen naar achteren.
'Hallo.' Schreeuwt hij en loopt richting mij en Jackson. 'Waarom verberg je je vleugels zusje.' Zegt hij ik verstijf.
Hij komt nog dichter bij als we nog maar een stap van elkaar verwijdert zijn pakt hij mijn mantel en trekt hem van me af. Ik val op grond en mijn vleugels komen tevoorschijn.
Er gaat een schok door de zaal. 'En wie hebben we hier.' Zegt Rafe en loop richting Jackson. Rafe trekt zijn zwaard. Jackson trekt ook zijn zwaard. 'Laat hem Rafe!' Zeg ik, Rafe luister niet en haalt uit met zijn zwaard. de zwaarden komen tegen elkaar aan, het geluid van tegen elkaar aan botsend metaal vult de zaal.
Ik stuur een spreuk op Rafe af maar die blokkeert hij.
Met een harde zwaai maakt Rafe een diepe snee in Jacksons buik.
'NEE!' Gil ik en ren naar Jackson. 'Laat hem zusje.' Zegt hij kil. 'Ik ben je zusje niet meer!' Schreeuw ik en pak mijn dolk. Voorzichtig laat ik een paar planten over Rafe's voeten groeien.
'Wat wil je met dat ding doen. Aardappelen schillen.' Lacht hij.
Ik gooi met hard naar Rafe hij word geraakt in zijn arm. Hij schreeuwt het uit maar pakt toch de dolk uit zijn arm en gooit hem naar mij. Hij raaktmij in mijn been.
Ik gil het uit. 'LOUISE!!' Gilt Jackson schor. Ik pak de dolk en gooi hem met al mijn kracht naar Rafe hij word in zijn maag geraak.
'Je gaat naar de hel!' Schreeuw ik naar hem, ik laat hem door planten helemaal begroeien.
'Grijp haar de is de dochter van Wood!' Schreeuwt een bewaker ik schrik. 'Louise.' Kreunt Jackson. 'Sorry Jackson' Zeg ik met tranen in mijn ogen.
Als ik wil sterven is dat in het bos. Ik spreidt mijn vleugels en vlieg het raam uit richting het bos.
~~~
In het bos ga ik tegen een boom aan liggen. Op de open plek van Jackson.'Louise?!' Schreeuwt een schorre stem. Ik blijf dood stil. 'Louise?!' Hoor ik weer. 'Louise alsjeblieft laat je zien.' Hoest de stem van Jackson.
'Jackson wat doe jij hier?!' Vraag ik angstig en loop naar hem toe. 'Louise ik wil bij jou zijn.' Zegt hij. 'Jackson je bent zwaar gewond!' Piep ik. 'Nou en, ik ben bij jou.' Zegt hij.
O god hoe moet ik hem helpen! Denk Louise!
'Floreena!' Gil ik blij. 'Florewattes?' Vraagt hij. 'Het is een plant met genezende krachten, ik ben een floraheks.' Zeg ik blij , voorzichtig laat ik de plant groeien. 'Ik wist dat je anders was.' Fluistert Jackson. Ik pluk aleen de bloem, en druk hem op zijn wond.
'Dit moet werken.' Zeg ik zacht ik voel me een beetje duizelig. 'Het werk.' Zegt hij blij. Na nog geen minuut is het al weer zo goed als heel. 'Kijk daarom wou ik bij jo..'
Dan word het zwart voor mijn ogen.
-----------------------
Hoe vonden jullie het hoofdstuk?
JE LEEST
When angels fail ~Boek 1. The battle to the curse~. #Netties2017
FantasyIk kon hem ontlopen, Weg van zijn ogen. Maar ja, nu is er geen ontlopen meer aan. Ik moet recht voor zijn prachtige ogen staan. [Het speelt zich af in de middeleeuwen van de hemel.] (Ik ga hem nog herschrijven maar tot nu dan is hij voltooid)