Pe urmele cometei: Starchaser ( On Hold )

325 7 19
                                    

                                             Capitolul I: Curiozitatea - pieire sau salvare?

            Ploua. O ploaie calma, linistitoare ale carei picaturi neobisnuit de mari cadeau molcom din cer parand nesigure de propriul destin. Fara voia mea le-am asemuit pe data oamenilor ce-si traiesc vietile efemere fara a sti vreodata daca au servit unui scop mai maret. Imi amintesc ca pentru o secunda m-am simtit pierdut, urmarind picaturile cazand cu velocitate pe asfaltul cenusiu, apoi mi-am amintit trist ca ploaia nu fusese deloc neasteptata. DECD (Department of Environmental Control & Development) decisese ca orasul avea nevoie de ploaie si creasera una controlata.

             Imi amintesc fiecare detaliu al acelei dimineti si ale tuturor celor ce au urmat. Stateam in sala de clasa singur, meditand dupa ce tocmai terminasem de predat noii generatii de promitatori filozofi ai anului 2222, un curs asupra elementului ce defineste atat de bine natura umana, curiozitatea.

       Dupa o scurta perioada de monotonie, timp in care paseam sacadat printre bancile si proiectoarele studentilor, usa a fost data la o parte cu febrilitate si m-am gasit fiind strigat din prag de o femeie pe care stramosii nostri ar fi descris-o cu siguranta ca avand "trasaturi asiatice"

- Domnule profesor Lysander?

- Intr-adevar acela-mi este numele, am raspuns. Iar onoarea i-o datorez...

- Desigur, imi cer iertare. Numele meu este doctor Neko...

             Nu am lasat-o sa-si continue introducerea fiindca stiam prea bine cu cine am de-a face.

- Domnisoara Yamamura m-ati inteles gresit. Dati-mi voie sa va marturisesc ca reputatie va precede, insa adevarata intrebare este: Ce cautati aici?, scuzati impolitetea.

            Prezenta femeii domina incaperea. Avea parul negru precum un cer fara stele iar ochii sai verzi pareau a fi capabili de a-si face loc in cele mai adanci ganduri ale mintii mele. Imbracamintea ei moderna, adusa probabil din faimoasele magazine de pe inelele lui Saturn, ma facea sa ma simt inconfortabil in hainele-mi ponosite. Atitudinea ei emana incredere si o oarecare nerabdare iar degetele-i jucau nervos pe coapsa stanga.

- Reputatia mea? Sper din toata inima ca nu ati citit acel articol ingrozitor scris de un individ caruia i-as atribui cu usurinta acelasi epitet.

- Fiti pe pace domnisoara, eu nu citesc neadevaruri, i-am raspuns, dorind s-o linistesc.

- Neadevaruri? Cum puteti fi sigur de asta daca nu ati citit? m-a intrebat curioasa.

- Titlul a avut darul de a ma convinge ca restul nu merita a fi citit. "Neko Yamamura - astronom amator sau astrolog fanatic", cunoscandu-va drept un astronom excelent prin lucrarile dumneavoastra asupra Constelatiei Corvus, a fost usor sa-mi dau seama de lipsa de adevar a articolului.

- Ma tem ca acest articol are rolul de prim avertisment venit de la cei ce doresc ca eu sa-mi inchei activitatea.

- Nu mi-am imaginat vreodata ca meseria de astronom implica asemenea pericol, am afirmat surprins. Si cu ce ti-ar putea fi de folos un biet profesor de Axiologie?

- Oricat v-as respecta cunostintele in acest domeniu, de aceasta data am nevoie de calitatile dumneavoastra extraordinare de istoric.

- Va ascult, am spus eu indemnand-o sa continue.

- Presupun ca stiti cine a fost Nostradamus.

- Faimosul medic si cabalist francez? O figura atat de controversata a istoriei, despre care se credea ca descoperise secretele alchimiei.

-Arta de a preschimba orice material in aur si chiar posibilitatea de a descifra formula vietii vesnice,  m-a completat ea. Se pare ca am apelat la persoana potrivita, a spus ea privindu-ma admirativ.

- Ma bucur ca-ti pot fi de folos insa cu ce te ajuta aceste informatii despre un om pierdut in negura timpului? Si ce legatura ar putea avea cu astronomia? am intrebat nedumerit.

