Harry Potter a kouzla

52 2 0
                                    

1. Accio 
Oblíbené přivolávací kouzlo. Život kouzleníků je díky němu mnohem jednopdušší. Umožní totiž, tomu kdo ho sešle, přivolat k sobě jakoukoliv věc, na kterou myslí. (Daná Věc musí samozřejmě existovat :o) ). 

2. Aguamenti
Z kouzelníkovy hůlky začne tryskat voda. Pravděpodobně lze intenzitu proudění vody ovlvinit. Harry použil toto kouzlo například k hašení Hagridovy chýše po útoku Smrtijedů. 

3. Alohomora
Kouzlo pro odemčení zámků. západek a závor. Jedno z nejzákladnějších, přesto velmi užitečných kouzel. Existují však kouzla, kterými lze očarovat zámky tak, aby na ně kouzlo "Alohomora" 
neúčinkovalo .

4. Anapneo
Kouzlo uvolní dýchací cesty cílené bytosti. První pomoc při dušení. 

5. Aparecium
Zviditelní neviditelné nápisy. Například psané neviditelným inkoustem, či zneviditelné slabším zaklínadlem. 

6. Avis
Vykouzlí několik ptáčků, kteří poslouchají sesilatele. 

7. Cave inimicum
Jedno z ochraných kouzel.
Kouzlo nějakým způsobem upozorňuje na blížící se nepřátele. 

8. Colloportus 
Opačné kouzlo, ke kouzlu "Alohomora". Uzamkne dveře, zámky atp. tak, že je nelze otevřít bez použití magie. 

9. Confringo 
Téměř bojové kouzlo. Objekt zasažený tímto kouzelm vybouchne v plamenech. Pravděpodobně funguje i na živé cíle, jelikož Hermióna se pokusila tímto kouzlem zabít Nagini 

10. Confundo
Obět kouzla je zmatená. Není schopna provádět ani jednoduché činnosti správně a dá se lehce přesvědčit či podvést. 

11. Defodio
Doslova vykopat, či vyřezat. Kouzlo použito v 7. díle při útěků z tunelů pod Gringottovými. 

12. Deletrius
Odstraní efekty kouzla odhaleného pomocí "Prior incantato". Odstranění znamení zla vykouzleného Harryho hůlkou. 

13. Densaugeo
Zpusobí oběti enormní růst zubů. 

14. Deprimo 
Velkou silou působí na cíl. Je-li cílem napřiklad zeď, či podlaha, bude proražena. 

15. Depulso
Odpuzující kouzlo. Opačné ke kouzlo "Accio". Cíl je odhozen směrem od sesialtele. 

16. Diffindo
Kouzlo rozloží, či roztrhne věc na více částí. Například desky z knihy, či lemy ze šatů atp. 

17. Dissendium
Otevírá sochu hrbaté čarodějnice, která je vchodem do tajné chodby vedoucí z Bradavic do sklepa Medového ráje (Honeydukes) v Prasinkách (Hogsmeade). 

18. Duro
Cíl kouzla ztvrdne, jako kámen.

 Ahoj jestli se chcete stát kouzelníkem tak zkoušejte tyto kouzla možná se vám to podaří. Těch kouzel je ještě více v další části budou bojová kouzla tak se nezapomeňte kouknout ;-).

Harry Pottera a věci, které jste nevěděli Kde žijí příběhy. Začni objevovat