Vatikan 2016
Aziz Petrus meydanında bir papaz koşarak Bazilika"ya doğru ilerliyordu.
İsviçre'li bir kilise muhafızı tarafından merdivenlerde durduruldu.
"Yavaşla biraz aziz peder, bugün papanın kabul günlerinden değil" dedi.
Papaz elinde tuttuğu çantada bulunan belgelerin önemini ona anlatamam diye düşündü bunun yerine
" Kutsal babamızın haberi var geleceğimden, beni bekliyor." diyerek yalan söyledi
Muhafız " bağlı olduğun katolik kilisesine ait belgeyi göster görüşme yapabilmen için haber vereyim bende" dedi
Peder soğuk terler dökmeye başladı.
Belgesini çıkartıp gösterdi. Ancak papa onu beklemiyordu. Görüşmeye ikna edebilmek için
"Malta şövalyelerinden haber getirdiğimi de söyle" dedi.
Muhafız tamam dedi ve başında beklemesi için başka bir muhafıza işaret etti.
Peder merdivenlerde endişeli bir şekilde beklerken içinden ya kabul etmezse, ya geri gönderirse ben beklerim ancak bu belgeler çok önemli bekleyemez diye geçirdi.
Etrafına bakındı bir şeyler yapmalıydı.
Vatikan asırlardır malta şövalyelerine para aktarmış ancak bir türlü istediğini ona getirememişti.
İşte şimdi sonuca bu kadar yaklaşmışken bu önemli haberi biran önce ulaştırması gerekirken, papanın artık güveni olmadığından görüşmeye kabul edilmessem biz harekete geçmeden başkaları geçecektir diye düşündü.
Hayır, hayır bu haber bekleyemezdi. Geçen her saniye aleyhlerine işliyordu.Bir an önce bu haberi papaya ulaştırmalıyım diye düşündü.
Başında bekleyen muhafıza baktı atlatabilirim dedi içinden. Ama kapıda duranlar, orada iki kişi bekliyordu.
Ne olursa olsun haberi ulaştırmalıyım dedi ve bir anda başında bekleyen muhafızın şaşkın bakışları içinde koşmaya başladı.
Aniden fırlamıştı ve muhafız bir süre hareketsiz kaldı.
Kapıya doğru koşuyordu.
Şaşkınlığını üzerinden atınca "Pederi durdurun, durdurun onu" diye bağırdı muhafız. Kapıdaki muhafızlar hemen pederi durdurmak için önünü kapattılar.
Ancak peder durmuyordu, üzerlerine doğru geliyordu.
Peder tüm hızıyla muhafızların kollarından koşarak sıyrılmayı başardı.
Muhafızlar şaşkındı ilk defa böyle bir şeyle karşılaşıyorlardı.
Papaya suikastta yapabilirdi. Arkasından koştular, peder de önlerinde olanca hızıyla koşuyordu. Ancak yaşlıydı ve nefesi ona hızlı koşacak kadar yetmiyordu.
Papanın bulunduğu odanın kolidoruna geldiği zaman muhafızlar pederin kollarından yakaladılar. Geri götürmeye başladılar.Peder son bir çırpınış ile bağırdı.
" Kutsal babamız size babilin kaosundan haber getirdim, size asırlardır malta şövalyelerinin vermeleri gereken haberi getirdim"
Papa bu sözleri duymuştu. Kan beynine sıçramıştı.
Yanındakilere "bırakın pederi gelsin" dedi.
Evet son anda papanın huzuruna çıkma şansı elde etmişti.
Muhafızlar pederin üstünü aradı çantasına bakmak istediler. Vermedi.
" Bunları sadece papa hazretleri görebilir, bunlara bakamazsınız" dedi.
Papanın özel izniyle çantası aranmadan görüşmeye kabul edildi. Papa bir el hareketiyle herkese çıkmasını işaret etti.
Başbaşa kalmışlardı.
Peder koşuşturmanın verdiği yorgunlukla hızlı hızlı soluyordu.
Bir yandan da anlatacaklarını düşünüyordu.
Papa sert bir ses tonuyla " Sen ne yaptığını zannediyorsun, bu kadar önemli bir mevzuyu nasıl avazın çıktığı kadar bağırabilirsin"
Peder titriyordu. " E... ee... efendim görüşmeye kabul edilmeyeceğimi düşünmüştüm" dedi boğuk bir ses tonuyla
Papa "çantayı ver bakalım, umarım bu sefer boş bir haberle değilde elle tutulur birşeyle gelmişsinizdir" dedi.
Papa çantayı açtı ve eline aldığı belgelerle az önceki öfkesi geçmişti.
"Anlatacağın bir şey varmı?" diye sordu pedere
Peder papanın sinirinin geçtiği umuduyla anlatmaya başladı.
"Efendim adamlarımız bu belgeleri istihbarat üzerine kahirede buldular, göze çarpmadan ele geçirebildiler" dedi
Papa "Bu kadar yeterli, istirahat edebilirsin" dedi
Peder odadan çıktı papaya en yakın kişi odaya girdi,
"Kutsal babamız, ne getirmiş bu haddini bilmez peder" dedi
Papa aldığı haberin gizliliğini belirtmek için
"Bunu sana söylersem eğer seni öldürmek zorunda kalırım" dedi
Anladım dercesine başını önüne eğdi ve
"İstediğiniz bir şey varmı efendim" diye sordu
" Pederi bu dünyadaki günahkar yaşantısından kurtarın. Bu belgeleri ne kadar az kişi bilirse o kadar iyi" dedi.* * *
20 dakika sonra
Ankara, başbakanlık köşküMit müsteşarı toplantı odasına doğru ilerliyordu.
Birden telefonu çaldı, güvenli hattı önemli birşey olduğunu düşünerek açtı.
Telefondaki ses
" Efendim rahatsız etmeyi istemezdim ama Vatikan'da ki adamımız bir pederin zorla papayla görüşmek istediğini ve size babilin kaosundan haber getirdim dediğini duymuş,
Bu ne demek bilmiyorum ama ilginizi çeker diye düşündüm"
Müsteşar telefonda ki kişiyi fazla umursamayan bir ses tonuyla " başka bir gelişme olursa haber verirsin, iyi günler"diyerek konuşmayı bitirdi.
Toplantı salonuna girmişti, diğer önemli bakan ve müsteşarlarla birlikte başbakanı bekliyorlardı.
Çok geçmeden başbakanda toplantıya katıldı.
Salondakileri selamladıktan sonra "yeni bir gelişme varmı durumumuzla alakalı" diye sordu.
Mit müsteşarı söz alarak
"Efendim sanırım papa onlar için bıraktığımız sahte evraklara ulaşabildi."
Odadakiler de hafif bir gülümseme oluştu.
Başbakan
"O halde işleri hızlandıralım beyler, illa ki dikkat çekeceğiz,
bir an önce amaca ulaşalım"
Ardından mit müsteşarına dönüp "özel tim oluşturuluyor mu" diye sordu
Müsteşar "evet efendim" dedi
ŞİMDİ OKUDUĞUN
GÜCÜN SIRRI
Fiksi SejarahDoğu ve batının savaşı, binlerce yıllık sır, imparatorluk yıkan imparatorluk kuran bir güç, keşfetmeye hazır mısın? Gizemi öğrenmeye hazır mısın? Gizli örgütler, tarihe karışmış sırlar ve ele geçirilmek istenen bir kılıç... Tarih, ancak kendini gele...