FÖR ELVA ÅR SEDAN
( ps: ni som inte fattar vad jag menar nu är att det jag ska skriva nu hände förr i tiden, för elva år sedan, heh enjoy)
★♡★Lily Cole stod bakom köksbänken och torkade av den med en disktrasa efter att hennes femåriga dotter kladdat ner den med alla möjliga ingredienser. Efter att ha torkar bort kakao, strössel, ketchup, godis och smulor slängde hon disktrasan i vasken och torkade av sina händer på en liten handduk. Hon gick ut till sin man och log åt synen. Han satt i en fåtölj, benet över det andra och läste ur en bok. När han väl upptäckte henne drog han på läpparna. Han drog sig upp ur fåtöljen och placerade armarna om sin fru. Lily la sina händer på sin mans kinder och gav honom en öm kyss.
" Vad läste du? " Hennes röst lät utmattad men lugn.
" Skönlitteratur. " Han smekte hennes kind. " Utmattad hjärtat? "
Lily nickade instämmande och suckade. Sedan flinade hon svagt och drog tummarna över hans kinder." Jag lät vår dotter få prova på att baka ensam. Dålig idé. " Hon skrattade till och han granskade hennes ovanligt gröna ögon.
" Ibland tar du väldigt dålig beslut. " Han flinade retsamt och hon skulle precis säga emot men något avbröt henne.
" Mamma? " En ynklig, nyvaken röst ifrån en pojke uppstod ifrån öppningen till vardagsrummet. Både Lily och sin man vände blicken ditåt och såg på sin son.
" Josh, klockan är mycket. Du ska sova. " Sa mannen vars namn var Archon Cole. Josh sträckte på sina taniga armar och gnuggade sig i ögonen.
" Det går inte, Aria skriker igen i sömnen. " Archon och Lily utväxlade en snabb blick och sedan gick dem alla tre upp. Archon följde med sin son till hans rum och Lily gick in till Aria. En bekymrad grimas skapades i Lilys ansikte när hon såg hur sin dotter jämrade sig i sängen. Lily visste precis vad sin dotter drömde om, och det skrämde vettet ur henne. Hon satte sig på sängkanten och strök handen lugnande över hennes bakhuvud.
" Aria gumman, det är bara en dröm.. " Viskade hon mjukt. " Bara en dröm. " Hon såg sorgset på sin dotter och hon märkte hur hon hade lugnat sig. Försiktigt reste sig Lily upp och gick ut ur rummet med tunna steg. Påväg emot trappan stötte hon på Archon. Hon gick fram till honom och slog armarna om hans kropp. Han höll henne tätt intill sig och lutade sin haka ömt emot hennes hjässa.
" Vi kan inte fortsätta såhär Archon.. " Viskade hon emot hans bröstkorg. Archon drog sammanbitet sin hand med lugna rörelse över hennes rygg och skakade försiktigt på huvudet.
" Jag vet Lily. . . ", paus, " men vi kan inte riskera något och flytta härifrån. " Hon såg upp emot honom och mötte hans blick. Hans mörkbruna ögon mötte hennes, hennes gröna mötte hans. Båda två visste att det inte fanns något dem kunde göra för att ändra deras dotters framtid. För dem visste att det inte var länge kvar tills dem kom hit.
___________
Tack till er som läser btw, älskar er♡
XO Vilma ★
YOU ARE READING
Fallen ängel
RomanceDe föll, ner från himlen och härjade omkring på jorden som lejon som jagade efter sina byten. Dem ville nog egentligen aldrig falla, men dem blev utkastade som om dem inte var något. Och det var dem inte heller, i himlen fanns det regler, och om man...