Wattpad'e her türlü insan kitap(?) yazıyor, biliyorsunuz. Sadist olmaya çalışıp genç kız edebiyatına mı geçiş yapan dersiniz, fantastik eser vermeye çalışıp ergen fantezisi yapan mı dersiniz. Hepsi.
Sorun şu; yazılan şeyler (ad veremiyorum çünkü çoğu ne idüğü belirsiz) belli bir kategoriye alınamıyor çoğunlukla. Çünkü kendileri de ne türde yazdıklarını bilmiyor.
Şunu demek istiyorum, eğer bir eser vermek istiyorsanız tutarlı bir şekilde yazdığınız kategorinin hakkını da verin. Sen aksiyon dolu bir polisiye yazayım derken işin ucunu koparıp bir süre sonra sadece romantiğe bağlarsan olmaz.
Gelelim asıl bölüm konumuza. Belki belli bir kesimi ilgilendiren bir eleştiri olacak ama yine de isterseniz okuyun. Size kalmış.
Wattpad'deki çok bariz sıkmış olan bir konu. Sorun dini olmaları değil, hep aynı şekilde yazılmış olmaları.
Buradaki İslami eserlerin geneli şu şekilde; ana karakter kız üniversiteye gidiyordur. Onu görüp beğenen çocuk da serserinin tekidir, kıza yakınlaşmaya çalışır ama kız doğru olmadığını söyleyip ondan uzaklaşmaya çalışır. Esas oğlanımız olduğu buradan belli olan karakterimiz de kızın bu hareketlerinin nedenini araştırır, dini öğrenir, haramı günahı araştırır ve temizinden bir geçiş yapıp kızın gözüne görünür. Kız zaten buna kesin bir şeyler hissediyordur ama sürekli kafasından atmaya çalışır. Kızın babasından kızı ister falan feşmekan.
Konu kötü demiyorum. Eğer detaylı bir araştırma yapılmış, İslam kültüründen adam akıllı şeyler alınmış bir eserse bir şey diyemem. Ki gerçekten çok özenli yazılmış, kendini defalarca okutan güzel eserler de yok değil. Nadir de olsa bulunuyor burada.
Benim eleştirdiğim şeyin ayrıntısına inecek olursak şöyle; bu hikayeleri yazan kişiler, çok basit bir konuyu anlatır gibi hızlı geçişlerle 'yaptım, ettim, şöyle oldu, böyle oldu' diye anlatmasınlar. Sen belli bir kesimi anlatan önemli bir konuda yazıyorsun, ilkokul seviyesinde bir masal kitabı değil.
Sözde İslami eser ama içerisinde ne takva, ne hadis, ne ayet, ne bir sünnet... Hiçbir şey bulunmayan bomboş, sadece karakterin Müslüman ve kapalı olduğu herhangi bir kitap. Son dönemlerde sayılarının artması da cabası. Azalarak biterler umarım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yazmak ya da Yazmamak ♧ ELEŞTİRİ K.
Non-FictionWattpad kitapları ve genel yazma kurallarına ilişkin tuhaf bir eleştiri eseri.