"Sora! Omma tak kira! Sora kena kawin dengan Yoongi! Kalau Sora tak kawin jugak omma akan halau sora dari rumah ni " bentak Mrs. Park.
"Huh? Omma! Sora tak akan kawin dengan lelaki kotor macam ni. Otak kotor lepastu playboy! Omma nak denda Sora? Huh? Jangnn pernah mimpi!" Jawab Sora separuh jerit.
"Sora! Sejak bila kamu pandai menjawab?" Mr. Park menampak Sora. Pipi Sora kemerah merahan akibat ditampar.
Sora terbangun dari mimpi ngeri nye itu. Dia memegang pipi nya. Dia mengambil nafas lega. Dia melihat jam sudah menunjukkan pukul 9:30 a.m. . Dia lantas bangun dan bersiap.
Apabila Sora membuka phone nya. Alangkah terkejutnya dia,
Taehyung menelefonnya sebanyak 13 kali. Sora segera menelefon Taehyung."Hello! Sora! Kenape lambat? Aku tunggu kau ni!" -kim taehyung
"Haaaa ye ye aku dah siap dah ni" -Park Sora
"Palli! Aku dekat bawah rumah kau! Tadi aku skodeng kau tidur. Aigo! Comel~ (ノ^_^)ノnasib aku tak buat apa² dekat kau" -Kim Taehyung
"Hah? Shut up!" -Park Sora
Sora mematikan talian. Dia bergegas turun. Kelihatan V berpakaian serba biru.
"Aik! Kau tiru warne baju aku kan Sora?" Tanya V sambil membukakan pintu kereta.
"Mana ade! Kau yang tiru ( ̄∀ ̄) tak sedar diri" jawab Sora.
"Kau jangan aku kiss kau satu badan baru nak diam! Dah lah jom kita cari novel kegemaran kau dulu. Lepastu kita lepak dekat sungai han." Kata V. Dia dengan tiba² sahaja mencium pipi Sora.
"Ahh! Ape ni geli la bluek bluek bluek!" Jawab Sora sambil menahan malu.
"Eleh geli konon... dalam hati ada legoland ヽ('▽`)/" perli V.
"Legoland kepala bana! Haish drive laju sikit. Aku tak sabar nak carik novel ni. And one more! Nak buku masakan bleh tak?" Tanya Sora.
"Tak boleh ('ヮ') tadi kau marah aku. Tak nak kawan buek buek. Kalau nak buku masakan kiss lips aku dulu (*^ω^*)" jawab V.
"Hah? Euw tak nak \(☆o☆)/" jawab Sora.
"Tak nak? Biar aku kiss kau " v berpura-pura mahu mencium bibir Sora.
"Woi kau tengah drive ni jangan buat maksiat tengah jalan please ٩( 'ω' )و" pinta Sora.
Setelah 15 minit. Akhirnya mereka sampai di depan kedai buku. Sora yang excited cepat-cepat menarik tangan V.
"Eh ape pegang² ni! Geli tau tak?" Tanya V.
"Kau balas dendam ke ape? Ish cepat nanti novel author kesayangan aku tu habis" jawab Sora.
"Yela², btw sape author yang kau gila² sangat tu?" Tanya V.
"Author tu nama dia wahidah! Auu dia from malaysia ヽ('▽`)/" jawab Sora sambil mencari novel.
(A/N: Ehh kembang bontot aii (*'▽`)ノノsora² macam² je.)
"Ouh! Eh banyak nya kau ambik. Kata nak 3 ni kau ambik 5 apasal? Kau ingat aku cetak duit? Aku bagi tau omma kau!" Jawab V sambil memuncungkan mulutnya.
"2 lagi ni aku bayar. 3 lagi kau bayar" Jawab Sora.
"Yela! Habis duit aku ●ω●tapi tak apa lah untuk future wife aku sanggup" Kata V sendirian.
YOU ARE READING
My Heart,You Heart
FanfictionSinopsis- Okay cerita ni mengisahkan tentang perempuan yang amat mementingkan kebersihan dan sombong. Ketika umurnya sudah meningkat dewasa. Beliau telah membuka sebuah restoran yang terkenal dengan resipi turun temurun keluarganya. Min Yongi aka...