Jag satt i ett hörnbord och väntade uttråkat på Cassidy. Vi hade bestämt träff på ett mysigt, litet café inne i centrum. Det var inte många här vilket var skönt då ljudnivån var perfekt. Inga högljudda ungdomar eller barn, bara mogna äldre - plus mig då. Dörren plingade till då den öppnades och min blick drogs automatiskt ditåt. Ansiktet fick mig att vitna, nackhåren reste sig och munnen blev torr. Det var inte lika tryggt längre på caféet och insikten sa åt mig direkt att lämna. Diskret reste jag mig upp och upptäckte att det bekanta ansiktet stod och beställde vid disken. Jag tog chansen och gick igenom en trång korridor och skyndade på stegen emot bakdörren. Jag rundade ett hörn men hann inte så lång då jag gick rakt in i någon. Personen tog i samma sekund tag i mina handleder, knuffade in mig i en trång städskrubb. Ett gällt skrik for ur mig och personen slog igen dörren bakom sig och låste. Min blick fastnade på hans ansikte, sedan håret och tillslut ögonen.
" Det är du! " Skrek jag och han var snabb med att sätta sin hand för min mun. Jag klöste och slog med nävarna emot honom. Han blockerade och tog fort ett fast grepp om mina händer i en hand. Han tryckte upp mig emot väggen och ställde sig på mina tår. Jag kunde inte röra mig och jag var så upprörd, kränkt att jag inte kunde gråta. Några svartröda lockar hängde nerför hans panna och han såg mig i djupt i ögonen.
" Jag kommer släppa dig och du kommer vara lugn och inte försöka mörda mig. " Jag besvarade hans ord med en blinkning och sakta tog han bort sin hand från min mun och lossade sitt grepp om mina händer. Jag utbytte en snabb blick med honom innan jag kastade mig emot dörren. Han tog tag i min midja och drog mig tillbaka. Han knuffade upp mig hårt emot väggen och gav mig en hård blick. Jag grimaserade när min rygg och bakhuvud slog emot väggen.
" Du har svårt att lyssna verkar det som. " Sa han lugnt, men hans ögon glödde av ilska.
" Och du har svårt att visa medkänsla! " Spottade jag fram. Hans läppar drogs bakåt och formade ett hotfullt flin.
" Vem är du egentligen? Först dyker du upp i mina drömmar, sedan i verkligheten. " Fortsatte jag. Han masserade sin nacke med ena handen och fuktade sina läppar med tungspetsen.
" Jag förstår inte vad du pratar om. " Han såg road ut, han visste exakt vad jag pratade om. Hela min kropp skrek inombords av ilska.
" Du vet precis vad jag pratar om! " Jag knuffade hårt till honom över bröstkorgen så han vacklade till bakåt. Han höjde handen och skulle antagligen slå till mig i ansiktet men hindrade sig. Istället tog han ett steg närmare och jag kunde inte röra mig eller lyckas få ur mig något. Mina läppar var som förseglade och min kropp var som fastkedjad.
" Aria, du är inte som andra. " Sa han. " Håll dig borta ifrån Colden, i princip leker du med elden så fort du pratar med honom. " Inombords skrek jag tusen ord om hur idiotisk och läskig han var, men orden nådde aldrig fram till mina läppar. Plötsligt gled mina läppar isär och ett chockat läte lämnade. Jag kunde röra mig igen och såg iskallt på honom.
" Hur gjorde du!? " Snäste jag och försökte låta modig. Ett arrogant flin formades på hans läppar och han flyttade undan en lock ifrån mitt ansikte.
" Jag har mina trick. " Han drog upp dörren och lämnade. Jag skyndade mig ut efter men han var borta. Det fanns inte ett enda spår kvar.
Jag hade ynkligt gått tillbaka till hörnbordet och där hade Cassidy suttit och smörjde ut läppglans på sina läppar. Hon fick syn på mig och drog ihop ögonbrynen.
" Du ser ut att ha sett ett spöke, gumman. " Hon smackade med läpparna och plutade smått med dem. Jag slog mig ner vid henne och nickade sakta.
" Du är alldeles likblek, dina händer darrar smått och ditt ansikte har format sig till en skräckslagen grimas. " Fyllde hon i och klappade mig uppmuntrande på axeln.
" Jag mår bara inte så bra, kanske håller på att bli sjuk. " Cassidys ögon spärrades upp och diskret flyttade hon sig ifrån mig.
" Okej, jag älskar dig, verkligen. Men du får inte smitta mig. " Sa hon. " Så vi håller lite avstånd. " Jag himlade melodramatiskt med ögonen och satte armbågarna på bordsskivan och lutade hakan emot händerna.
" Och jag älskar dig så mycket med. " Sa jag med överdrivet vilket fick henne att dra på munnen.
" Sluta, ska på dejt. " Hon reste sig upp. " Ska beställa, jag bjuder. Vad ska du ha? " Jag log tacksamt emot henne och började smått knåda händerna emot nacken.
" Det vanliga. " Sa jag och hon flinade professionellt.
" En jordgubbssmoothie och en choklad, ska bli. " Hon vickade flirtiga iväg med höfterna och ställde sig i kön.
--------
Min vän tryckte en limpistol emot min axel och limmet var så jävla varmt. Det brände i axeln minst i en timme.
Haha, xo Vilma★♡★
YOU ARE READING
Fallen ängel
RomanceDe föll, ner från himlen och härjade omkring på jorden som lejon som jagade efter sina byten. Dem ville nog egentligen aldrig falla, men dem blev utkastade som om dem inte var något. Och det var dem inte heller, i himlen fanns det regler, och om man...