2

217 16 2
                                    

PovLink
Samen met Joost, Jeremy en Harm liep ik de pizzaria binnen. Ik keek wat om me heen. Gezellig zweertje. Tenminste dat is mijn mening. De serveerster wijst ons een tafeltje aan. Ik doe mijn jas uit en ik wil gaan zitten. Ik val vol achterover op de grond. 'Zit je lekker?' Harm komt lachend op zijn hurken naast me zitten. 'Heerlijk.' Ik snap Harm wel,  maar ook weer niet. Ja inderdaad, dat slaat nergens op. Ik krabbel weer overeind en duw Harm omver, daarna ga ik zitten op mijn stoel.

Harm ligt op de grond, hij komt niet meer bij van het lachen. Dat bedoel ik nou. Dit is een goed voorbeeld van waarom ik hem niet snap. 'Willen jullie wat te drinken?' De serveerster kijkt ons vragend aan.  'Een cola graag.' Antwoord ik maar. 'Fantaaa!' Joost is gek op fanta. Wat Jeremy en Harm wilden?  Geen idee.  Mijn ogen waren op heel iemand anders gericht. Alles om me heen leek te vervagen. Die ogen... Ik voelde een duw op mijn borst. Ik schrok zo erg dat ik bijna mijn cola omstootte die er al een poosje stond.. Blijkbaar. 'Je leek wel te dromen Linkie.' Jeremy keek me met zijn vrolijke gezicht aan.  'Ik heb zin in pizza.' Ik had de zin al gezegd voordat ik er over na had gedacht. 'Dan zitten we hier goed.' Joost zijn stem vervaagde. Die ogen.. Zo groen.. Maar toch zo blauw..  Wat was er mee?  'LINK!' 'Huh?' 'Wat wil je bestellen?' 'Pizza Margarita graag.' 'Komt er aan.' De serveerster liep weg,  naar de keuken. Gok ik. 'Wat zit je nu te dromen dan?' Harm keek me aan, hij grijnsde. 'Ja inderdaad.' Mijn antwoord sloeg nergens op. Die ogen.. Zo mooi.. Je kon er in verdrinken.  Die lippen.. Zo- 'Blijf er nou eens bij Link..' Harm schudde me wakker. 'Ja hier ben ik!' Ik zwaaide raar met mijn handen door de lucht. 'Ga niet zo stom voor je uit zitten staren A.U.B.' Jeremy keek me strak aan. 'Of ben je verliefd?' Joost floot. 'Nee helemaal niet!' Ik was hoe dan ook niet verliefd! Dat kon gewoon niet!

'Een pizza Margarita?' Dat was die van mij. Ik keek naar mijn pizza. Dat was de heerlijkste pizza ooit gezien. Weer mijn mening. Tijdens het eten dwaalden mijn gedachten af. Die ogen, ze stonden op en gingen naar buiten. Ik stond op en rende ze achterna. 'Link?!' Joost zijn stem was ver weg. Ik kon alleen nog maar aan die ogen denken. Ik moest ze achterna. Ik stopte en tikte ze op de schouder. 'Wat is er?' Nu verscheen het hele gezicht ban het meisje voor mijn ogen. 'H- hier is mijn nummer.' (Fixtijger!  😂) Ze pakte het briefje aan en liep weg. 'Ik wist het.' Ik schrok van Joost. Hij had zijn hand op mijn schouder gelegd. 'Je bent verliefd.'

Toen ik met Joost binnen kwam en aan een tafel ging zitten zei Joost het volgende:'Onze Link is verliefd!' Ik voelde dat ik rood werd. 'Wat schattig.' Jeremy trok een raar gezicht. Dat meende hij niet en het was alleen bedoelt om me te plagen. Thanks. Harm legde zijn arm om me heen en zei:'Het komt wel goed.' Harm kan ook nooit iets serieus nemen. 'Ik moet naar de wc.' Yep. Dat was mijn manier om uit deze ongemakkelijke situatie te komen. Ik stond op  en ik rende naar de wc. Ik bekeek mezelf in de spiegel. Yep ik was helemaal rood geworden. Had Joost dan echt gelijk? Was ik dan echt verliefd? Misschien wel. Waarom zou ik anders een nummer geven? Ik gooide wat water in mijn gezicht. Mijn rode gloed trok een beetje weg. Ik haalde mijn mobiel uit m'n broekzak, omdat ik een piepje hoorde. Een bericht?

