Lieve broederds en zusters, voor ik meer zal vertellen wil ik dat je eerst dit leest. Het is zeer belangrijk, voor elk gelegenheid heb je het nodig bij het reciteren. Moge Allah(swt) jullie beschermen tegen de shaytaan. (Satan)
"Zeg: A3oedhoe bilehi mina as-shaytaani ar-radjiem."
(Betekenis: 'Ik zoek toevlucht bij Allah(swt) tegen de vervloekte shaytaan.')
Bismillahi r-rahmaani r-rahiem.
Voor dat je gaat slapen moet je een smeekbede en surahs reciteren.
Er zijn drie surahs die Allah (swt) je aangeraden heeft om te reciteren voor je gaat gaan slapen.Persoonlijk begin ik altijd met het reciteren van Al-fatiha. Je hoeft het niet te doen maar ik vind het beter zo. De Surahs die je moet reciteren voor het slapen gaan zijn; Surah Al-Ikhlaas (Iglas), Surah Al-Falaq en Surah An-Naas (Nas).
Onze Profeet (saw) raad ons ook aan om aya Al-Kursi (Koersie) te reciteren. Voor de bescherming van de shaytaan. Neem gerust je tijd met deze Surah.
Surah Al-Iglas
¹ Qoel hoewa Allaahoe ahad.
² Allahoe s-samad.
³ Lem yelid wa lem yoelad.
⁴ Wa lem yakoe l-lahoe koefoewen ahad.¹ Zeg: Hij is Allah, de enige.
² Allah is de enige van wie al het geschapene afhankelijk is.
³ Hij heeft niet verwekt, noch is Hij verwekt.
⁴ En niet één is aan Hem gelijk.Surah Al-Faaq
¹ Qoel a'oedhoe bi rabbi l-falaq.
² Min sharri maa galaq.
³ Wa min sharri ghaasiqin idhaa waqab.
⁴ Wa min sharri l-nafaa thaati fie l-oeqad.
5) Wa min sharri haasidin idhaa hasad.¹ Zeg: Ik zoek bescherming bij de Heer der dageraad.
² Tegen het kwaad dat Hij geschapen heeft.
³ En tegen het kwaad van de donkere nacht wanneer hij aanbreekt.
⁴ In tegen het kwaad van hen die op knopen blazen.
5) En tegen het kwaad van een jaloerse wanneer deze jaloers is.Surah An-Naas
¹ Qoel a'oedhoe bi rabbi n-naas.
² Maliki n-naas.
³ Ilaahi n-naas.
⁴ Min sharri l-waswaasi l-gannaas.
5) Elledhie yoewaswisoe fie soedoerie n-nas.
6) Mina l-djinnati was n-nas.¹ Zeg: Ik zoek bescherming bij de Heer van de mensen.
² De koning van de mensen.
³ De God van de mensen.
⁴ Tegen het kwaad van de wegsluipende influisteraar.
5) Degene die in de harten van de mensen influistert.
6) Van de djinn en de mensen.(Als laast, een van de dua's die je kunt reciteren voor het slapen gaan.)
"Allahoemma innaka galagta nafsie wa anta tawaffaahaa, laka mamaatoehaa wamahyaahaa in ahyaytahaa faaghfir laha Allaahoemma innie as-aloeka l-3aafiyah."
(Betekenis: 'O Allah, U heeft mijn ziel geschapen en U neemt haar terug. U heeft de macht over haar dood en over haar leven. Als U haar levend houdt bescherm haar en als U haar doodt, vergeef haar. O Allah, ik vraag U om een goede gezondheid.")
Onze Profeet (saw) reciteerde voor hij ging slapen de drie Surahs, en dat elke dag. Na het reciteren blies Hij(saw) in zijn handen en ging daarna met zijn handen over zijn lichaam. Dat herhaalde hij drie maal. Beginnend met zijn hoofd.
*Mooie dromen komen van Allah swt en de slechte dromen komen van de shaytaan.*
*May Allah (swt) protect you from the satan*
Inshallah
JE LEEST
Vertel mij over de islam
De TodoAlles over het mooiste geloof ter wereld na mijn mening. De Islam.