Coco & vild (1)

48 1 0
                                    

OBS!!! DETTA ÄR EN FANTASI-BOK...
ALLTSÅ DEN ÄR INTE SANN!!!

COCO:

Jag är Coco...En vacker mörkbrun hingst, det är vad jag är...

Just nu ligger jag i min box hemma i stallet hos Mia min ägare...

Det var kallt inne i stallet, och jag hade bara en kompis...det var stallkatten Luce som sov längst upp på halmbalarna där det var varmt o skönt.

MIA:

Jag heter Mia. Jag är 13 år och bor i huset bredvid stallet med mina föräldrar!  Jag har 2 hästar som heter  Coco och Madame + en katt som heter Luce...Madame och Coco ses inte så ofta, jag menar alltså Madame står i ridskolans stall och Coco i mitt stall.

Hur som helst, nu ska jag ut och fodra Coco..

Sådär klart! Han fick mycket hö och halm satt han inte fryser.

COCO: Nu har Mia precis varit ute hos mig och gett mig mat!!

Oppps...jag märkte att min boxdörr står öppen....då är det bara fritt ut...

Juste, stall dörren ju. Den är låst!

Det hade börjat ljusna...Jag hörde ljud utanför...Plötsligt hoppade Luce ner på min rygg...Huuu...

Då öppnades dörren...jag tryckte mig mot väggen...Hon gick in... Hon lämnade stalldörren öppen....Hon gick till min box....JAG SMET...Luce satt fortfarande på min rygg...

Jag galopperade bort från gården, tvärs över arbetsplatsen, korsade bäcken och slutligen kom jag till ridskolan där Madame fanns....Min älskade Madame!

MIA:

Vart är Coco tänkte jag när jag såg hans tomma box...Vart är Coco

VART ÄR COCO? VAARRTT ÄÄRR CCCOOOCCCOO ???

Jag började gråta...Coco...vart ÄR du?!

Jag sprang ut ur stallet och letade o letade o letade! Efter ungefär 5 timmars letande gav jag upp hoppet om Coco! Han var borta...

COCO:

Jag gnäggade högt....

En gnäggning till svars hördes från

Madame inifrån stallet:)

Problemet var hur hon skulle ta sig ut...Plötsligt........

MIA:

Jag fick en idé...troligen kommer de inte ha sett honom där men ändå ??

Jag går den korta vägen till ridskolan. Jag tar baksidan, det går snabbare .

Jag rusar in i klubbrummet och möts av en varm blick från min förra ridlärare

"Oj!  hej Mia, säger Any"

"Hej Any...svarar jag och försöker hålla gråten borta...det går inte!! det rinner några tårar ner på kinden...Jag får inte gråta, får inte...ser någon mig kommer alla skratta när jag är i skolan: "" Mia gråter, Mia gråter""

"Nämen lilla gumman hur är det?

Allvar jag är 13 inte 5 år...Äsch Mia lägg av att tänka så...alla ska få gråta i vilken ålder som helst, dessvärre nu  när min häst är borta...

"Coco är borta, svarar jag kort"

"Vaa??!!Men du måste ju leta gumman, nästan skriker hon"

" Jag har gjort det, gråter Mia!!"

" Kom nu går vi ut och letar Mia!"

" Okej då"

" Men Mia!!! Skriker Any och pekar på en brun hästrumpa borta vid gaveln av stallet, en lös häst!!!"

"Men det är ju Coco, vrålar Mia!"

De springer så snabbt de kan men....

COCO:

Plötsligt ser jag hur Mia och Any kommer springandes bakom mig:(

Jag galopperar bort från ridhuset och ner mot vattnet vid sjön.

Jag simmar allt vad jag kan...men plötsligt känner jag någonting som håller fast mig i bakre foten...

Jag trevar för att hålla mig över vatten___MEN___Jag känner hur jag långsamt dras under vattnet...

Jag plaskar o sparkar...

Nu är det kört...hinner jag tänka innan mitt huvud är under vatten- ytan...

Jag sjunker.....ner mot botten...

JAG KOMMER BLI RÄDDAD! TÄNKER JAG NÄR ANY OCH MIA KOMMER SIMMANDE MOT MIG!!! Nej, det tar för lång tid att dra loss snaran tunt min hov...Nu är allt förbi, känner jag när jag inte kan tänka mer!

Plötsligt flyter jag upp mot ytan och jag får luft...men jag är fortfarande yr och så:/

" Coco du lever...skriker Mia till mig!!

Hoppas att ni gillade berättelsen, kommer snart en 2:a i serien: TRUBBEL!

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 22, 2013 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Coco & vild (1)Where stories live. Discover now