(Op Link's mobiel)
Onbekend nummer: Hii
Link: Haii?
Onbekend nummer: Je gaf je je
nummer weet je nog?
Link: Oh ja..
Onbekend nummer: Mag ik 
vragen hoe je heet?
Link: Ik ben Link
Onbekend nummer: Is dat
je echte naam?
Link: Nee.. Eigenlijk heet ik
Michael..
Onbekend nummer: Leuke
namen.. xD.. Ik ben Mila.
Link: Ik moet gaan.. Ik ben
nog steeds uit eten xD
Onbekend nummer: Tot
Dan :D

Er verschijnt een glimlach op mijn gezicht. Mila is eigenlijk best aardig. Tot nu toe.. Misschien moet ik nu terug gaan naar Joost, Harm en Jeremy. Ik gooide nog wat water in m'n gezicht. Ik had nu geen rood hoofd meer.

Pov. Joost
'Ik moet naar de wc.' Link staat op en rent naar de wc. 'Hij is echt verliefd..' Harm keek hem na. 'Ja helemaal..' Jeremy propte nog wat lasagne in zijn mond. 'Waarom zou hij anders zijn nummer geven?' Zeg ik. 'Heeft hij zijn nummer gegeven?' Jeremy slikte alles in één keer door en keek me aan. 'Ja zo leek het wel.' 'Fixtijger! Haha..' Harm lag helemaal in een deuk om.. zichzelf.. 'Deze pizza is echt lekker.' Ik keek naar mijn pizza Salami. 'Joost jij denkt echt alleen maar aan eten.' 'Jer.. Moet je jezelf eens zien..' 'Haha ja jij zit de hele tijd je lasagne in je mond te proppen.' Harm nam nog een hap van zijn spaghetti. 'Misschien hebben jullie gelijk.' 'Wat nou gelijk? Je propt weer een stuk in je mond?' 'Het is gewoon te lekker!' 'Link blijft wel lang weg hé?' Ik vroeg me af of hij nog wel terug zou komen.. Oké dat klinkt echt gestoord.. 'Joa goa heam moar evan zoeaken' 'Jer.. Niemand kan je verstaan.' Harm sloeg zichzelf in het gezicht. Ik zag hem denken: Jeremy is echt gestoord..! En hij heeft ook echt gelijk.. 'Ik ga Link wel even zoeken.' Zei ik maar. 'Moar iik zeii doat neat?!' 'Dat verstaat niemand!' Ik ga er maar niet op in. Al heeft Harm wel gelijk. Ik sta op en loop rustig naar de wc's. Link gooit net wat water in zijn gezicht als ik binnen komt. Hij staat met zijn rug naar me toe. Hij kijkt nog even op zijn mobiel en daarna draait hij zich om. Terwijl hij op zijn mobiel kijkt. 'Hoi.' Blijkbaar schrok Link van me. 'Ehm hoi Joost?' 'Kom dan gaan we naar onze tafel.' 'Eh, ja goed plan!' Hij kijkt nog even op zijn mobiel en dan stopt hij hem weg in zijn broekzak. 'Met wie appte je trouwens?' 'Dat gaat jou niks aan!' Opeens had Link een kwade blik. 'Oké dan vraag ik het niet..?' Ik schrok nogal van Link's reactie en dus dacht ik: Ik krabbel wel wat terug..? 'Mooi..' Link hield zijn hand op zijn broekzak (waar zijn mobiel in zit). Wat was er met hem aan de hand?

Dit was alweer het 2e hoofdstuk! Graag even in de reacties zetten hoe je het tot nu toe vind! :D Goodbye! xD
XxX Afke

Squakantie..Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu