Copilul sarac

522 2 1
                                    

Acest copil s-a nascut si a crescut intr-un sat mic din interiorul Romaniei si, ca orice copil din perioada si zona respectiva, a trebuit sa munceasca pamantul de la varste fragede. Tatal lui lucra in constructii si mama lui era casnica. Mai avea doi frati mai mari. Fiind dintr-o familie saraca, trebuia sa imbrace hainele ramase de la frati. Folosea la scoala ghiozdanul ramas de la cei doi frati mai mari. Mancarea de zi cu zi era painea cu gem.
Desi familia lui nu avea resurse financiare, avea parte de multa dragoste din partea parintilor si era fericit. Lucrurile s-au complicat cand tatal lui a hotarat sa isi schimbe locul de munca si sa se mute la oras. Odata mutat, a ajuns in mijlocul copiilor de la oras si a fost batjocorit pentru faptul ca era sarac si "tarantoc". A crescut visand la ziua in care o sa aiba bani ca sa nu se mai imbrace de la second hand si sa nu mai fie batjocorit de toti.
Anii au trecut si lucrurile nu s-au schimbat. La liceu si in facultate a trebuit sa lucreze verile ca sa plateasca internatul si alte cheltuieli. Asta pentru ca parintii nu aveau cum sa ii ofere mai mult, desi faceau un efort iesit din comun ca sa-l pastreze la scoala.
A inceput sa lucreze in constructii, pe perioada verii, inca de la varsta de 14 ani. Dar visul lui era ca intr-o zi sa nu mai trebuiasca sa lucreze fizic. Acest vis era atat de puternic, incat a renuntat la studii ca sa intre pe piata muncii cat mai repede si sa se poata sustine singur.
La 22 de ani a plecat din tara, cum facea majoritatea, cu speranta ca in alte tari traiul va fi mai usor si mai dulce. Insa nu a fost asa. A ajuns intr-o situatie si mai rea, pentru ca acum nu mai avea nici suportul parintilor. A ramas singur si, pentru urmatorii doi ani, a trait de pe o luna pe alta. Si nu reusea sa puna nici macar 50 de lei deoparte.
Pe vremea respectiva, a cunoscut o fata de care s-a indragostit si care l-a mai ajutat cu bani si cu mancare. Mai tarziu, au hotarat sa se casatoreasca. Dar neavand bani, lucurile nu aratau deloc roz. Determinarea lor, insa, nu avea limite. Asa ca ea, in timp ce inca studia, s-a angajat. Iar el incerca sa economiseasca tot ce putea.
In ziua in care au avut starea civila, erau intr-o situatie financiara atat de precara, incat el nu a avut bani nici macar sa ii dea un buchet de flori. Dupa ceremonie, la care au participat doua prietene ca martori, s-au dus la un restaurant ieftin si au mancat un meniu de 15 lei. Fiecare a platit partea lui si s-au intors la lucru, pentru ca nu isi permiteau sa piarda o zi de munca.
Dupa 3 luni, au facut si nunta si s-au mutat intr-un garaj amenajat in curtea unei rude. Dupa un an, tanarul a hotarat ca este momentul sa se intoarca inapoi in tara lui si sa faca ceva pe cont propriu. Ea, din dragoste pentru el, a renuntat la tara ei, la rude si la prieteni si l-a urmat.
Intors in Romania, si-a deschis afacerea. Insa din cauza lipsei de credibilitate si experienta, in doar sase luni a pierdut toti banii. Inclusiv cei 1000 de Euro ramasi de la nunta. Desi avea biroul in beciul unei case, unde impartea spatiul cu laptopuri stricate si cu un atelier de reparatii (si unde nu platea chirie), nu reusea sa se ridice. Era distrus financiar, mai rau decat cand s-a dus in alta tara... Si acum avea in plus si responsabilitatea unei familii in spate.
Dupa nici cinci ani de la acele momente grele, acest copil, ajuns la varsta de 32 de ani, detine si conduce trei afaceri, este asociat in alte cateva si ofera locuri de munca pentru peste 30 de persoane. Este independent financiar si castiga intr-o singura zi cat parintii lui impreuna, in zece luni de munca.

Povestea Unui CopilUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum