PART 9

77K 718 19
                                    

- RYAN ISKANDAR -

Media:-

- Mai Davika Hoorne -


Mia Kayla hanya memandang sahaja wajah Ryan Iskandar. Beribu soalan yang bermain dengan dalam fikiran Mia Kayla..
" Ryan boleh tak i nak tanya sikit ? " soal Mia Kayla..

"What ?" Relex sahaja muka Ryan Iskandar hadap handphonenya.

"Kenapa you lamar i ? Apa semua ni  Ryan. I tak faham lah?"
"Ok macam ni, i lamar you sebab my mom paksa i kahwin.. dia cari kan i calon semua sekali i dah jumpa dan tak ada sorang pun yang memahami i. So pilih untuk you jadi wife i atas kertas. You jangan risau. Hanya depan my parent n parent you sahaja kita akan pura-pura bahagia. Dan you tak perlu nak mintak keizinan i untuk jumpa dengan sape. Dan nak bawak balik sape pun dekat rumah kita tu nanti" jelas Ryan Iskandar. Mia Kayla makin berkerut mukanya

"Dan dengan siapa pun i keluar dan tidur or bawak balik rumah you tak perlu lah nak rasa jealous ke apa ke. Sebab kehidupan you ada lah bebas untuk buat apa sahaja. You hanya isteri di atas kertas sahaja faham. Kerja you macam ni pun berbayar" jelas Ryan Iskandar.

"You ingat maruah i macam apa Ryan ? Kenapa you nak kena buat i macam ni ? " Mia Kayla rasa mahu menangis.

" kayla please i need your help . Only you can help me"

"But why you nak buat i jadi mangsa you dengan family you ? I mintak kerja dekat office you sebagai PA you sahaja bukan untuk jadi wife di atas kertas you ryan"

"Kayla if you don't want to help me. Its ok. I never force you.. sorry about that" jelas Ryan Iskandar dengan riak mukanya sedih itu..

Mia Kayla bangun dan terus berlari balik meninggalkan Ryan Iskandar dekat taman itu.. Ryan Iskandar memanggil dia pun.. dia buat tidak endah sahaja..

~~~~~~

Sampai sahaja Mia Kayla dekat rumah. Dia terus naik ke bilik untuk tenangkan fikirannya

Dia berfikir sejenak kata-kata yang Ryan Iskandar terangkan kepada dia..

Mia Kayla tak sangka dia di bawak keluar semata-mata untuk persoalankan benda ini.

"Harus ke aku menerima dia , semata-mata ingin menolong dirinya sahaja. Ya allah kau bantu lah hambamu ini dalam mencari jawapan yang pasti.. " akhirnya Mia Kayla tertidur jugak akhirnya


♥♥♥♥



i tempat kerja Mia Kayla menjalankan kerjanya seperti biasa. Sebaik sahaja dia nampak kelibat Ryan Iskandar dia sengaja buat-buat busy..

Interkomnya tiba-tiba berbunyi. Dia dengar suara Ryan Iskandar memanggilnya.

"Kayla masuk dalam pejabat i sekarang jugak"

"Aduhhhh apa dia nak yea.. hmm tak kan lah nak tahu jawapan sekarang.. macam mana ni ?" Ngomel Mia Kayla dalam hatinya. Dia bangun dan terus ke bilik Ryan Iskandar..

Tokk.. tokk.. tok..

"Come in" laung Ryan Iskandar dari dalam.

"Yes boss"

RYAN ISKANDARWhere stories live. Discover now