"Finally I meet youuuu!" Gadis itu menjerit kecil sambil menarik Rania ke dalam pelukan. Rania masih blur. Kotak memorinya langsung tak ingin beri kerjasama. Mogok agaknya!Rania cuba ingat lagi. Kawan lama ke? Maklumlah sejak gosip dia dan Ayden tersebar ramai jugak yang datang mengaku 'kawan'. Esok esok bila tersebar cerita dia dan Ayden sudah tamat, 'kawan' itu mulalah beransur hilang. Rania telan liur perit.
"Opss sorry I'm being too excited. I forgot to introduce myself." Gadis itu meleraikan pelukan. Tangan dihulurkan pada Rania, "I'm Ardell." Gadis itu memperkenalkan diri.
Rania teragak agak mahu menyambut huluran salam itu. Namun disambut jua. Ardell? Oh my. Ardell kakak Ayden?
"Ardell? Kim Ardell Ayden's noona?" Rania menyoal. Dia tersangat pasti gadis itu adalah kakak Ayden.
"Yessss. Do you know me?" Ardell menyoal teruja. Tangannya sudah menggenggam tangan Rania.
"Yes. I've read a lot of articles about you. You and your humanity team are amazing!" Rania meluahkan pujian. Kagum dengan kehebatan Ardell. Wanita kecil molek itu ternyata berjiwa besar. Di sebalik raut comel siapa sangka gadis itu mampu bergelut merawat di kancah peperangan.
"How can a really big heart stay in such a petite body?" Rania masih kagum.
"It's nothing. Stop praising me, my face begin to numb." Ardell ketawa kecil. Segan bila usaha tak seberapanya dipandang terlalu tinggi. "By the way, Ayden have told me a lot about you. So, when will you guys getting married?"
Sebaik nama Ayden kembali disebut, Rania kembali ditimpa kesedihan. Nak kahwin macam mana, cinta mereka terhalang. Ahh sedihnya.
"I don't think we getting married, unnie." lirih Rania. Senyuman yang diukir seperti kurang sesuatu.
"But why?"
"I don't think I meant for him. We're not meant to be together. He's so perfect, he deserve someone much better than me. I'm not perfect. I'm just an ordinary girl with a little extra luck."
Rania doakan Ayden bertemu gadis yang boleh membahagiakannya. Cukuplah dia sekadar mendoakan dari jauh. Memang situ tempat dia dari mula. Dikejauhan. Takdir dia cuma untuk bertemu dengan Ayden tapi bukan untuk memiliki Ayden. Perit dihati Rania cuba dibendung dari pandangan Ardell.
Namun gelora di mata Rania cukup jelas pada pandangan mata Ardell. Sah. Pasti Rania terkesan dengan pertemuan dengan Eommanya tadi. Kalau Ayden tau sampai macam ni Rania terkesan, pasti Ayden menbebel tak henti henti.
"Nobody's perfect, Rania. Nobody! A person only perfect when we fall in love with them." Ardell mengusap tangan Rania. Cuba memujuk gadis yang sedang dalam kecewa itu.
"As what I see, from Ayden's eyes, he really love you. His eyes seems bright whenever he mentioned about you. Trust me, Rania. You fit him perfectly. You're his missing pieces."
Walaupun Ardell kedengaran meyakinkan, hati Rania masih menolak. "Eomma doesn't like me." dia berterus terang. Entah kenapa dengan Ardell dia rasa sangat selesa untuk berterus terang. Mungkin sikap Ardell yang lebih mesra dan terbuka.
Ardell tersenyum. "Don't worry about Eomma. You're marrying Ayden not Eomma. In our family, Eomma are known to have the softest heart and Ayden is the best in coaxing people. Eomma always lost to Ayden's coax so worry not."
Ahhh. Semua itu ibarat angin lalu yang singgah di telinga Rania. Pujuklah sebanyak mana, hatinya masih pedih. Akhirnya sekali lagi Rania hadiahkan senyuman kelatnya buat Ardell.
YOU ARE READING
Putera Impian Milik Cinderella
Romansa"Because this place is not save anymore." "Hah? Why??" Rania menggelabah. Cerita cinta tiba tiba jadi cerita seram ke? Kenapa tak selamat? Ada hantu? Macam macam persoalan muncul di fikiran Rania. Ayden merapati Rania. "They're coming." Ayden berbis...