Beautilful noona _oneshot_

188 6 3
                                    


[ YEPPEUN NOONA ]

.
.
.
Lengh/shoot
[ ONESHOT ]

Genre; happy/romantik

Cast:
Kwon soonyoung/hoshi [ seventeen ]
Yoo ah Ra/ara [ hello venus ]
Kim hye lim/lime [ hello venus ]
Byun baekhyun/baekhyun [ exo ]
SEVENTEEN

.
.

Sinopsis

Yeppeun noona mengisar kan seorang pelajar junior iaitu hoshi menyukai subaem nya dalam diam iaitu yooara..kecantikan dan kebaikan serta keramahan yooara telah membuat hoshi jatih cinta hoshi begitu terkenal di sekolah dengan wajah sempurna yang ia miliki..sejak yooara jadi pelajar baru di sekolah itu hoshi mula jarang bersikap'nakal..nakal bukan pembuli atau trouble maker hanya suka membuat kekecohan..apa yang hoshi suka buat adalah perhati kan yooara yang ia gelar kan yeppeun noona...bagi hoshi hanya yooara paling cantik bagi nya..

Namun hoshi kecewa saat yooara di khabar kan mempunyai namjachingu ..membuat kan hoshi patah hati apa lagi niat ungkapan cinta nya terkubur macam tu saja..sikap hoshi jadi murung buat kan yooara plik sedang kan hoshi terkenal dengan sikap kecoh nya..apa kah akan terjadi antara hoshi dan yooara adakah ia berakhir dengan cinta atau sebalik'nya..dan adakah kahbar yooara mempunyai namjachimgu betul atau hanya rumour semata-mata..

.
/ / / / / / / / / / // / / / /



''Dia tak akan berhenti..''

'' siapa awak maksud kan..''

Yeoja berambut kebiruan ungu dan hitam itu mengeluh menatap sahabat nya yooara..siapa lagi kalau bukan lime sahabat yooara yang terkenal dengan sikap rock and roll nya jauh beza'dari yooara yng kelihatan ayu saja..

''Hoshi lah namja berambut putih tu..siapa lagi''kata lime..yooara mengerut kan dahi nya sebab kam hairan dan tak faham maksud lime..''sejak tadi dia asik perhati kan awak jer..''kata lime lagi..yooara pun melihat arah tunjuk kepala lime dan di sana duduk belakang kantin hoshi tengah menatap nya sambil tersenyum tak lupa ia guna kan tangan nya sebagai pertahan dagu nya..yooara pun kembali ke posisi nya..

''Apa salah nya kalau dia tengok arah sni pun..''kata yooara..''memang lah tak masalah nya..awak tak sedar ke setiap hari dia perhati kan awak..sejak awak masuk sekolah ni si hoshi tu memang tak lepas dari pandang awak..agak nya dia suka kan awak..''kata lime..''tak kan lah sampai macam tu sekali..biasa lah tu namja suka perhati kan yeoja..''balas yooara tak percaya kan lime..

''ok what ever..tapi aku dah rimas tengok muka si hoshi tu..''balas lime bengang sambil menikmati makan temgahari nya kembali..sedang kan yooara terkadang curi tengok ke arah hoshi ..hoshi masih saja dengan posisi nya...sememang nya yooara tau selama ini hoshi perhati kan nya apa lagi mereka rapat sebab yooara dan hoshi selalu di satu kan dalam satu tugas di sekolah..

Selepas rehat yooara dan lime ingin kembali ke kelas mereka

''Noona..''tetiba hoshi datang menyapa yooara..lime yang mengunyah gula getah nya terberhenti..menatap hoshi''wae..''soal yooara..''erm..noona dah nak masuk kelas..''soal hoshi..yooara pun angguk kan kepala nya..''tapi masa rehat ada 10minit lagi..''kata hoshi..''terus terang jer lah..awak nak apa''soal lime bago pihak yooara..

Yeppeun Noona_[ Oneshot ]\\seventeen Ff]Where stories live. Discover now