Ep 1

428 40 10
                                    

" Ah molla molla molla !!!!" Aku menyerabutkan rambutku yang panjang itu .

"Kau kenapa eunjae ? Sihat tak ?" Kawan baik aku , haejin yang jugak perangai setan macam aku bertanya .

"No im not ! Mrs hwang jahaaaat !! Dah tau aku lemah math kenapa bagi aku bertimbun kerja rumah ?! This is not faaaaair ~~" aku menghentak meja .

"I know its unfaaaair ~" ha sudah minah ni keluarkan dah suara hujan dia

"Eishh suara macam katak ada hati nak nyanyi lagu exo hak tuihh" aku membuat gaya ingin meludah

"Ala ala lek laaa duh . Haa salah kau jugak , tak siapkan kerja rumah yang dia kasi ! Siapa suruh" haejin memarahi aku . Kejam kau hae 😭 takpa takpa ada ubi ada batas ada hari titew balas yeww 🌚

"Kau buat apa sampai tak buat kerja sekolah ni hah ?" Ha sudah , datang lagi sekor setan bertempek kat aku . Siapa lagi , inhee lah

"Melukis laa" jawabku

"Melukis melukis melukis . Takda benda lain ke kau reti buat hah ? Kenapalah kau obses sangat dengan melukis ni ?" Inhee berkata

"Takda . Melukis ni dah sebati dengan hidup aku . " aku menjawab . Adalah jugak gaya gaya orang seni hiho . Tapi memang betul , aku tak reti buat benda lain . Memasak ? Terbakar dapur weh . Menyanyi ? Mau hujan . Menari ? Nanti sana sini aku langgar .

"Weh ... Sejak dua menjak ni aku asyik mimpi benda peliklah" aku memulakan bicara

"Apa apa ?" Haejin bertanya . Dia mengambil kerusi milik pelajar dihadapanku , woozi . Sementara woozi duduk kat tempat lain . Manakala inhee pula memang dah sedia duduk sebelah aku dalam kelas .

"Aku mimpi seorang lelaki ni . I don't know who is him but .... 4 hari berturut turut aku mimpi lelaki itu ." Kataku . Seriously , entah lelaki mana yang aku jumpa dalam mimpi tu . Ntahntah malaikat maut

"Siapa lah lelaki malang yang sesat dalam mimpi kau tu en" ujar inhee . Eh palabapak kau malang . Bertuah lagi tau dia tak masuk mimpi kau , nanti kena layan mulut celupar kau tu .

"Handsome tak ?" Si haejin ni memang pantang bab lelaki . Asal lelaki handsome , mesti cair . Ni lah salah satu sebab dia minat dengan kpop . Aku pun tak fahamlah .

"Tak" ok aku tipu . Handsome gilaaaaa weh . Rambut dia stylo , pakaian dia , muka dia , cuma satu . Suara dia tak jelas .

"Loh aku ingatkan sem tadi baru nak masuk mimpi kau mengorat dia" ok dia ni merepek . Kalau dia masuk dalam mimpi aku , memang aku tak tidur malam lah jawabnya . Nightmare weh .

Kring kringgggg !!!!

"Weh jom balik" ajak inhee .

"Korang balik lah berdua , aku nak singgah elf cafe's kejap . Nak buat homework . Kat rumah tak fokus lah" ok aku tipu , nak melukis senanya .

"Ok then , take care"

•••••••••••••••••••••••••••••••••••

"Ice americano satu" aku memberikan wang kepada juruwang . Sejurus itu , aku pergi ke satu meja yang disebelah cermin . Aku mengeluarkan sketchbook kegemaran aku . Aku pun seludup beg cari pensel . Korek punya korek still tak jumpa . Aku puk bengang . Tiba tiba aku teringat , arwah mak aku pernah kasi satu pensel ni kat aku sebelum dia pergi . Aku tak pernah langsung guna pensel tu . Sayang wooooooooo . Gila tak sayang arwah mak kasi tuhhh . Aku pun mengeluarkan pensel itu dan mula mencari ilham .

Aku mengetuk ngetuk kepala aku . Ice americano yang dah cair tu pun aku tak sentuh lagi . berfungsilah wahai otak ku sayanggg .

Tiba tiba aku teringat pasal mimpi tu .

"Apa kata aku lukis lelaki dalam mimpi tu" aku berkata sendirian . Kemudian , aku mula melukis . Bermula dengan rambut , muka dan seterusnya . Lepas lukis , baru aku sedar yang muka dia ni handsome . Cantik lukisan ni . Lain daripada yang aku pernah lukis sebelum ni . Selepas siap , aku meletakkan pensel tu kat atas meja .

But then , perlahan lahan pensel tu berguling atas meja dan hampir jatuh kelantai , aku ni pun slow tak sempat nak tangkap . Akhirnya , pensel tu jatuh kat depan kaki seorang lelaki tu . Lelaki tu mengutip pensel tu dan memberikan kepada aku . Aku memandang muka lelaki tu .

"Annyeong" sapa dia . OmfG .

Im so freaking out .

"H-h-han-hantu !!!"

Tbc

Hai awok awok semua ,
First of all ,
This story is not my idea mehhh :3
Tapi saya DAPAT idea ni , bukan curi aku . Saya dapat dengan izin :3
Maybe ? :3
Huehuehuehue

Btw , thanks to sugastly for thisss intresting story ideaaaaaaa thankk youuu i love youuu memuah ok ew bai hiho

_ wonwoosh- _
_ 140516 _

Thanks for reading <3
I appreciate it a lot <3
Faiyaaaaaah ~~

SketchBook [PJ-M]Where stories live. Discover now