Osmanlı Devleti 2:KÖSEM (22.Bölüm) "Aşk-ı Derun"

84 3 0
                                    

Derviş paşa,Handan Sultan ile görüşmeye gider.Handan sultan,Dervişin idam edileceğini söyler,derviş buna pek inanmak istmeez zira Sultan Ahmete sadakatla bağlı idi ve ona herşeyden çok hocalık,yoldaşlık ediyordu.Handan sultan ise her ihtimali düşünmek gerekiyor aslanım sana kıyabilir sen benim için kıymetli bir paşasın zira tek sana güveniyorum der.Dervis paşa sizin güveninizi kazanmak benim için şereftir.

Sultan Ahmet,derviş paşayı huzuruna çağırır düşüncesin de onu öldürmek değilde sürgün etmekte vardı.Dervişle ile ilgili anılırı canlanmaya başlamıştı ki tam o sırada derviş gelir.Derviş paşa tedirgin idi zirs cellatların çıkacağını düşünmüştü ama Ahmet han onla çarşıya çıkar.

Halk kıyafetiyle ahalinin derdini dinlerler hepsi derviş paşaya hakaret eder. Sultan Ahmet artık kararlı idi.

Kösem sultan,hamile kalması herkesi mutlu etmişti.Sultan Ahmet düşüncelerden uzaklaşmıştı biraz ve adını Fatih Sultan Mehmetinin ismini koymuştu.Şehzade Mehmet.

Halime sultan yeni rakip geldiğini söyler MuStafamın durumu nasıldır diye sorar,perişan olur. Hacı ağa huzura çıkaf ve mustafanin hasta olduğunu söyler ilacını içmiyor annesini görmesi yasak olsada gizliden gösterirler iyileşmesi için...

Mustafa üzgündü anne der sen beni bıraktın der hani biz ayrılmıyacaktık ben buradan çok korkuyorum tek başımayım der.Halime Sultan ben seni birakırmiyim hiç söz mustafam seni buradan çıkaracam.

Şeyhülislam efendi Mustafa efendi senin ilminden hiç bir şüphem yok gecelerde uyku uyuyamıyorum sebebi ise yakınımdaki kişi hakkında o kişi hakkında hiç iyi şeyler söyleniyor adaletimi gölgeliyor sence napmam gerek ?

Biz ki sultanım sizin yanınızda söz söylemek düşmez elbette ben aciz kulunuz olarak ki bu konunun cevabını sizde biliyorsunuz daha önceden fetva çikarmistiniz o kisi ise derviş paşa idi sanirsam o kisi hakkında,derviş paşa ise hakkındaki şikayetler bitmiyor hünkarım tek bir çare var nizam-ı alem için idam....

Osmanlı Devleti 2:KÖSEMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin