'Good Morning Sayang. Meh sini sarapan.Ha duduk kat sana ye. Umi Masak Semuanya special untuk Ucu Tau!'
Ibu Reyza Masak Sarapan Kegemaran Reyza. Biasalah Anak Bungsu Memang semua pun kena tunai. Huhu. Maklumlah Reyza ne anak tunggal Lelaki dan ada 3 Kakak. Memang Patut di manjalah kan.
'Umi Ne, Susah-Susah jer Buat sarapan untuk Ucu. Kenapa Kakak tak tolong Umi?.
'Alaa, Biarlah Umi Yang masak. Lagipun Umi Suka masak Apa saja untuk Cinta Hati Umi😘'.
Reyza Pun tersenyum dan minum teh. Bersama Papa dan Kakaknya yang lain.
'Ucu, kalau pergi kerja tu elok-elok driving tu. Jangan Bawa laju-laju. Semalam Kawan Abah Accident Kat Damansara. Banyak Kemalangan yang berlaku kat jalanraya sekarang ne.'
Abah Sering memberi nasihat kepada Reyza. Reyza Tetap menerima Setiap Pesanan yang diberikan oleh Ayahnya. Keselamatan Adalah keutamaan bagi setiap orang.
Mereka Pun Bersarapan Bersama-Sama dan bercerita dengan cerita masing-masing.
'Abah,Umi Ucu dah nak pergi kerja ne. Assalamualaikum Abah, Umi.
Reyza Pergi Salam Tangan Kedua-dua Orang Tua. Lalu, Umi Nya Mengucup Dahi Reyza.
'Ingat pesan abah Tu Ucu. Hati-hati bila memandu. Okey!'.
'Baiklah Abah.'
Kerja Reyza Ialah Contractor yang terkenal di KL. Banyak Bangunan-bangunan yang direka olehnya semuanya sangat luar biasa dan dari luar jangkaan Kepada Orang-orang kaya di luar. Kadangkala dia menjalankan projeknya di luar negara seperti China,Indonesia,Korea,Russia dan Dubai.
'Ashiqin, Please Masuk office saya kejap.'
'Baiklah Encik Harriz'.
Pekerja di officenya memanggil Reyza. Encik Harriz. Ini memudahkan dia untuk mengenali orang. Lagipun dalam diam, Reyza Ni Pun Banyak Kawan.
'Ashiqin, saya nak awak tulis laporan tentang contract Dato Yahya dan Call Dato Yahya. Saya Nak Jumpa dia hari ini'.
'Okey,Encik. Ada apa-apa encik nak?'
'Hmm, Takdelah. Awak boleh buat kerja awak sekarang'.
Dato Yahya Merupakan Jutawan kedua terkenal di Johor Bahru. Tapi,sekarang dia menetap di KL. Dia memilih Reyza untuk memberi cadangan yang bernas untuk Binaan Rumah Barunya di Shah Alam.
'Encik, Saya dah siapkan semuanya. Kata Dato Yahya, Mungkin Petang ne dia akan datang ke office.'
'Terima Kasih shiqin'
Jarum pendek telah menunjukkan pada jam 2.00 petang. Dato Yahya Telah pun sampai ke office Reyza. Dato Yahya dan isterinya datang bersama-sama.
'Assalamualaikum, Reyza!.'
'Waalaikumsalam, Dato. Alhamdulillah dapat juga Dato datang ke sini ye. Datin Pun datang sekali. Ehehe'.
'Ye. Oh Lupa Pula saya kenalkan Ne isteri saya Datin Faridah. Sayang, Nilah contractor yang design office kita baru kita nanti. Namanya Reyza.Dia ne sangat famouslah kat KL ne.
'Nice to meet you, Reyza Ne Dah Kahwin ke belum. Handsomenya Anak Reyza Ne.' Tegur Datin Faridah
'Ermm. Belum lagi Aunty. Sebab saya masih muda dan belum bersedia lagi nak jadi husband anak dara orang.'
YOU ARE READING
Mr.Nerdy VS Princess Selfie
RomanceRezza Harriz Ataupun Reyza merupakan seorang jejaka yang pemalu. Namun Begitu, dia adalah harapan kedua ibu bapanya. Dia Seorang Jejaka Yang Bijak Dan mempunya Keperibadian Yang Amat Tinggi. Ciri-cirinya ini amat Berbeza berbanding jejaka yang lain...