- Vezi dumneata, in spatele acestei calomnii careia i-am cazut victima sta o gloata de ignoranti compusa din camarile ce nu fac altceva decat sa delapideze si sa insele increderea actualului sef de stat. Ei se tem ca prin actiunile mele le-as putea pereclita posturile sau opri nesfarsitul izvor de venituri. Totul are legatura cu celebra cometa Nostradamus.

- Vrei sa spui cometa despre care Nostradamus a spus ca-si face aparitia la fiecare 1111 ani?

- Exact domnule profesor, dar asta nu este tot. O cometa este un corp ceresc de mici dimensiuni ce se roteste in jurul soarelui. Cometa aceasta este de marimea Lunii si se roteste in jurul a trei galaxii trecand prin Calea Lactee la fiecare 1111 ani. De asemenea cometa isi modifica orbita cu cateva grade la fiecare trecere. Ne aflam in anul 2222, an de mare insemnatate astronomica nu datorita posibilei si inca nedoveditei treceri a cometei Nostradamus ci datorita faptului ca planetele se vor alinia perfect peste cateva luni creandu-se o eclipsa pe fiecare planeta. Daca calculele mele sunt exacte, si va asigur ca sunt, datorita modificarii orbitei, Cometa Nostradamus care este, repet, de marimea Lunii, va intra in curs de coliziune cu planeta Neptun, lovind-o drept in centru fapt ce va scoate planeta de pe orbita si o va face sa se indrepte spre Uranus, planetele fiind aliniate. Atmosferele celor doua planete vor actiona ca doi magneti de poli identici ce se resping ducand la scoaterea planetei Uranus de pe propria orbita in directia lui Saturn, lasand Neptun sa pluteasca in deriva. Astfel ca intr-un joc de domino fiecare planeta va fi scoasa de pe orbita ultima fiind neptun care va intra in curs de coliziune cu Soarele penetrandu-i acestuia nucleul dupa impact, fapt ce va cauza o explozie colosala, urmarea fiind distrugerea galaxiei. Asadar va implor sa-mi oferiti ajutorul dumneavoastra.

- Iti dai seama ca nu imi oferi nicio garantie sau dovada pentru a-ti accepta teoria apocaliptica pe care mi-o prezinti.

- Stiu asta, insa, dorind din toata inima sa ma fi inselat, va implor ajutati-ma sa gasesc o copie a lucrarii lui Nostradamus, "Les Propheties". Nu pot sta cu mainile in san asteptandu-mi sfarsitul.

- Ca istoric, psiholog si filozof va voi ajuta. Imi plac provocarile si va asigur ca gasirea unei copii a faimoasei carti a lui Nostradamus este intr-adevar o provocare. In plus, sa nu va cred este un risc pe care nu mi-l pot asuma. Ce-ati spune daca v-as propune sa continuam aceasta discutie maine dimineata la cafeneaua NeoCaffe?

- Cu mare placere. Multumesc pentru incredere, va raman recunoscatoare domnule profesor.

- Pe maine domnisoara Yamamura...

         A fost ultima oara cand am vazut-o

        In dimineata urmatoare am stat cateva  ore singur la cafenea, meditand la ce se petrecuse cu o zi in urma. Infrunta omenirea o posibila apocalipsa, legendarul sfarsit al lumii? Fusesem pacalit sau amenintarea adusa domnisoarei Yamamura fusese urmata de un act de cruzime la adresa ei?

        Mi-am amintit cu cata elocventa imi vorbise si mi-am dat seama ca aceasta a doua ipoteza era mult mai aproape de adevar. Eram singurul care stia despre descoperirea facuta de ea? Eram in masura sa opresc o astfel de calamitate? Sau voi sfarsi ca cea ce mi-a impartasit acest secret macabru?

       De un lucru sunt sigur. Zicala "curiozitatea a mancat pisica"*, folosita de stramosii nostri, este complet adevarata.


*Neko = pisica in japoneza

Ai ajuns la finalul capitolelor publicate.

⏰ Ultima actualizare: Apr 22, 2016 ⏰

Adaugă această povestire la Biblioteca ta pentru a primi notificări despre capitolele noi!

Pe urmele cometei: Starchaser ( On Hold )Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum