Hoofdstuk 34

1K 44 1
                                    

De hele avond hoor ik ze fluisteren. Iedereen. Shawn is té bekend geworden om zomaar mee over straat te lopen. Toch kan het me vrij weinig schelen. We negeren het allebei compleet en de avond schiet voorbij. Luke en Anna raak ik op de helft van de avond uit het oog. Eigenlijk wil ik niet eens weten wat ze uitvoeren.

Dan komt de directeur het podium op lopen. 'Jongens en meisjes, zo te zien hebben jullie het allemaal erg naar jullie zin en daar ben ik blij mee!' Er volgt applaus en wat gejoel. 'Dan nu het moment waarop iedereen heeft gewacht: Het beste interview van dit jaar.' Weer veel applaus.

Ik sla mezelf voor mijn voorhoofd. 'Helemaal vergeten.' Fluister ik tegen een verbaasd kijkende Shawn. Hij glimlacht en slaat zijn armen om me heen. 'Het komt goed. Je gaat dit fantastisch vinden.'

'Je gaat dit fantastisch vinden?' Imiteer ik hem vragend . 'Hoezo?' Hij kijkt me glimlachend aan. 'Nog even wachten Jess.' Hij kust mijn voorhoofd en ik kijk hem diep in zijn ogen.

'Shawn, ik wil niet dat je na vanavond weer weggaat...' er rolt een eenzame traan over mijn wang. Hij trekt me dichter tegen zich aan en even blijven we zo staan.

'Uiteindelijk hebben we besloten dat Jess het beste interview van dit jaar aangeleverd heeft. Jess? Zou je samen met Shawn naar voren kunnen komen?'

Ik maak me los van Shawn en realiseer me nu pas dat de directeur heel de tijd verder gepraat heeft en dat het de bedoeling is dat ik nu naar voren kom. Mijn weg wordt al vrij gemaakt. Langzaam loop ik naar het podium. Ik voel dat Shawn achter me aanloopt. Voorzichtig betreed ik het podium.

De directeur feliciteerd me en ik bedank hem. 'Jess, je hebt een moeilijk jaar achter de rug, maar uiteindelijk heb je goed doorgezet. We zijn trots op je. Er volgt applaus vanuit de zaal en ik glimlach.

'Dan hebben we nu nog een verrassing voor je!' Ik trek mijn wenkbrauw op en wacht af. 'Dit heb je eigenlijk aan je vriend te danken,' nu kijk ik Shawn aan. 'Ik heb begrepen dat hij in Canada woont. Na overleg met je moeder was zij het er mee eens dat jullie bij haar vriend in Canada kunnen gaan wonen. Shawn woont ook in dat dorp en wij kunnen in Canada nog wel een goede, net afgestuudeerde correspondent gebruiken. Nogmaals, gefeliciteerd. '

Heel even laat ik alle woorden tot me door dringen. Dan ontplof ik van vreugde en zwiert Shawn me in de ronde terwijl hij me optilt. Veel meiden slaan jaloerse kreetjes en de jongens beginnen te joelen. Nogmaals; het kan me niks schelen. 

Ik ga bij Shawn in Canada wonen en ik heb werk in de wereld van journalistiek!

Shawn Mendes - LostWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu