-Capitolul 5: Trezirea.

28 4 0
                                    

    Camera era inundata de chipuri vesele si de curcubee calde de culoare din obrajii jucariilor.Un pat,un sifonier lacuit proaspat si un scaunel lipit de geamul acoperit de brate ruginii erau cadavrele arhitecturii camerei ce gazduiau copila.Victoria ramase in pragul usii nemiscata,cu bratele stranse langa trupul rece privind-o tinta pe fiinta din fata sa.

-Diana,placerea e de partea mea.

       Mana intinsa era zgariata,cu semne mari si adanci ce emanau suferinta si ochii sai pierduti erau mai amari decat culoarea cafelei.Chipul era strans ca un cuib in care se culcasera doua gene mari si arcuite sombru.Rochita avea modele nerostite egiptene de culori inchise,incrustate pe satinul de o cromatica purpurie.Pantofiorii erau mati,de culoare verzuie.

      Scaunul se cutremura si cu o miscare tacuta fata se apropie de Victoria.

-Vino cu mine.

     Trupurile plutira prin valurile covorului pana la marunta fereastra unde Diana isi relua sederea lasandu-si noua prietena sa o priveasca din picioare.

-Vezi gradina cu maci?

     Rotind capul pe fereastra,aproape ca o soapta se putea zari inundat in valuri marine de ceata un cer presurat de polen rubiniu.Victoria insa nu raspunse.

-As vrea sa ajung acolo.

     Victoria zari mainile Dianei si tresari cu gurita inundata de suflare calda.Isi trase manecile lungi ale paltonasului cu nuante ivorii si trecandu-si cu palma semnele identice o privi disperata pe fata din fata sa.

      Dorind sa o cuprinda si sa o stranga in brate,sa-i vorbeasca,micuta nu reusi decat sa-i apuce un ciorchine din parul aspru si sa-l traga asupra sa.Durerea se rasfranse asupra fetei si aceasta isi derula trilul intr-un strigat fortat.

-Ce se intampla? se infatisa in prag doamna Portwell. Las-o in pace! striga ea apucand-o pe Victoria de coltul manecii paltonasului umed.

       O palmuta insa o opri si vocea acum brusc franta a fetei sale izbucni:

-Mama,nu o atinge.Si ea il vede.

Paradis InchisUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum