LYKTH 2 : 15

455 65 32
                                    

Sambungan

Tiba-tiba..........

BAMM!!

Tubuh Vrebah ke bumi. Hyojae yg amat terkejut dengan kejadian itu terus mendapatkan tubuh V yg berlumuran darah.

"Chagi......" Panggil V lemah.

"N...nae?" Gagap Hyojae menjawab.

"Chagi...jaga diri ok?"

"Shhh!! Hajima! Don't say anything!!!" Hyojae meletakkan kepala V ke atas pehanya lalu mengusap rambut V dengan lembut.

"Chagi...kalau oppa mati, tolong cari pengganti oppa?"

"Yahh!! I told you not to say anything!! Just shut up!!"

"Heh.." V tersenyum lemah.

"YAHH!!! PALLIWA!!! CALL THE AMBULANCE!!!" Marah Hyojae kepada beberapa orang yg menyaksi kejadian itu.

Puan Park yg ingin melihat kekecohan yg berada di luar rumah terkejut laungan Hyojae. Puan Park hampir menitis air mata apabila tengok tubuh Taehyung yg penuh dngn darah. Terus Puan Park telefon bantuan dlm keadaan terketar-ketar.

Pada masa yg sama Jungkook telah sampai di rumah Hyojae sbb Hyojae ingin berjumpa dngnnya. Mata Jungkook tertumpu ke arah beberapa orang ramai berkumpul berhampiran rumah Hyojae.

Jungkook cuba meloloskan diri untuk melihat lebih dekat drpd orang ramai. Jungkook tergamam apabila V terbaring lemah di atas jalan tar sambil ditemani oleh Hyojae. Lantas Jungkook pergi mendapatkan mereka.

"Yahh! Hyojae apa yg berlaku?" Soal Jungkook risau.

Namun soalan Jungkook hanya dibiarkan sahaja.

"Hyung..." Sapa Jungkook lemah. V hanya tersenyum melihat Jungkook berada di depan matanya.

"Chagi...kalau oppa mati, oppa nak chagi tahu yang oppa sayangkan chagi...." Ucap Taehyung ikhlas.

"PALLI!!!!!" Teriak Hyojae sengaja. Dia tidak mahu perkataan 'mati' keluar dari mulut V.

"Kookie tolong jaga Hyojae dengan baik-baik seperti mana kookie jaga yeri." Pinta V. Jungkook hanya mengangguk kepala sambil tersenyum tipis.

"Chagi..oppa sayang chagi sangat-sangat...."

"I'm begging you. Please....stay alive oppa.....jebal." Rayu Hyojae penuh harapan. Air matanya menitis laju lalu mengena tangan V.

V mengangkat tangannya lalu mengelap air mata yg membasahi pipi Hyojae. Sesungguhnya dia berasa tidak tenang apabila melihat air mata kesedihan yang keluar dari mata yeochin kesayangannya.

Hyojae memejamkan matanya dengan rapat membuatkan lebih banyak air matanya keluar dengan deras begitu juga dengan Jungkook.

"Yaa...Uljima chagi.......arrgh.." V mengerang kesakitan sambil memegang dadanya. Kini, muka V pucat, dahinya berpeluh membuatkan rambutnya basah. Jungkook melihat tangan V faham maksudnya kerana V menahan kesakitan dkt dadanya.

"I can't lose my true love. I have only you oppa. I don't want to lose you too, oppa. Oppa mesti bertahan. I love you. Don't leave me alone." Ujar Hyojae sambil menahan tangisan.

"Tolonglah tunaikan permintaan saya..satu ni je. Tolong lah bertahan." Sambung Hyojae. Semakin basah pipi Hyojae apabila tidak dpt menahan air mata. Jungkook hanya mampu melihat dan mendengar kata2 Hyojae mahupun V dengan diam.

"Please give me your hand. I need you love before I die, die. Please raise your voice for me so I could smile again. Thank you for letting me be who I am. When I sadness I thinking of you and my day truning bright. I threw away the sadness fall away. Thank you for being a part of us." Ucap V ikhlas sambil menahan kesakitan. Hyojae menggenggam tangan V dengan erat seperti tidak mahu melepaskannya.

"Mianhae kalau saya layan oppa dengan kasar. I need you jebal....please bertahan. Tak lama lagi bantuan akan sampai."

"Ingat tak masa oppa nyanyi lagu hold me tight?" Tanya Taehyung lemah.

"Mestilah ingat. Masa tu suara oppa sangat merdu." Jawab Hyojae sambil tersenyum sikit.

"Nak oppa nyanyi lagi kali kedua?"

"Nae....Saya akan dengar kalau oppa tak tinggal kan saya lagi."

"Arrgh..rasanya oppa tak boleh bertahan lama lagi lah chagi. Mianhae sebab kali ni oppa tak dapat tunaikan permintaan chagi untuk terus hidup. Mianhae sbb oppa tak dpt nyanyi untuk chagi buat kali kedua."

"No!! You can't say no to me!! Just for this time KIM TAEHYUNG." Tegas Hyojae.

Situasi V semakin teruk. Bantuan belum juga tiba.

"Chagi..."

"Y...ye?"

"Boleh tak oppa nak baring dekat chagi?"

"B..boleh." Hyojae menarik nafas sedalam-dalamnya sebelum mengelap air matanya dan memperbetulkan kedudukan V. Hyojae memeluk V erat sekali.

"Gomawo chagi untuk segala-galanya. Oppa really really love you very much. Jangan lupakan oppa. Sekarang, oppa nak berehat dan tidur. Boleh kan chagi?" Kata V lemah.

Hyojae hanya mengangguk sambil menahan tangisannya.

"Selesanya chagi ni, lembut seperti bantal. Hihihi." Setelah agak lama dia merenung ke dalam mata Hyojae, V menutup kedua-dua matanya. V mengusap lembut rambut serta muka Hyojae sebelum berkata...

"Saranghae chagi...."

PUPP!!!

Tangan Taehyung jatuh secara tiba-tiba membuatkan Hyojae menangis dengan kuat begitu juga dengan Jungkook.

"AARRHHGGHG!!!!" Hyojae menjerit penuh kesal.

"HYUNGGG!!!" Jerit Jungkook pula sambil menggoncang tubuh Taehyung dengan kuat.

Tangisan semakin didengari orang ramai. Sesetengah orang menitis air mata apabila melihat mereka. Pada ketika itulah bantuan tiba. Hyojae hanya membiarkan kesan darah V terkena pada rambut dan mukanya.

"Saranghae oppa..." Ucap Hyojae lalu mencium dahi V dengan lama.

"Hyung....jangan tinggal kan kookie..." Ujar Jungkook lemah sementara tangan nya masih menggoncang tubuh V dngn lemah.



















































#Apa akan terjadi dengan Taehyung? Hidup atau mati? Nampaknya tunggu chap seterusnya. Sedih tak ceritanya....sedih tak...sedih tak....sedih tak....Kalau sedih comment + vote k.....Kalau tak sedih, comment juga nak tahu reaksi readers juga.

[C] Love You Kim Taehyung 2 (Malay)Where stories live. Discover now