Bölüm 10

276 17 2
                                    

TOPRAK

2 yıl önce

Bugün herzamankinden daha erken kalkmam gerekiyordu. Futbol antremanı için. Kalkıp hazırlandım. Elimi yüzümü yıkarken bir mesaj geldi.

Gönderen: Ela Gözlüm
"Günaydın sevgilim"

Deniz her sabah bu mesajları göndermekten bıkmazdı. Ki ben de sıkıldığımı söyleyemem.

Gönderilen: Ela Gözlüm
"Günaydın güzelim.."

Evet tam 2 yıl önce Deniz'le ilişkimiz süperdi. Ona resmen deli gibi aşıktım. Ama yaptığım hata yüzünden düşman olduk birbirimize. Sonra afettirmeye çalışsam da kendimi olmadı. Beni affetmemesi normaldi. Zaten bu olay üzerine annemide kaybettim...

Futbol takımında karşı takım Umut'un takımıydı. Maç yaptığımız aralar Deniz'i görmüş ve ona bulaşmaya başlamıştı. Benim Deniz ile çıktığımı bile bile Deniz'e sulanıyordu. Bir maçta Umut Deniz'i ortaya attı.
"-Kazanan Deniz'i alır" Demişti. Eğer bunu kabul etmezsem Deniz'e yapacaklarından da sorumlu olmadığını söylemişti. Bende bunu kabul ettim. Kazanamayacagımızı hiç düşünmedim. Takıma güveniyordum. Bu olanlar Deniz'in kulağına gidince çok sinirlendi.

Bir hafta sonra maç yaptık. Kazanan takım karşı taraf oldu. Deniz'in bana attığı tokatları hâlâ hatırlıyorum. Söylediği sözleri de...

Mecburi bir şekilde Deniz ve Umut bir hafta beraber takıldılar.
Ben o sıralar sinir Küpüne dönmüştüm. Resmen canımdan çok sevdiğim Sevgilimi kendi ellerimle düşmanıma vermiştim. O sıralar içtiğim sigaraları sayamıyorum bile. Bir akşam eve gelince annem oturma odasında oturmuş beni bekliyordu. Deniz'i tanıyordu ve onu ne kadar çok sevdiğimi de biliyordu. Bana neden aranız bozuk diye sormuştu. Ben de olanları ona anlattım. Ve tartışmaya başladık. Bana çok kötü bağırıyordu. Ben yaptığım hatayı biliyordum ama annem sanki ben herseyi bilerek yapmışım gibi konuşuyordu. Çok sinirlenmiştim. Birden annem bağırarak üzerime doğru gelmeye başladı. İstemeyerek annemi itince kafası sehpaya değdi. Beyin kanamasından vefat etti.

Annemi de kaybedince aklımı yitirmiştim o aralar. Annem Benim yüzümden ölmüştü. Psikolojim bozulmuştu ve ne yapacağımı bilmiyordum. Deniz Umut'la ayrıldıktan sonra bana herşeyin bittiğini söyledi. Annemin taziyesine bile gelmemişti. Bu kadar düşüncesiz olamazdı. Ama o da haklıydı. İnsan sevgilisini düşmanın eline verir mi? Ve ben gözümü kırpmadan vermiştim.

Aylar geçince ben de kendime geliyordum. Hemen hemen herşey eskisi gibiydi. Tek fark ben ve Deniz ayrıydık. Hem de apayrı.
Ben bir tek Deniz'e aşık oldum. Ve o da ilk bana aşık olmuştu. Ben onsuz yaşayamazdım. O başkasının olamazdı olmamalı.

Ayrıldıktan sonra ne ben ne de Deniz başka biriyle ilişki yaşamadık. Yaşayamadık.
İkimizde karar verdik, en iyisi şimdilik birbirimize arkadaşça yaklaşmalıydık. Bu beni daha çok öldürüyordu ama ondan uzak duramazdım. Ona körkütük aşık olsamda Arkadaşça konuşacaktık. Ama hissediyorum gün gelecek Deniz'le yine beraber olacağız. O ela gözleri sadece bana bakacak...

DERİN

Bir pazar günü daha. Pazar günleri nedense hep erkenden kalkarım. Yapacak birşey olmasa bile. Ama bugün dün yaşananlar yüzünden uyuyamıyordum. Saat daha yediydi. Deniz ve Aleyna daha uyuyorlardır kesin. Bu birkaç gündür çok bunalmıştım en iyisi biraz dolaşmaktı. Hem de şimdi.
Eşofmanlarımı giyip ve saçımı yaptıktan sonra kulaklığımı takıp evden çıktım.
Nedenini bilmiyorum ama ayaklarım beni üçlünün evine getirdi. Binanın önündeydim. Bu saatte oraya gidecek halim yoktu.
Sonra yoluma devam ettim. Evin az ilerisinde bir park vardı. Oraya gidip banka oturdum. Gerçekten çok huzurluydu.
"-Günaydın" dedi Kayra. kulağımdaki kulaklığı çıkarıp, yanağımdan bir makas aldı.
"-Sanada günaydın"
"-Hayrola sabah sabah, ne oluyor?" Diye sordu.
"-Hiç canım sıkıldı. Öyle dolaşmak istedim"
"-Saat yedi buçuk. Bu saatte mi?"
"-Evet, ne varmış saatte?"
"-Yok. Neyse tamam"
"-Peki neyse sonra görüşürüz" dedim ve kalktım. Bir kaç adım atmıştım ki Kayra'nın sesiyle olduğum yerde kaldım.
"-Toprak'ın Deniz'e sorduğu soruyu sana sormuş olsaydım bana ne cevap verirdin?" Dedi. Bana teklif mi edecekti yani? Önüme döndüm ve Kayra'ya yaklaştım.
"-Farz edelim ki sordun.
'Olabilir, denemekten zarar gelmez' derdim. Ama sen soruyu bana sormadığına göre o zaman sorunda yok" dedim.
"- Aa Evet, haklısın" dedi. Yüzündeki hayal kırıklığı çok güzel okunuyordu.
"-Neyse ben gideyim" dedim ve Parktan çıktım.

Eve gidip kahvaltı yaptım. Ortalığı topladıktan sonra oturup kitap okudum. Bir iki sayfa okumuştum ki canım sıkıldı. Çünkü aklım Kayra'daydı. O soruyu bilerek mi sordu? Hergün kafamı ona yordugum için artık sinirlenmeye başlıyordum. Ben bu düşüncelerimle boğuşurken bir mesaj geldi.

Gönderen: Deniz ( Uyuyan güzel)
"Ne yapıyorsun kanka"

Ben şok! Saat daha 9 ve Deniz uyanık mı?

Gönderilen: Deniz (Uyuyan güzel)
"Sıkıntıdan ölüyorum"

Gönderen: Deniz (Uyuyan güzel)
"Bir grup açtım gördüğün gibi. Aleyna'da şimdi katılır bize"

Gönderen: Aleyna (Ahe)
"Aheler nasılsınız"

Gönderilen: Deniz (Uyuyan güzel) ve Aleyna (Ahe)
"Kızlar bize gelin. Hadi bekliyorum"

Mesajı gönderdikten sonra beklemeye koyuldum. Yirmi dakika geçmişti ki ikisi beraber geldi. Salona geçip oturduk.
"-Eee dünden sonra nasılsınız" dedim.
"-Sence" dedi Deniz.
"-Ben zaten Anıl'la konuşmuyorum" dedi Aleyna.
"-Şimdi aramızda yine iyi olan sen ve Kayrasınız. Bizde durum fena kötü" dedi Deniz.
"-Ama görmedin mi çocuk sana tapıyorum dedi"
"-Olabilir. Geçmişte bende öyleydim"
"-Aranızın bozulmasına neden olan o şeyi duymak istiyorum" dedikten sonra Deniz herşeyi anlatmaya başladı.

