Hij ziet mij - Edward

56 1 0
                                    

"Tegenwoordige tijd":

Ik zit op school en ben het verlegen meisje dat niet opvalt. Dan word ik door het populairste meisje van school (rijke oude familie) uitgenodigd voor haar verjaardagsfeest. Een hele eer en ik voel dat ook echt zo. Het meisje heeft alles wat haar hartje begeert, maar is desondanks ontzettend lief en aardig. Ik ben heel erg blij dat ik mag komen en vraag of ik ook (behalve haar cadeau natuurlijk) iets mee moet nemen en of ik kan helpen spullen klaar te zetten.

Ze neemt mijn aanbod aan om mee te helpen spullen klaar te zetten.

Het is vroeg-zomerweer. Als iedereen ‘s middags veel plezier heeft buiten, ben ik de hulp binnen aan het helpen vast wat dingen op te ruimen en aan het afdrogen (afwas). Dan zie ik opeens aan de andere kant van de tafel Edward (Twilight) staan. Hij is de oudere broer van het meisje en zit ook bij ons op school in een hogere klas (hoogste, als senior?).

Er zijn nog wat mensen bij maar hij ziet ze niet, alleen mij. Zijn donkere blik is gefixeerd op mij. Hij vraagt mij waarom ik niet buiten ben en ik vertel verlegen dat ik graag van nut ben en mee help met opruimen. Hij weet echter op de een of andere manier dat de andere meisjes buiten mij er liever niet bij hebben en dat ik op een aardige (en zonder zelfvertrouwen) manier mijzelf aan het werk heb gezet. De ‘hulp’ vindt het in ieder geval erg fijn extra handen te hebben.

Edward loopt om de tafel heen naar mij toe. Ik krijg het heel warm en voel mijn gezicht rood worden.

Hij komt heel dicht voor mij staan en bukt iets, zodat hij me recht aan kan kijken. Hij kijkt me diep in de ogen. Ik kan ook diep in zijn ogen kijken. Hij legt heel voorzichtig (alsof hij me niet wil laten schrikken of omdat hij bang is dat ik breekbaar ben, of om juist teder te zijn) zijn rechterhand op mijn linkerwang en kijkt me diep in de ogen. Hij vertelt met gefronsd voorhoofd, alsof hij mijn beweegredenen niet snapt (op serieuze, bijna boze toon (echt een Edward-toon)) dat hij weet hoe de andere meisjes tegen mij doen en dat hij dat niet eerlijk vindt. (De andere meisjes buiten, die inmiddels, omdat ze hem zien, net buiten de deur staan, horen dat en worden jaloers, maar hij doet expres of hij hen niet ziet en alleen maar oog voor mij heeft.) Hij is het daar niet mee eens. Hij vraagt of ik langer wil blijven na het feest als iedereen weg is, want hij wil me wat laten zien in de tuin. (Mega-tuin en heel erg mooi. Klassieke tuin met groot grasveld, bomen, bloemen en ook beelden en aparte door heg omheinde plek in het midden ervan.) Ik zeg dat ik heel graag wil wachten.

Op dat moment zien de andere meisjes wat er gebeurt en zijn ze heel erg jaloers maar hij doet alsof ze niet bestaan en kijkt alleen mij nog steeds op dezelfde indringende manier aan.

Hij lacht zijn ‘scheve glimlach’ naar me en ik smelt…. (figuurlijk!!!)

Op dit punt wordt ik wakker en voel mijn linkerwang nog gloeien!

Opmerking van de auteur: Deze droom had ik een aantal jaren geleden. Omdat hij maar in mijn hoofd bleef zitten heb ik hem opgeschreven. Het was een droom waardoor ik mij na afloop gewoon heerlijk voelde. Hopelijk heb ik dit gevoel een beetje kunnen overbrengen.

NB: ik heb de Twilight-serie gelezen, vond het goede boeken. Films ook gezien. Dit betekent echter niet dat ik helemaal Edward-fan ben, verre van dat juist. Maar soms droom je over dingen en weet je niet eens waarom. Dit was één van die dromen.

Hij ziet mij - EdwardWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu