Hoofdstuk 1

18 1 0
                                    

''Kom op geef terug!'' Zei ik. ''Haha, grappig dat je dat denkt.'' Zei Tracey.

Wat hier gebeurt vraag je? Dit gebeurt elke dag, die stomme trut van een Tracey moet namelijk altijd weer mij hebben. Tracey heeft namelijk weer eens zin om mij te pesten en heeft mijn 'soort van dag/logboek afgepakt. Ik ben Macey Hollow, een meisje van 17 die in Engeland op een kostschool zit omdat mijn ouders het 'te' druk hebben. Ik zit hier in het laatste jaar op deze school en dan kan ik eindelijk van deze rotschool af. Ik heb het hier niet fijn, ik word altijd gepest door mijn lengte. Ik word elke dag sowieso ook een paar keer voor nerd uitgescholden omdat ik altijd de hoogste cijfers haal ; terwijl ik niet eens mijn best er voor doe. Ik heb ook niet erg veel vrienden hier op school, want wie wil er ook omgaan met een nerd. De enige die ik heb is Lilly, zei is de enige die normaal tegen mij doet en het niet uitmaakt dat ik een nerd ben.

We hoefen nog maar een paar weken en dan zijn de eindexamens. Die bestaat uit : Engels, Nederlands, Wiskunde, Drama en Kunst. Ik zit namelijk op zo'n kunstschool, eerst leek het mij wel leuk maar door al die mensen hier vind ik het geen zak aan. Ik zit liever op een gewone middelbare met mensen van dezelfde niveaus bij elkaar. Gelukkig ben ik bijna klaar, nog even bikkelen en dan kan ik op kamers gaan ofzo.

Oke nu weet je wat meer over mij. Ik hou trouwens ook een blog bij, alleen ik ben op mijn blog eigenlijk niet diegene wie ik echt ben. Daar heb ik gezegd dat ik mooi lang ben, geen bril en veel vrienden. Veel mensen mogen diegene die ik daar ben, ze reageren positief op mijn blog en vinden mij aardig. Ze zullen me vast een stuk minder aardig vinden als ik de echt ik laat zien. Maarja, dat is tenminste iets leuks in mijn leven dus dat laat ik niet verpesten door mijzelf.

Vandaag had ik alleen 1 probleem, Tracey - een populair iemand uit mijn klas- heeft mijn notitieblok afgepakt waar ik altijd mijn nieuwe blogpost al uitschrijf. Toen ze hem had afgepakt ging ze het voorlezen en dat was SUPER schamend. Ik schrijf namelijk echt alles wat ik denk.
Maar ja terug bij waar we waren, Tracey heeft dus mijn notities afgepakt en gaat dit nu voorlezen aan mijn klasgenoten. Fijn weer. Of mijn "reputatie" niet nog erger kon. Tracey begon met praten: 'Mag ik even jullie aandacht voor een ontzettend leuke giller hier. Onze klasgenoot Macey hier heeft een leuk verhaaltje geschreven. Er staat hierboven "Blog post verhaal", wat betekent dat ze een blog heeft wat leuk. Maar laten we even gaan lezen, alvast een voorproefje.' Zei Tracey met haar irritante sarcastische stem. 'Vandaag is het weer zo'n dag, de hele dag saaie lessen en dan ook nog eens tot half drie op school. Jullie kennen het allemaal vast wel. Gelukkig heb ik mijn notitieblok bij me zodat ik alvast dingen voor jullie kan schrijven, want verder valt hier niks te beleven. En dan heb je natuurlijk ook nog eens je typische aandachttrekkende...' Ik greep in. Als ze dit voorlas kon ik net zo goed gelijk van deze school af. Ik greep mijn notitieblok uit Tracey haar hand en liep weg. 'Hé ik was nog niet klaar! Het begon volgens mij net interessant te worden.' Zei Tracey mij nog achterna. Ik negeerde het maar gewoon en ging naar mijn kamer. Die laatste les wiskunde kon ik net zo goed maar missen dan.
Ik besloot Lilly een berichtje te sturen:

Ik: Hey Lill weer een rotdag het was weer zo ver. Zin om langs te komen?
Niet veel later kreeg ik antwoord.
Lilly: Heyy Mace, balen weer tuurlijk kom ik. Tot zo! xx

Lilly is er altijd al voor mij geweest, ze heeft mij ook altijd gesteund. Daar heb ik tenminste wat aan. Wat wel jammer is, is dat ze sinds kort een jongen heeft ontmoet en ik haar nu wel minder spreek. Maar ach, hij is lief voor haar en dat verdient ze.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Mar 28, 2016 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Pretty PerfectWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu