I NEED YOU

1K 40 5
                                    

Cast : Jungkook (Bts) dan Haerin.
Genre : Sad and romance.

/////////////////////////////

Haerin memeluk Jungkook dari belakang.
"Jom pergi taman tema.. Teringin nak naik roller coster." Kata Haerin.
Jungkook memandang Haerin. Jungkook memicit hidung mancung milik Haerin.
"Kajja." Balas Jungkook.

Haerin dan Jungkook adalah pasangan kekasih. Sejak Haerin pindah ke HSMOA hidupnya makin ceria. Jungkook adalah cinta pertama dan terakhir bagi Haerin. Haerin teringat Hari pertama dia ke sekolah HSMOA.

####

"Class.. Attention please!" Cikgu memukul meja guna rotan. Automatik student diam dan beri perhatian sepenuhnya pada cikgu.
"Good. Today we have new student from Busan. Girl, come in." Kata Cikgu.
Semua mata tertumpu pada pintu. Seorang gadis cantik masuk ke dalam class tersebut. Semua mengaguminya. Tiada seorang yang benci dia.
"Intro please." Kata Cikgu.
Gadis tadi menarik nafas panjang-panjang.
"Hello guys. My name is Kim Haerin. I'm from Busan. I hope we can be friend." Kata Haerin.
"Haerin.. You can sit beside.... //melilau mencari tempat duduk.// Jeon Jungkook. Jungkook!" Jungkook mengangkat tangan kanan.
Haerin berjalan menuju ke mejanya. Selepas waktu belajar tamat waktu rehat pula muncul. Jungkook memandang Haerin sambil senyum. Haerin membalas senyuman Jungkook seraya menyimpan pensil dan segala peralatan dalam pencil box.
"Awak."
"Ye saya." Haerin memandang Jungkook.
"Saya rasa.. Saya dah jatuh cinta dengan awak." Kata Jungkook.
"......."
Dan..
"Mwo?!? Awak?! Cinta saya?! Hahah Tu lawak." Kata Haerin separuh terkejut.
"Saya tak melawak.. Mungkin betul cakap eomma saya. Cinta pada pandang pertama." Serius je muka Jungkook.

####

Haerin tersenyum bila mengenang kisah silamnya. Haerin memandang Jungkook di sebelahnya. Time tu Jungkook tengah drive. Tiba2 Haerin teringat masa Jungkook melamarnya jadi kekasihnya.

####

"Haerin-ah!!!" Jerit Jungkook dari jauh.
Kecut perut Haerin melihat muka Jungkook. Bengis sangat.
"Wa-wae?" Tanya Haerin gagap.
Jungkook menunjuk beberapa keping foto pada Haerin. Haerin sedang berpeluk mesra dengan seorang lelaki.
"Apa semua ni?!" Marah Jungkook. Semua mata memandang ke arahnya dan Jungkook.
"Saya boleh terangkan. Tapi bukan tempat ni. Tempat lain. Dekat.... Rooftop." Cadang Haerin.
Haerin pun hairan. Apasal dia nak explain? Dia dengan Jungkook bukannya ada apa2. Couple pun tidak. Dia pernah cakap yang dia suka Jungkook. Tapi.. Dia macam.. Macam..
"Kita dah sampai." Kata Jungkook.
"Dia tu oppa sa-" Membesar mata Haerin. Haerin lihat banyak bunga lavender di kawasan rooftop tu. 'Macam tau2 je aku suka lavender. Eik bukan ke..' Haerin pandang muka Jungkook meminta kepastian. Jungkook mengeluarkan kotak kecil dari poket dia. Jungkook membuka kotak tersebut dalamnya ada sebentuk cincin. 'Cantik' desis hati Haerin. Jungkook melutut.
"First.. Saya nak minta maaf sebab tengking awak. Second.. Saya tahu siapa dalam gambar tu. Dia oppa awak, kan?" Haerin terkejut. Rasa macam nak luku je kepala Jungkook.
"And last.. Would you like to be my girlfriend?" Tanya Jungkook.
Haerin hanya tersenyum kemudian.
"Ok."
Jungkook terkejut. Betul2 terkejut.
"Jinjja?" Tanya Jungkook.
"Jinjjayo."
"Jinjja?"
"Jinj- Saya rasa.. Tak nak lah .. Bye Jungkook." Haerin ura ura nak beredar dari situ. Jungkook menahan tangan Haerin.
"Mana boleh macam tu.. Awak dah cakap ok tadi.."
"Saya gurau je lah." Kata Haerin.
"Awak ni kan..." Jungkook menjeling manja kepada Haerin.

####

Haerin ketawa kecil. Jungkook dapat tahu Haerin suka bunga lavender dari abang dia. Jungkook menjeling Haerin.
"Kenapa awak ketawa? Apa yang lucunya?" Tanya Jungkook setelah meletak kereta di kawasan parking kereta.
"Teringatkan sesuatu." Jujur Haerin.
"Teringatkan apa?" Tanya Jungkook.
"Adalah." Haerin mengenyit mata ke arah Jungkook.

Exo and Bts short storyWhere stories live. Discover now