cikolataliBrowni~ELMA ŞEKERİ

3.4K 155 37
                                    

Teklifimi anında kabul edip, bana büyük mutluluk kazandıran bir yazarımız. Ayrıca, uzun cevaplarıyla da sohbetimize renk kattığı için çok minnettarım.

-Selamün Aleyküm! Sohbetimize katıldığınız için teşekkür ederim. Allah razı olsun.

+Ve aleykümselam! Öncelikle çok çok teşekkür ederim. Amin. Güzel bir şey düşünmüşsünüz ve böyle bir çalışmada beni de görmek istemeniz çok çok hoş. ^^

-Önce siz de isterseniz Elma Şekerinden başlamak istiyorum.

+Hay hay. İlk öyküm, ilk gözağrım o sonuçta.^^

-Elma Şekerine ilk başladığınız zaman, ne gibi bir beklentiniz vardı? Kurgunuzu nasıl düşündünüz?

+Kurgum, zaten klasik, olağan bir hayatın kurgusu. Anlık bir düşünceydi. Aniden karar verildi. Beklentim, çok değildi. Yani bir şeyler bekliyordum ama bir yandan da wattpad dünyasında kaybolacağımı düşünüyordum. Çünkü o öykümü yazarken, islami öyküler çok azdı ve olanlar da talep edilmiyordu. Ama şuan ki halime bakıyorum da... Kaybolmadım Wattpad dünyasında ve çok tatlı okurlarım oldu. Karakterlerimi düşünen ve onlarla sinirlenen, onlarla üzülen insanlarla tanıştım. Bu çok güzel. Bu ilgi, beklediğimin çok üstündeydi. Çünkü öykümde entrika yok, haram aşk yok, kötü çocuklar yok, kötü alışkanlıklar yok, masumluğunu kaybeden kızlar yok... Daha nice olmayan şeyler var ve benim öyküm yine de böyle bir ilgi gördü. Dedim ya beklemiyordum işte.

-Hmm. Evet kesinlikle kaybolmadınız. Kurgunuzda da bu tür kötü alışkanlıklar olmadığı için sizi çok tebrik ediyorum. Peki kurgunuzda size ilham kaynağı olan insanlar, size destek veren arkadaş, akraba vesaire var mıydı?

+Karakterlerimin çoğu gerçek hayattan seçmeler. Bir tek Ferhat tamamen hayal ürünü. Onun dışında yardım aldığım arkadaşım oldu. Öyküdeki Elvin karakteri bana yardımcı oldu. Ferhat konusunda ona danışmadım, o ayrı tabi.:) Birde kuzenim var ama o genel olarak öyküme gösterilen ilgiyle ilgilendi. ^^ öykümü ona da finalden önce zorla okuttuğum doğrudur.^^ Ailem ise WATYS2015 yarışmasını kazandıktan sonra böyle bir işle ilgilendiğimi öğrendi. Normalde de yazardım. Bunu bilir ve hoşlarına giderdi ancak burada yazarlık yaptığımı söylemeye açıkçası çekindim.^^ Yarışmayı kazanmam aileme söylememde bana yardımcı oldu. Zaten çekindiğim gibi olmadı. Hepsinin çok hoşuna gitti. Şuan da yakın akrabalarım yazdığımı bilir.^^

-sizin için gerçekten de çok sevindim bu yarışmayı kazandığınız için. Elvin demişken, kurgunuzu düşünürken, Elvin ve Ferhatı böyle bir sona bağlamak var mıydı? Yoksa onlarında mutlu olacağını mı düşünmüştünüz?

+Çok teşekkür ederim.^^ Onlar için hiç mutlu son düşünmedim değil ama olmuyordu bir türlü. Onların birlikte mutlu anlarını düşünemiyordum. Evlendirsem bile, daha ilerisi oluşmuyordu zihnimde. Sürekli beynimde anlaşamayan bir Elvin&Ferhat çifti vardı. Zihnim onları adım adım ayrılığa götürdü. Ben de sonradan farkettim. Elvin için hiçbir zaman üzülmedim ama Ferhat için gerçekten üzüldüğüm zamanlar oldu. Yine de yazdığım final, en içime sinen oldu. Bundan daha farklı bir final düşünemiyorum.

-Hmm evet doğrusu ilk okuduğumda bende onların mutlu olacağını düşünsem de, artık Elvin'e bende sinirlenmiştim :) Hele son davranışında... Finali daha önce hesaplamış mıydınız? Yoksa bir anda mı geldi?

+Beş altı bölüm önce finalim tamamen hazırdı ve son yaptığında Elvin'in suçu yoktu. Annesi yüzünden oldu. Onlara da bir yandan hak veriyorum ama dediğim gibi, Elvin o son şeyde ne yapacağını bilemedi. Onun içinde çok zor oldu onu öyle bırakıp gitmek...

-O zaman biraz Ferhat'ın çok sevdiği karıncalarından bir soru soracağım. Bu karıncalar sadece Elvin'e özel karıncaları mıydı? Yoksa Esra'da da aynısı oluyor muydu?

+Ah karıncalar... Ferhat'ın aşk sembolü karıncalar...♥ onlar sadece Elvin'e özeldi. Esra'da böyle bir durum yok. Esra, daha başka, daha farklı. Elvin'e aşıktı. Unutması dokuz yılını aldı. Elvin, ilkti, son olduğunu düşündü... Karıncaları hissetti... Ama Esra başka. Esra, artık hayat eşi, hayat yoldaşı. İnsan bir kişiye aşık olmaz ama sadece bir kişiyi gerçekten hayatına katar. Elvin'e özel çok şey vardı ama Esra bambaşka. Esra, sonu.

