PART 10

36 7 3
                                    

Sudah hampir 4 bulan Sora menjadi pengurus di lestoran "kimchichup" . Begitu juga Suga, sudah hampir 3 bulnn menjadi pekerja baharu di lestoran itu.
Hubungan Suga dan Sora juga semakin baik.

"Suga! Tau tak daging yang kau masak tu dah busuk dan tak boleh dimakan! Aku dah cakap check dulu sebelum masak. Haihh" bebel Sora.

"Mianhae! Aku... " belum sempat lagi Suga menghabiskan ayatnya, Sora sudah memotong.

"Yelah! Aku maafkan." Sora memeriksa satu persatu pekerja di situ.

"Ermm... err josh~ saya rasa awak potong daging ni terlalu nipis. Boleh saya bagi contoh?" Tanya Sora.

"Ahh...nae!" Jawab Joshua. Sora mengambil sebilah pisau dan menunjukkan cara pemotongan daging yang betul.

"Ouh, macam tu! Kamsahamnida swiihada" joshua menyambung kerjanya semula.

Sedang asyik Sora memeriksa keadaan lestoran. V menghantar mesej ringkas kepada Sora.

@Kim_Taehyung: annyeong Sora! Datang ke sungai han sekarang! Palli aku perlukan kau sekarang! Tolong aku!

@Park_Sora: V! Jangan main - maib boleh? Aku busy sekarang ni! Haish.

Sora mematikan phone nya dan menunggu V menjawab mesejnya. Setelah 20 minit menunggu, masih tiada jawapan. Akhirnya Sora mengambil keputusan untuk pergi ke sungai Han bersendirian.

"Err... suga! Chanwoo! Uruskan lestoran ni saya ada hal. Maaf menyusahkan korang nanti saya naikkan gaji! Kamsahamnida" sora mencapai beg tangannya dan memasuki perut kereta.

Setelah 30 minit. Dia tiba di destinasi yang dijanjikan. Perlahan - lahan Sora menjejak kaki ke sungai han. Suasana sunyi sepi.

"V! Kau kat mana? V! Ish dia ni selalu susahkan aku lah. Menyampah. Kalau tak susahkan aku tak sah" bebel Sora sendirian.

Sora membuka phone nya dan menghantar mesej kepada V.

@Park_Sora: v! Kau kat mane ni? Arh V jangan main - main aku risau sangat ni. (⌒▽⌒)

@Kim_Taehyung: aku dekat belakang pokok besar tu! Tolong aku Sora! Palli!

Sora bergegas mencari pokok yang dikatakan oleh V. Akhirnya dia jumpa. Dia terlihat banyak lampu yang berkelipan tergantung di setiap dahan pokok itu. Apabila iia ingin melangkah kebelakang pokok itu.

Alangkah terkejutnya Sora melihat V berpakaian kemas dan memegang cincin. Dibelakangnya terdapat 5 orang lelaki yang memegang sejamvak bunga setiap seorang.

"Ape ni V? Kau nak buat persembahan ape petang ² buta ni?" Tanya Sora hairan.

"Will You Marry Me?" Tanya V sambil tersenyum V dan memegang sebentuk cincin.

"Mianhaeyo~ I was too young to be married" jawab Sora. Sora sedig kerana tidak mampu menerima cinta yang ikhlas dari V.

"Sora. Umur kau dah 24 〒▽〒 aku rasa kau tua! Please khawin dengan aku≧﹏≦" V memeluk kaki Sora yang putih gebu melepak itu.

"V! Aku... tak boleh terima cinta kau tu. Selama ni aku anggap kau abang aku je tak lebih dari tu. Jangan salah anggap" jawab Sora sambil mengalirkan air matanya.

"Wae? Kau dah ade orang lain ke Sora? Dari dulu aku suka kau. Tapi... aku malu nak berterys terang" kata V dengan rasa yang kecewa.

"Mianhae kim taehyung" sora mencium bibir V dan berlalu pergi dengan air mata yang mengalir deras di pipinya.

My Heart,You HeartWhere stories live. Discover now