Kapitel 8 - Förklaring

148 5 0
                                    

Jag säger det rakt ut bara. Utan att tänka mig för men det är för att jag är förbannad.

- Vadå det ska du skita i? Säger Oscar smått irriterat men ändå med oro i rösten.
- Har du skrivit med Vendela och träffat henne en gång? Frågar jag allvarligt och irriterat.

Jag kan se bakom honom att alla spänner sina blickar i honom alltså var inte jag den enda som inte visste.

- Ja, tyvärr, svarar Oscar och börjar sänka blicken neråt
- Jag kan berätta för dig att dina nya flickvän är en psykopat
- Min nya flickvän?
- Ja, för att du inte tillsammans med mig ifall du ska ljuga för mig om något såhär allvarligt
- Nej men Saga vänta... Va det hon som gjorde detta på dig?!
- Vad fan tror du?
- Skojar du varför sa du inget från början?
- Ja, för du sa ju att du skrivit med Vendela de senaste sex månaderna och träffat henne innan det
- Saga låt mig förklara istället, hon skrev till mig första gången när vi va USA då vi började bråka, jag ignorera henne och sa att du va viktigare, hon tog kontakten med mig igen för 7 månader sen samma dag som Sixten föddes, hon fråga ifall vi kunde träffas jag svara nej, men hon sluta inte tjata så tillslut fick hon sin chans till att träffas, för att Saga jag och Vendela va ändå tillsammans i ca 2 år det slänger man inte bara i sjön, det är som du och jag ifall vi skulle göra slut nu, men träffen gick ändå åt skogen hon kunde inte sluts tafsa, så jag drog sen har hon inte slutat skriva till mig hon har bett om ursäkt och jag har försökt att göra allt för att få henne sluta därav att jag vill träffa henne igen...
- Varför har du valt att inte berätta för mig?
- Jag vet helt ärligt inte varför, för nu känner jag att jag skulle gjort det från början
- Ja det skulle du, för länge sen... Jag kalla henne en psykopat och sen slog hon till mig det är förklaringen
- Saga allvarligt! Inte konstigt hon slog till dig, hennes morbror hamna på ett psyket och tog självmord där inne
- Jag visste inte att ordet va så känsligt och att hon skulle bli arg
- Fattar jag också men kalla henne inte de igen
- Nej fattar jag väl också efter det du berättat men man gör ändå inte så mot någon...
- Men Saga för fan, du inser väl själv ifall du hade varit i hennes situation och någon skulle kallat dig det så hade du väl blivit upprörd när du vet vad som hänt till någon man verkligen älskar!
- Ja jag fattar att det är hemskt att förlora någon man älskar jag vet hur det känns en av mina bästa vänner är förmodligen död, du vet inte ens att vad Vendela har gjort eller?
- Vad har hon gjort?
- Hennes syster dejtar min bror och härom dagen hade Olivia sitt öra upptryckt mot min dörr när du och jag satt i rummet och snacka, vem är det som har sagt till henne att göra det?
- Seriöst?
- Seriöst..

Oscar bara suckar och vrider på huvudet i panik över hur han ska reagera. Helt ärligt så tror jag inte han tror på mig till hundra procent trots att vi har varit tillsammans i över ett år.

Daff och Katja kommer tillbaka och undrar såklart vad det är som hänt med mig och varför det är så dålig stämning.

- Saga och Oscar bråkar, säger Alice och suckar åt Sixten som vägrar vara still i hennes famn
- Jaha, men vi måste börja gå mot gaten och vi har redan köpt biljett till dig Saga, säger Daff som börjar dela ut biljetter till oss
- Jag vet vi in princip löst det eller? Säger jag och kollar på Oscar som ser på mig med en frustrerad blick.

Han kollar länge på mig utan att säga ett ljud innan han kommer fram och kramar om mig och ger mig en lött kyss på pannan.

- Ja, vi har löst det, svarar han och fortsätter krama om mig som jag besvarar.
- Bra, då går vi, säger Daff och tar sin resväska och börjar gå mot gaten.

Jag och Oscar släpper ifrån kramen. Flätar ihop våra fingrar, vi ger varann ett mjukt leende och börjar följa efter dom andra.

- Kan du ta han? Säger Alice frustrerat och lämnar över Sixten till Felix
- Jaha? Okej, svarar Felix och tar emot Sixten.

Sixten är inte på humör idag, men det är förmodligen trötthet och nu ska han sitta i ett flyg i ca. 7 timmar så detta kommer bli intressant.

----------------------------
Detta blev kanske inte ett så jätte roligt kapitel men i fortsättning kommer det bli roligare.

Ni kommer få veta mer om Elise.
Vad har hänt med Kajsa?

Om ni inte märkt det så har Kajsa inte varit med i denna publiken och upprepande gånger har jag skrivit att det som hänt Kajsa är känsligt.

Så ni får hålla ut. Det blir roligare och intressantare än det som hänt, beror på vad ni tycker är roligt och intressant ;);)

-Puss&Kram Julia:)

O.S.C.A.R | O.sМесто, где живут истории. Откройте их для себя