Äntligen var jag klar med utrustningen och allt glänste så vackert. När allt var upphängt på sin rätta plats var det dags att cykla hem igen.
När jag kom hem tog jag av mig kläderna och gick in i duschen. Efter duschen surfande jag på datorn en stund innan mamma ropade att maten var klar. Vi åt en mycket god pastasallad med kyckling och cesardressing. Efter maten gick jag en runda med våran hund Bosse som var en femårig labrador hane. Vår runda tog bara tio minuter för att jag ville så gärna se Harry Potter som gick på tv kl 20:00. När jag kom hem hade mamma och pappa gjort iordning både popcorn och godis som vi kunde avnjuta under filmen. Den kvällen somnade jag både glad och och orolig för Lady.
Nästa morgon skyndade jag mig till stallet för att vara där när Lady kommer hem från veterinären. Jag mockade och gjorde boxen extra fin så att hon skulle känna sig väl omhändertagen när hon kommer hem.
Transporten kom in körande på den grusade planen utan för stallet. Jag och min ridlärare öppnade transporten och sedan började jag backa ut Lady väldigt försiktigt. Jag ledde in henne i hennes rena box och gav henne en morot och lite hö. Veterinären berättade att Lady behövde stå i sjukhage och att hon inte fick ridas på i hela en månad.
När veterinären åkt satte jag mig i Ladys box och gav henne en massa kärlek.
Jag satt där inne i en timma tills jag kom på att jag var tvungen att åka hem och äta kvällsmat och så att mamma inte skulle bli orolig. Jag lämnade boxen och började gå till min cykel. När jag kom hem hade maten precis blivit klar. Vi åt stuvade makaroner och falukorv.
Den natten somnade jag med ett leende på läpparna och med mysiga drömmar som handlade om Lady.Tack för 230 läsare❤️
Förlåt att jag inte skrivit på nästan ett år. Fick slut på idéer och inspiration.
Nu kommer iallafall fortsättningen på berättelsen.👌
YOU ARE READING
Är det sant?
RandomClaras högsta önska är att få en alldeles egen häst men hon har ett problem hennes föräldrar tycker inte att hon klarar av en egen häst så hon är tvungen att visa att hon klarar av en egen häst.