BAB 27

162 5 0
                                    

Mata Rania tak berkelip kelip memandang ke depan. Air liur ditelan terasa kesat. Biar betul Ayden ni? Patutlah beria pesan dengan Rania, 'don't wear any dress or skirt.' Rania tanpa ragu ragu terus sarung skinny pants dengan kimono wrap. Lepas ni dia kena lebih berhati hati dengan Ayden. Sempena ulang bulan yang pertama, Rania belajar sesuatu tentang Ayden, expect the unexpected!

Ayden sedang sibuk melayan peminat yang mahu bergambar tidak jauh dari Rania. Rania tak kisahkan itu, yang dia kisahkan adalah benda di depan matanya ini. Alahaii gigil pulak lutut dia.

"Scare huh?" Rania terasa bahunya ditolak lembut. Ayden sedang tayang muka nakal. "If you scared, we can cancel it, as your wish." sengih Ayden buat Rania geram.

"No I'm not scared but..ermm.." Rania masih ragu ragu. Macam mana ni? Tapi kalau dia menolak, sah sah kena gelak dek Ayden.

"Ermm what?" Ayden geli hati melihat wajah gelisah Rania walaupun Rania cuba kawal. "I thought you're veryyyy brave!" Ayden terus mengusik.

"Ayden this is not like riding a roller coaster or what, this is.."

"Candle light dinner is too mainstream, sayang. We should try something new like..."

"Yeahh right! Like having a dinner on floating tables and chairs, in the sky, almost fifty metres from the ground." Rania laju menyampuk.

Dulu dia selalu berdoa moga moga dia diberi teman hidup yang boleh sama sama buat kerja gila. Tak sangka dia dapat yang betul betul gila. Rania jeling Ayden yang sudah ketawa mengekek. Suka la tu dapat kenakan Rania.

Ada ke patut Ayden ajak dia dinner di floating restaurant. Bukan floating restaurant atas air tu tapi floating restaurant tinggi di udara. Hampir 50 meter dari tanah! Mampu ke nak telan makanan sambil tergantung tinggi tinggi macam tu? Ayden memang spesis pelik.

"Ketawa ketawa! Ketawalah lagi. Macamlah kelakar sangat!" Rania mula membebel dalam Bahasa Melayu. Gasak Ayden tak faham. Padan muka! "I laughed because it's funny!" Rania ternganga. Ayden faham ke apa dia cakap tadi?

"How did you know what...." belum sempat Rania habiskan ayat, Ayden mencelah, "I've started my Bahasa Melayu's class almost three weeks, Rania. But for now I can only understand simple words like, 'apa', 'siapa', 'mana', 'sedap', 'ketawa' and of course the one you teach me, 'dah sampai'."

"Omggg my boyfriend daebak(amazing)! Ayden jjang(the best)!!" Habislahh lepas ni tak boleh mengumpat Ayden dalam Bahasa Melayu lagi. Ayden tersipu sipu bila dipuji Rania. "So, don't try to badmouthing me anymore." Ayden bagi amaran dengan muka bangga. Cehh macam la orang takut! "but I still can't understand those super long complicated sentence." Ayden mengadu dengan mulut muncung. Macam budak kecik.

"Gwenchana(it's okay). It's the effort that counts. You don't have to rush, you still have a lot of timeee! Plus, you have the greatest teacher right beside you ehemm." Takkan Ayden tak tau girlfriend dia ni language tutor. Saja je Ayden ni tau. Ayden ketawa lagi. Girlfriend siapa perasan sangat ni?

"Raniaaa you're so kelacar!"
"Kelacar? What's kelacar?"
"Kelacar kelacar. Funny."

Rania ketawa sampai terbongkok bongkok pegang perut. Ayden blur. Salah ke? "It's not 'kelacar', it's 'kelakar'!" Ayden baru faham."Ohh really?" Dia pulak ketawa besar.

"Enough, Rania enough." Ayden kesat air mata yang mengalir akibat terlalu banyak ketawa. Rania pun. "So, our Sky Dine is it on or shall I call it off?" Berbalik kepada soalan Sky Dine.

"Of course it's on! We should try something like this at least once in a lifetime, right?" Rania tiba tiba bersemangat. Perasaan cuak tadi seolah hilang. "Dangyeonhaji (of course)!!" Ayden menjerit teruja. Mereka melangkah ke arah meja khas dikelilingi kerusi.

Putera Impian Milik CinderellaWhere stories live. Discover now