-Vaay gerçekten cevaplarınıza hayranım ^^^ Peki bu sonda, yani Elvin&Ferhat ayrılığında size çok tepki oldu mu?

+^^ Hem de ne tepki... Final bölümünden önce zaten, çok ağır tepkiler aldım. Moralimi gerçekten bozan tepkiler oldu. Finalde aynı şekildeydi. Gerçekten saygı sınırını aşan insanlarla muhatap oldum. Üzülmek başkadır, yazara hakaret etmek, onu üzmek başkadır. Üzüleni anladım. Onlarla birlikte ben de üzüldüm hatta ama saygısızlık edene de göz yummadım. Çünkü gerçekten sabrımı taşıran insanlar oldu.

-Gerçekten onları kınıyorum. Bu sizin kurgunuz ve biz okuyucuların buna saygı duyması gerekiyor. İnşAllah o dönemde gücünüzü kaybetmemişsinizdir. Yoksa insan gerçekten çok ağır tepkilerle karşılaşabiliyor, bu da yazarlığın bir de kötü yanı. Peki Ferhat bir zamanlar İstanbul'a gitti. Doktor civanım' a geçici transfer oldu. Bu konuda böyle bir şeyi nasıl düşündünüz? Gerçekten de çok orjinal bir yöntem. MinaBa arkadaş mıydınız?

+MinaBa öykümü okuyan tatlı bir okurdu en başta. Sonra o ve birkaç okurum Ferhat'ı dövmeye kalktılar -,- Işte o gün arkadaşlığımız başladı. Bu fikir de ondan çıktı. Benim de çok hoşuma gitti. Birlikte kurgulamaya başladık bu sefer. Bizi birbirimize yaklaştıran da bu kurgu dönemi oldu. Bir ara işi iyice geliştirdik. Onun karakteri Ravza ile Elvin'i konuşturduk. Bazen o yazdı, ben okudum; bazen ben yazdım, o okudu. Okurların da hoşuna gitti. Ama bazı bilmeyen okurlar ona kızmış benim karakterimi çaldığı için.^^ bu işin tatlı problemleriydi. Şimdi hala Ferhat'a dair yazmak istiyor. Ama henüz başka bir şey konuşmadık. Bak unutmuşta olabilir. Bu röportajı okuduğunda, beni aramasını da cevabıma ekleyeyim.

-Buradan okuyucularınıza seslenmek İstedikleriniz nelerdir?

+Buradan okurlarıma şunları demek isterim: Birincisi, böyle yıllarca habersiz sevmek zor iş. Bakmayın, benim karakterlerim öyle. Bu gerçekten sabır işi. Başarabilene Allahü teâlânın mükafatını vereceğini umuyorum. Çünkü biz ne kadar günaha bulaşırsak, Allahü teâlâ, o kadar cezalandırıyor ve biz ne kadar iyilik yaparsak, kat kat mükafatını veriyor. Şeytana ve nefse uymamak çok zor bir iş ama ileride kazanacağımız mükafatları düşünerek sabretmeyi deneyelim. Gelecekteki eşimize, tertemiz gitmek varken, kirlenmiş kalple, belki ellerimizle gitmemiz hoş bir hayal mi? Sizler ister miydiniz, başkalarının elini tutan bir eşin, sonradan sizin elinizi tutmanızı? Belki pişman olup, tövbe etmiştir amenna. Ona sözüm yok ama dediğim gibi kirletilmemiş duygular daha masum. İkincisi, öykümdeki gibi temiz erkek veya temiz kızlar az bulunur belki ama imkansız değil. Hatta sen tatlı okurum, sen bile onlardan biri olabilirsin.^^ Üçüncüsü ise, ben mükemmel bir insan değilim. Ben de bir kulum, günahlarım falan da var ama demek istediğim bu değil. Demek istediğim bana mesaj atarken, çekinmemeniz. Ben adam yemiyorum, hatta her mesajla ayrı mutlu oluyorum. Elimden geldiğince her mesaja, yoruma cevap vermeye çalışıyorum. Beni uzak biriymiş gibi görmeyin. Hatta whatshap grubundakilere sorun. Onlardan daha deli, daha anormal bir insan olduğumu söylerler.Okurla konulur gibi oldu cevabım ama daha samimi bir dil olsun diye bu şekilde yazdım.^^

-Gerçekten ilk dediğiniz çok doğru, şeytana uymamak gerçekten de çok güç. Ayrıca ikinci konudaki iltifatın için de çok teşekkür ederim. Üçüncü konu da ise, kimse mükemmel değildir. Ve her zaman sizin gibi samimi bir yazar bulmak gerçekten de kolay değil. Samimiyetiniz için çok teşekkür ederim. Allah razı olsun. Hakkınızı Helal edin. Sağlıcakla...

+Asıl ben böyle bir teklifle geldiğinde için teşekkür ederim. Allahü teâlâ hepimizden razı olsun. Herhangi bir hak konusu olmadı ama yine de helal ettim. Sen de et. Allaha emanet ol.^^

CikolataliBrowni ye çok teşekkür ederim. Gerçekten de çok hoş bir sohbet oldu. Bir daha ki sohbetlerimizde görüşmek dileğiyle...

İSLAMİ YAZARLAR İLE...Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin