Cast : Xiumin (Exo M), Hae Jung and Suho (Exo K).
Genre : Sad./////////////////////////////
Salji yang turun pada musim sejuk ibarat air mata yang mengalir dari pipi ku. Hanya air mata ku menemani mu. Tangisan salju.
Seorang budak lelaki dan budak perempuan berumur 12 tahun duduk di bangku di sebuah taman sambil makan ice cream stick. Budak lelaki tadi memandang budak perempuan sambil senyum.
"Hae Jung-ah.." Hae Jung memandang budak lelaki tersebut.
"Comotnya awak makan ice cream." Mengelap bibir Hae Jung lalu menjilat jarinya. Muka Hae Jung merah.
"Tapi awak tetap comel." Tambahnya lagi. Makin bertambah merah pipi Hae Jung."Kenapa awak buat saya macam ni?" Tanya Hae Jung.
Budak lelaki tadi makan ice cream sampai habis. Kini tinggal stick ice cream je yang masih di dalam mulutnya. Budak lelaki tu berkata sambil kedua-dua tangan meletak tangan di belakang kepala.
"Sebab saya cinta kan awak." Muka Hae Jung kembali merah.
"Xiumin-ah..."
"Saya tak nak jawapan sekarang. Saya nak jawapan tu masa hari lahir awak 26/7/XXXX. Jumpa saya di tempat kita selalu lepak, pukul 5:30 p.m., arachi?" Xiumin menggosok kepala Hae Jung.Xiumin dan Hae Jung bersahabat dari kecil.. Mereka memang dan suka sama suka. Cuma Hae Jung tak berani nak luahkan. Tak macam si Xiumin. Street to the point je.
Bulan berganti bulan, hari berganti hari. Hari yang telah di nantikan... 26/7/XXXX... Xiumin terdengar perbualan antara Hae Jung dengan rakan sekelas Hae Jung.
"Aku dah bagitahu situation aku. Kau pula macam mana? Kau nak lelaki melamar kau macam mana?" Memandang Hae Jung.
"Aku nak.... //menggenggam tangan seperti berdoa atau wish sesuatu// Aku nak lelaki tu lamar aku time salji turun. Sweet kan? Orang tua-tua cakap.. Kalau seseorang meluahkan perasaan ketika salji turun bermakna hubungan mereka akan berkekalan. Aku teringin sangat-sangat yang seseorang akan lamar aku time salji turun." Hae Jung berangan dengan anak putera raja. Tiba-tiba muka Xiumin terlintas. Cepat-cepat Hae Jung menggeleng kepala.Xiumin hanya memandang Hae Jung. Tiba-tiba rakan Xiumin menghampiri seraya berkata.
"Petang ni kau main bola dengan kita orang tak?" Xiumin berlalu pergi. Rakannya masih disisinya.
"Aku tak main bola hari ni. Aku ada sesi meluahkan perasaan."
~
Xiumin memanjat pokok yang tinggi. Xiumin menggantung sesuatu di atas pokok. Entah bagai mana Xiumin tersalah pijak dan mengakibatkan diri sendiri jatuh. Kepala Xiumin terhantuk dengan kuat atas tanah. Tiba-tiba satu suara menjerit.
"Xiumin!!!!"
"Ha-hae Jung-ah" Memandang Hae Jung sebelah mata. Hae Jung di sisinya menangis.
"Ta-tarik ta-tali //bantuk// t-tu." Menunjuk tali yang tergantung.Xiumin tersenyum dan semuanya gelap...
XIUMIN membuka mata dengan perlahan. Xiumin merenung siling atas.
'Ni bukan bilik aku' bisik Xiumin. Xiumin bangun dari pembaringannya. 'Macam hospital.. Ahhh.. Aku baru ingat.. Aku jatuh dari pokok.' Xiumin menoleh ke kanan. Mata Xiumin membulat apabila melihat dirinya sendiri dari pantulan cermin tingkap.
"Apa? Badan aku?? Aku dah membesar. TAK LOGIK LANGSUNG!!!" Membaling selimut. Tidak lama kemudian pintu di kuak. Plastik yang mengangdungi buah epal terjatuh. Seorang yeoja separuh usia memeluk Xiumin.
"Kamu dah sedar.. Eomma sangat gembira." Eomma Xiumin menangis.
"MWO?!? 4 tahun?!? Kenapa Xiumin tak rasa macam empat tahun? Xiumin rasa macam sehari je Xiumin tidur." Xiumin agak terkejut bila eommanya bagitahu yang dia koma selama 4 tahun.