"-Gerçekten seni gözünü kırpmadan Umut'un eline mi verdi" dedim şaşırarak.
"-Evet. O zamanlar artık hangi Psikolojiyle yaşıyorsa" dedi Deniz.
"-Ya bu Umut olayı tek olsaydı belki barışabilirdiniz ama annesinin de ölümü olunca iş karıştı"
"-Emin ol onunla çıkmayı, onunla tekrar bir arada olmayı çok özledim" dedi Deniz.
"-Ne kadar suçlu olsada, onu ölesiye seviyorum. Ondan sonra başkasıyla çıkmayı denedim ama olmadı" diye ekledi.
"-Ya tekrar bir arada olmayı deneseniz belki olur. Hem denemekten ne zarar gelir ki?" Dedim.
"-Bilmiyorum. Neyse bu konuyu kapatalım. Sıkılmaya başladım"
"-Tamam o zaman size bir soru soracam" dedim. Espiri yapacağımdan habersizler tabii.
"-Sor bakalım" dediler.
"-İnsanları neden su dökerek uyandırırız" diye sordum ciddi bir ifadeyle. Biraz düşündükten sonra
"-Bilmiyorum" dediler.
"-Söylüyorum. Çünkü suyun kaldırma kuvveti vardır" deyince Deniz bana kötü kötü bakıp;
"-Bu çok igrençti" dedi. Ama onun aksine Aleyna espriyi sonradan anlamış olacak ki gülmeye başladı.
"-Bu çok güzeldi. Aferin evlat" dedi Aleyna.
"-Aferin evlat ne alaka" dedi Deniz
"-E suyun kaldırma kuvveti deyince aklıma Ayhan Hoca geldi" dedi Aleyna.
"-Tamam. Peki hangi adam hamama giremez" Dedim. Deniz'e bakınca öldürücü bakışlarıyla karşılaştım. birden;
"-Bilmiyorum" dedi. Ama Aleyna ciddi ciddi düşünüyordu.
"-Tamam bilemediniz. Söylüyorum cevap Kardan adam" dedim ve gülmeye başladım. Pardon kahkaha attım. Tabi Aleyna'da bana katıldı. Bunun üzerine Deniz eline iki tane yastık alıp kafamıza attı.
"-Ya kanka sende ne güzel espiriler varmış" dedi Aleyna.
"-Güzel mi? O espiriler güzel miydi? Siz bir ölün ya" dedi Deniz.
"-Derin bu espri konusunu kapat. Berbat espiri yaptığını bize kanıtladın" diye ekledi. Ardından tekrar konuşmaya başladı.
"-Ya da ben direk eve gideyim. Siz espri mi yapıyorsunuz ne yapıyorsanız yapın" dedi ve ayağa kalktı.
"-Niye? Ne güzel oturuyorduk işte kanka" dedi Aleyna
"-Yarın Tarih dersi var. Lütfen!"
"-Aa evet doğru ya. Tamam git sen" dedi Aleyna.
"-Ben de birazdan eve dönerim" diye de ekledi.
Deniz gittikten sonra Aleyna ile başbaşa kaldık. On dakika geçmişti ki kapı çaldı. Gelen Toprak'tı. Onu karşımda görünce Şaşırdım. Çünkü beklemiyordum. Buraya kadar gelmişken aklımda ki soruları ona sormadan bırakamam.
"-Hayrola Toprak sen bu evin yolunu bilir miydin?" Dedim.
"-Ya Deniz'e bakmaya geldim. Yeşim Teyze burada olduğunu söyledi de"
"-Farz etki burada Deniz. Ne yapacaksın"
"-Dün olanlar hakkında konuşmam gerek." Dedi.
"-Deniz yeni eve gitti. İşi vardı. Ama buraya kadar geldiğine göre bari boşa gitmesin" dedim ve Toprak'ın kolundan tutup içeriye çektim. Salona geçip oturunca;
"-Dün ile ilgiliyse daha Kayra ile konuşmadık" dedi.
"-Hayır. Dünün daha öncesi" dedim.
"-Hangi konuyu kastettigini anlamadım" deyince konuyu açmaya karar verdim.
"-Beren ve Kayra arasında ne var?"

SİYAH'A MOLA Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin