i.

14 3 0
                                    

"Ishhh i really dont like mama!"
"my princess, whatever it is, she is still your birth giver."
"I know , but this is too much la abang. Dari kecil Aly dengar apa yang dia nak. sekarang ni pun kena ke ? You're not in my situation. You're not the one yang kena berpisah dengan daddy. and you're not the one YANG KENA PINDAH DEKAT MALAYSIA!!" selesai sahaja melepaskan segala amarahnya terhadap abangnya, Aly terus pergi ke biliknya sambil menghentak kaki.

*BAMMM* bunyi hempasan pintu menggegarkan rumah.
Ahhhhh geramnyaa aku!!!! abang pun sama je, menangkan mama. semua dah tak sayang aku la ni. Rasa macam nak keluar je daripada rumah ni. Tapi dekat mana ?

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Sejak pagi tadi Aly asyik mengamuk tak tentu pasal. Sarapan pun tidak disentuhnya tetapi dia terpaksa duduk juga di meja makan disebabkan daddy nya memaksa nya. Lebih kesal lagi tiada siapa pujuknya. Ni apahal semua tak layan aku ni ? Semua buat tak tahu je aku tak makan. Tadi daddy paksa, tapi daddy takde pun kat sini. Tak nampak pun hm. Mesti gaduh lagi. Daddy ni pun satu , kalau ye pun merajuk, bawak la aku sekali. Takde la nak menghadap muka mama.

Agaknya kesabaran Aly sudah sampai ke kemuncak lalu dia terus menghentak meja sambil berkata "kalau takde siapa nak layan Aly kat sini, buat apa ajak daripada tadi ? Aly ni tunggul ke kat sini ? "

Datin Ariya , merangkap mama Aly hanya tersengih sambil menggelengkan kepalanya. "Aly, its not like we dont want to treat you like how we used to , but you have to know. I'm tired , same goes to your brother ! Aly ni manja sangat. kitorang dah penat nak layan perangai you.You ingat you memberontak macam ni , mama akan ubah fikiran ? No Aly , No ! You have to follow me to Malaysia ! "Und das ist eine endgültige Entscheidung" (dan ini adalah keputusan muktamad)

"hahahaha mama , you macam benci sangat dengan daddy kan ? Tapi still guna bahasa germany, bahasa kelahiran daddy. Kelakar." Sambil membuat muka mengejek,Aly berkata begitu kepada mamanya.

"Zyon Alyna ! Since when you jadi biadap sangat ni ? Ikut perangai daddy ? Kalau ye pun dah benci sangat dengan mama , jangan nak jadi anak derhaka ! 9 months mama carry you dalam perut , macam ni you layan mama?"

"OKAY ! STOP IT ALY! MAMA! , this is ridiculous. takkan la sebab benda kecil macam ni, mama dengan adik nak gaduh ? selesaikan lah elok-elok , ini tidak , bergaduh depan rezeki! ". seperti biasa , Alfie Arfan akan menjadi orang tengah dan sudah menjadi kebiasaanya Alfie akan meleraikan pergaduhan antara adiknya dan mamanya.

"Abang ! Jangan nak berlagak macam baik sangat boleh ? Jangan nak pura-pura prihatin. This thing is not easy for me lah !! Abang kata abang nak tolong Aly , tapi tak ! "


Tiba-tiba lagu secret love song berkumandang daripada iphone milik Datin Ariya.
"Mama tak habis lagi dengan you Aly , malam ni you jumpa i dekat swimming pool. I nak discuss balik pasal hal ni" Datin Ariya menjawab panggilannya dan berlalu pergi. Aly terus naik ke tingkat atas. Malas mahu tinggal berdua dengan abangnya.Alfie hanya menggelengkan kepala.

*sorry pendek bcs this chapter supposed to be "epilog" but my friend said tak sesuai hahaha. Dont worry , the next chapter is longer. I promise. :)

Adam ke Alfie ?Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin