[V P.O.V]
"Hyung!!!" Jerit seseorang.
Aku yg tengah mengambik ubat terkejut akibat sergahan seseorang. Aku berpaling muka untuk melihat gerangan sapa panggil aku.
Jantung aku berdegup dengan laju dan dahi aku mula berpeluh apabila orang tu ialah Jungkook!!!!
Lantas aku sembunyikan ubat drpd pengetahuan Jungkook.
"Aahh.....kookie buat apa dkt sini?" Soal aku terketar apabila Jungkook berada di dpnku.
"Sepatutnya kookie tanya macam tu. Hyung buat apa dkt sini?" Jungkook berbalas soalan aku. Aku hanya mendiamkan diri.
"Hyung...ubat apa ni?" Jungkook menayangkan botol kecil ke depan muka aku.
Aku melihat botol itu dngn teliti. Setelah beberapa saat baru aku tahu bahawa itu ialah ubat yg aku selalu guna.
"Uurmm....itu...itu...panadol lah." Tipu aku.
"Hyung jangan nak tipu dngn kookie. Kookie tahu ini ubat tahan sakit hyung kan? Kookie tahu hyung sebenarnya sakit kan sbb kookie pernah ikut hyung secara senyap dan kookie nampak hyung bercakap dngn seorang yeoja kelihatan seperti doktor......" Jungkook memberhentikan ayatnya. Jungkook menarik nafas sedalamnya lalu menghembuskannya.
"Hyung sebenarnya sakit apa? Wae hyung rahsiakan penyakit hyung? Hiks! Wae hyung? Waeyo...? Hyung kan tengah sakit wae tak bagitahu dngn kookie?" Aku melihat setitis air mata Jungkook mengalir.
Aku mula berada kesian. Aku hanya memberi senyuman kepadanya yg sedang melihat aku. Hati aku mula sebak bila memikirkan nasib aku.
"Jom kita bincang dkt luar." Aku mengajak Jungkook. Dia hanya mengangguk lalu mengikuti langkah aku dri belakang.
*Di Taman berhampiran hospital*
Aku melabuhkan di bangku yg berhampiran dngn pokok sakura. Jungkook hanya berdiri sambil pandang aku. Aku melihat tatapan Jungkook seperti sayu melihat aku. Aku memberi senyuman sambil menepuk tempat duduk sebelah aku supaya duduk.
Jungkook melepaskan keluhan berat lalu duduk di sebelah aku. Aku melihat baju Jungkook lengkap dngn seragam sekolah.
'Nampaknya tentu kookie tahu botol tu lalu tergesa2 jumpa aku. Haishh kenapalah aku boleh lupa bawa botol tu.'
"Hyung jelas kan semua rahsia hyung yg kookie masih tak tahu. Kookie nak hyung jujur."
"Sebenarnya.......hyung dpt tahu penyakit hyung sejak hyung bercouple dngn Hyojae. Penyakit hyung dtg balik. Hyung menghidap penyakit sejak hyung masih tadika........ Hyung dpt penyakit barah jantung tahap ke 3. Kalau hyung tak rawat dngn cepat kemungkinan jantung hyung makin teruk lebih tepat membawa maut. Hyung mempunyai 2 pilihan samada merawat dkt sini mahupun di luar negera. Tapi ada kesan sampingannya setiap 2 pilihan itu." Terang aku.
"Kesan merawat dkt sini 50% peluang hyung untuk hidup dan 50% kemungkinan hyung mati. Dan merawat dkt luar negara maybe hyung teruskan hidup tanpa halangan tapi kemungkinan hilang ingatan ataupun mati. Hyung taknak hilang kenangan manis yg sudah lama tercipta." Sambung aku.
"Jadi hyung pilih apa?" Tanya Jungkook.
"Hyung pilih merawat dkt luar negara."
"Tapi hyung ia boleh hilang ingatan hyung ataupun mati."
"Hyung dh kata kemungkinan."
"Kookie nak hyung janji. Hyung kena janji yg hyung akan terus hidup sampai ajal memisahkan kita berdua." Kata Jungkook sambil menghulurkan pinky promise.
YOU ARE READING
[C] Love You Kim Taehyung 2 (Malay)
FanficCerita sambungan dari season 1. Sudah 2 tahun hubungan V Dan Hyojae mempertahankan hubungan mereka sebagai pasangan kekasih. Kini, hubungan V Dan Hyojae tidak serapat dulu lagi. Mereka sudah jarang meluangkan masa bersama disebabkan rahsia besar V...