"Happy first Monthsary, sayangggg!!"
Rania gosok gosok mata. Betul! Mata dia tak menipu. Rania pandang pulak ke bawah, ada kaki bukan hantu. Rania cubit cubit tangan sendiri. Sakit! Bukan mimpi la kiranya tapi macam tak logik pulak.
"I'm here, sayang!" Ayden hulur jambangan peonies. Bukan senang nak cari peonies. Nasib baik Karl sudi tolong dapatkan bunga itu.
Karl teman rapat Ayden. Kacukan Melayu-Korea yang menetap di Korea. Pelakon yang sering menggegarkan hati banyak gadis. Kebetulan Karl sedang photoshoot di Kuala Lumpur. Selalunya, setiap kali Ayden ada sebarang aktiviti di Malaysia memang dia akan menginap di rumah Karl. Walaupun biasanya pihak penganjur akan sediakan hotel untuknya, Ayden lebih selesa di rumah Karl. Lagipun dia boleh guna kereta yang ditinggalkan Karl untuk ke mana mana, macam hari ni.
"Why are you here?" Rania masih tegak di depan pintu. Hanya grill besi memisahkan dia dan Ayden. Terkejut Rania dengan kehadiran tiba tiba Ayden. Semalam bukan main cakap hari ni sibuk tup tup muncul depan mata. Boleh sakit jantung Rania kalau macam ni selalu.
"Why can't I be here?" Ayden menyoal kembali. Berjam jam dia terbang ke sini, Rania boleh tayang muka blur. Kot la nak teruja ke apa ke.
"No it's not like that.. I'm just too surprise!" Gila tak happy. Rania happy gila. Siapa tak happy kalau orang yang dirindu siang dan malam tiba tiba muncul depan mata. Hatinya dah berlagu riang ni.
Ayden kembali tersengih melihat mata Rania yang kembali bercahaya. Tak ada la rasa kehadiran tak diundang. Patah hati kalau macam tu. "You told me to finish with my work and comes to you, I did it! So I got four days free."
"Really??" Rania ikut teruja. Tak best okey percintaan jarak jauh! Empat hari Ayden depan mata, akan digunakan masa itu sebaiknya. "Let's go on a datee!!" Cadang Rania.
Ayden ketawa kecil. Terasa bahagia dengan keterujaan Rania. Ayden akan pastikan empat hari yang ada ni akan jadi empat hari yang paling membahagiakan Rania. "Sure! I have a lottt of plans for us."
"Yeayyy. And I'm so sorry Ayden, I'm a spoiled baby girlfriend. I want you to send me off to work and pick me up after work with honeydew milkshake with extra pearl bubble tea." Rania bercekak pinggang. Seronok dapat buli artis tersohor! Sorry peminat peminat Ayden. 'This few days and more days to come, he completely mine!'
Terkekeh kekeh Ayden ketawa. Tak payah disuruh pon dia memang dah berniat nak jemput Rania pergi balik kerja. Dia pun teringin nak dating macam orang biasa. "As your command, sayang." sejak dah faham maksud 'sayang', makin rajin Ayden gunakan perkataan itu. Sedap pulak bila disebut.
"Good boy! Oh yaa one more thing, please do not expose yourself! You're mine and can only be mine. Don't talk with other girls, don't even look at them. You got a jealous girlfriend here." Rania keluarkan satu lagi arahan baru. Agak malang baginya berboyfriendkan artis popular, sentiasa didampingi wanita wanita cantik bermata coklat, biru, hijau, kuning ehh ada ke mata kuning? Gasakk.
Seperti tadi, ketawa Ayden pecah lagi. 'Jealous Rania is kinda cute!' tapi orang kata bila perempuan jealous, world war three is about to start. Yeke? Rania mencebik. Apa yang Ayden gelakkan entah, dia tak tau ke Rania tengah serius ni?
"My eyes only want to lays on you, Rania. There could be thousands of Rania in this world but you will always be my favourite Rania." Ayden hadiahkan senyuman paling manis. Tudiaa. Kalau Ayden dah mula bermadah pujangga siap pakej senyum manis tu, tiang eletrik pon boleh cair.
Rania tersipu sipu acah acah malu. Jarinya digores gores pada besi grill. "How sweet!" matanya dikelip kelip. Kau ingat comel Rania? Ehh comel la. Ayden ketawa lagi. Rania memang best thing ever happened!
"So, my cute-beautiful-spoiled full of jealousy girlfriend, would you like to go on a date with me tonight? Shall I say our second date? Oh myyy we're being official for a month but we are barely on our second date? My bad." Ayden mengeluh bila mengenangkan kesibukkannya. Apa boleh buat sibuk itu duit.
"Not to worry, my man! Despite of having a spoiled full of jealousy girlfriend here, you also have your veryyyy understanding girlfriend here. So don't worry, we're good to go." Rania kenyit mata. Dia memang suka masuk lif tekan sendiri. Nak buat macam mana, nak masuk bakul angkat sendiri tak daya.
Wajah Ayden yang suram kembali ceria. Dengan Rania, dia tak mampu nak muram lama lama. Perangai Rania sangat menghiburkan.
"So, will you go on a date with me?" Ayden pulak kenyit mata. Ingat Rania aje ke boleh kenyit kenyit mata.
"Dangyeonhaji (of course)!!" Rania menjerit kecil dengan penuh semangat. "Let me change first." Laju Rania menghilang di balik pintu meninggalkan Ayden terpegun. 'Where did she learn Korean word?' Impressive!
Kurang seminit Rania muncul kembali dengan segugus kunci. Grill dibuka. "By the way, this is for me right so lemme take it. Kamsahamida happy first monthsary." Rania ambik jambangan peonies dari pelukan Ayden. Dia kemudian melangkah masuk, grill dikunci kembali. "..andddd sorry I can't invite you inside because no boys are allowed to enter girls' house." Ayden tercengang.
Sebelum menutup pintu Rania menambah, "one more thing, just in case you are curious, I learned those 'dangyeonhaji' from Kim Jong Kook. Jong Kook oppa, saranghaeyo." Sempat lagi Rania tayang muka comel sebelum sekali lagi menghilang di balik pintu.
Ayden mencebik. Kim Jong Kook lagi Kim Jong Kook lagi. Apa Ayden tak cukup sado lagi ke?
Dah lama Kim Ayden tak muncul, nahh untuk semua yang rindukan si mulut manis tahap potong kaki lori gula terbalik, Ayden! View naik tapi no vote and comments? Malu keww? Ok byee 😘
YOU ARE READING
Putera Impian Milik Cinderella
Romance"Because this place is not save anymore." "Hah? Why??" Rania menggelabah. Cerita cinta tiba tiba jadi cerita seram ke? Kenapa tak selamat? Ada hantu? Macam macam persoalan muncul di fikiran Rania. Ayden merapati Rania. "They're coming." Ayden berbis...