Nogmaals een leerrijke verhaal. Je kan hieruit leren en nadenken over hoe jij omgaat met jou leven. En belangrijker laat je niet afleiden door shaytaan, vertrouw hem niet, ook niet op je tweede stem want dat is shaytaan. Let goed op! Vertrouw alleen Allah(swt) lieve broeders en zusters. In sha allah.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Het was in deze fase dat er dingen begonnen te veranderen in de manier waarop ik met de islam omging. Niet in de laatste plaats omdat ik niet meer naar de lessen in de moskee hoefde te gaan in het weekend.
Ik begon steeds makkelijker met het gebed om te gaan en in plaats van op tijd het gebed te verrichten begon ik steeds later te bidden. Ik las steeds minder uit de Koran tot het punt dat ik helemaal met het lezen van, en luisteren naar, de Koran was gestopt. Ik werd meer en meer afgeleid door vrienden, muziek en op straat zijn.
Dit zorgde voor een negatieve spiraal waardoor mijn geloof steeds zwakker werd. Hoe meer ik me bezig hield met die vrienden, muziek en op straat zijn, hoe zwakker mijn geloof werd. En hoe zwakker mijn geloof werd hoe moeilijker bepaalde dingen werden. Ik kon niet meer opstaan met fadjr, terwijl dat eerst nooit een probleem was geweest.
Door mijn leeftijd werd er thuis ook minder op mij gelet en nu ik niet meer naar de moskee hoefde te gaan kreeg ik ook vrij weinig mee over de islam. Thuis spraken we nauwelijks over de islam, stond de tv dag en nacht aan en ging het voornamelijk over schoolprestaties en wat ik later wilde worden. Ondertussen ging ik steeds vaker om met vrienden die zelf geen moslim waren. Dat maakte het voor mij nog makkelijker om het gebed te verlaten.
JE LEEST
Vertel mij over de islam
De TodoAlles over het mooiste geloof ter wereld na mijn mening. De Islam.