Dag 1: vreemde vrienden

1 0 0
                                    

'Dario, maakt dat ge beneden zijt!' 'Ja, mama direct!' 'Papa gaat vertrekken zonder u! En ge hebt nog geen boterhammen mee!' Ik haal mijn rechterhand door mijn lang bruin en warrig haar. Waarom is elke ochtend zo fucking hectisch, denk ik bij mezelf. Ik trek een broek aan (ik slaap in mijn onderbroek) en een t-shirt. Gelukkig maak ik mijn rugzak al de avond op voorhand. Ik neem nog mijn jas van de kapstok, grijp mijn rugzak en ren zo snel ik kan naar beneden. Mijn moeder stopt een brooddoos in mijn handen en geeft me een kus. Mij pa staat in de deuropening naar de garage en kijkt ongeduldig van mij naar zijn horloge en terug. 'Pa? Vertrekken we?' 'Ja, oké.' Hij is altijd kortaf in de ochtend, zeker als ik te laat ben. Dan heel zeker. Ik open de garagepoort terwijl pa ma een dikke zoen geeft, "een dikke zoen" eerder een onsmakelijke samenhang van lebber geluiden. De dikke beige kt loopt nog even langs mijn been en valt op de grond met een blik van aai-me-slaaf. Ik volg het commando van de grote dikke pers, het machtigste ras der katten. Het moment dat ik zijn buik aanraak begint de kat te spinnen. 'Kom op Dario!' roept papa als hij naar de auto wandelt. Ik wandel rustig achter hem aan.

Hij stopt aan de Gazet van Antwerpen op de scheidingslijn tussen Zwijndrecht en Linkeroever. 'Veel plezier op school,' zegt pa nog voor ik de deur van de auto toegooi en hij de autosnelweg opscheurt. Ik wandel naar de tramhalte. Terwijl ik wandel zwaai ik met mijn handen en doe alsof ik een boek vasthoud. Mijn ogen geven een paarse gloed net zoals mijn handen. Een boek verschijnt met de titel: book of knowledge. Ik sloeg het boek op en op de titel van het hoofdstuk verscheen: Aardrijkskunde, de kennis voor de test van 01/06/2016. Het voelt zo goed om magie gebruiken en vals te kunnen spelen op een test. Ik leg mijn midden- en wijsvinger op de pagina's vol met tekst en slaag het boek dicht. Ik voel niks, ik weet alleen alles wat ik moet weten.

Misschien moet ik maar beter uitleggen wat mijn magie is. Ik ben een paarse magiër, ook bekend als een boekenmagiër. Mijn magie houdt in dat ik verschillende boeken kan maken, namelijk: book of knowledge, book of amelioration, book of change en book of jail. Paarse magiërs staan bekend als ondersteunende magiërs. Ik ben ook niet de enigste! Op school is er een groepje mensen die magie hebben. Wij zijn met vier in totaal. Ik, Elisabeth, Jan en Loïs. Elk bezitten we een andere vorm van magie. Elisabeth bezit witte magie, Jan bezit groene, Esmee bezit roze en Floor heeft blauwe. Eigenlijk vormen we een belachelijk sterk team moesten we samen vechten.

--------------------------------------------------------------------------------------------
Heeeeeey, hier is het eerste hoofdstuk van Magiërs kenmerk, een spannende serie over magie, vriendschap, liefde en verraad. En ook  gebaseerd op de Hunger games :)

Greetz. Youre favorite gay writer

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Nov 25, 2016 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Magiërs kenmerkWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu