Don't Call Me Noona

526 29 1
                                    


In sung dan jihyo bekerja d tempat yg sme dlm masa yg sama,mereka couple.1 hari mereka brake, jihyo terlalu sedih dan badmood.jihyo menaiki bas untk pulang ke rumah.jihyo termenung jauh ke luar tngkap.tibe2 kyungsoo(pelajar poongjin high school) duduk di sebelah jihyo.

Kyungsoo:annyeonghaseyo noona.(kyungsoo melambaikan tngn kpd
jihyo)

Jihyo:jngn panggil saya noona!

Kyungsoo:ouh,mianhe noona

Jihyo:yaa!!jangan panggil saya noona!!(jihyo marah)

Kyungsoo:nae.(kyungsoo menundukkan kpalenye)

______________________________________
*Keesokkannya*
[Di dalam bas]

Kyungsoo duduk disebelah jihyo

Kyungsoo:annyeonghaseyo.(kyungsoo melambaikan tangannya kpd jihyo)

Jihyo:ya!saye nk tanya awak sesuatu.

Kyungsoo:ape?

Jihyo:sebenarnya awak ni sape?

Kyungsoo:ouh,saye do kyungsoo dr poongjin high school saye tinggal di...

*Tdk sempat kyungsoo habiskn kata2 nye jihyo menyampuk*

Jihyo:saya tak tanye awak tinggal di mane.saye tanye siape awak dan kenapa awak sibuk hal saye?kenape?

Kyungsoo:nae.sebelum saye menjawab soalan noona,beritahu nama noona dahulu

Jihyo:jihyo,kenapa awak panggil saye noona.

Kyungsoo:emm..saya tak menyibuk hal jihyo tapi saya hendak menceriakan hati noona sbb noona nampak badmood.(kyungsoo tak menjawab soalan kedua jihyo)

Jihyo:sekarang ni macam mana kyungsoo boleh tahu saya badmood?

Kyungsoo:saya tahulah.

Jihyo:ok,kenapa awak panggil saya noona?

Kyungsoo:suka hati saya lah

Jihyo:yaa!!(jihyo memukul peha kyungsoo)

Kyungsoo:sekarang ni kenape noona asyik tanye saya soalan saje?noona suka saya ke?

Jihyo:an...ani!!!

Kyungsoo:ha gagap2 tu bermakna betul la kan?kan?kan?(kyungsoo menunjukkan jari telunjuknya kearah jihyo)

Jihyo:ani!!!ha,kenape kyungsoo caring sngt.nk ambil berat pasal jihyo?ha kenape?

Kyungsoo:an...ani!saya menjalankn tanggungjawab sebagai seorang yg caring je.

Jihyo:jinja?klau awak tipu,awak...

*tak sempat jihyo menamatkan kata2 nya kyungsoo menyampuk*

Kyungsoo:awak ape?ha awak ape?

Jihyo:awak....awak jd namdongsaeng saya.(jihyo mnunjukkan jari telunjuknya kpd kyungsoo)

Kyungsoo:ok,kite bet.klau noona tipu,noona couple dengan saya.

Jihyo:ya!!awak tak malu ke couple dengan orang yg dah bekerja macam saya?

Kyungsoo:kenapa?tak salahkan

Jihyo:ok kite bet.kite tengok siape yg kalah.

Kyungsoo:ok(kyungsoo menunjukkan tangan "👌" kpd jihyo)

Jihyo:tp dengan 1 syarat

Kyungsoo:ape syaratnya?

Jihyo:klau awak call saya lebih drpd 2 kli,itu bermakna awak kalah dlm game ni.

Don't Call Me NoonaWhere stories live. Discover now