- RYAN ISKANDAR -
Media :-
- Mario Maurer -
"Hah ! Anak teruna mom baru nampak jalan balik ke rumah ke sayang ?" Soal Datin Habibah
Ryan Iskandar masuk terua menyalami mommynya.. "mom please don't start.. Ryan bukan tak nak balik lah.. lagi pun banyak kerja lah dekat office tu nak kena settlekan.. sampai ryan tak ada masa untuk diri sendiri tau" jelasnya..
"Sebab tu lah mom call ryan last week , sebab mom nak ryan kahwin biar makan pakai tu ada yang jaga" bebel Datin Habibah.
"Dad mana mom ?" Soal Ryan Iskandar.
" ada dekat ruang tamu baca paper. Sahaja lah tu tukar topic kan" kata Datin Habibah.
Ryan Iskandar terus ke ruang tamu mencari daddynya. Dia tahu daddynya akan menjadi tukang back up dia..
"Hai dad !"sape Ryan Iskandar . Terus dia menyalam tangan daddynya..
"Hai Ryan. Sihat ke ?" Soal Dato Hamka.
"Yeahh i'm fine thank you dad."jawab Ryan iskandar. Dia rapatkan mulutnya ke telinga daddynya untuk berbisik "dad , please help me from mom. Dia paksa ryan kahwin. Please dad"pinta Ryan Iskandar.
Dato Hamka hanya membuat thumb up dekat Ryan Iskandar. Datin Habibah yang nampak reaksi dua beranak itu. Dia hanya mengelengkan sahaja.
"Abang you jangan nak manjakan sangat ryan ni ek. Umur dah meningkat pun tak nak kahwin lagi.. mengada sangat ryan ni.. "bebel Datin Habibah lagi.
"Ek ek you ni, i pulak kena"kata Dato Hamka.
"Ryan minggu depan free tak ? " soal Datin Habibah.
"Hmmm free kot, why ?"
"Ikut mom jumpa dengan kawan mom ek. Anak dia cantik sangat. Mom berkenan lah dengan dia. Ryan ikut mom ek minggu depan ?" Pinta Datin Habibah.
"Ala.. please mom i don't want lah. Biar ryan cari sendiri?" Jawab Ryan Iskandar. Dia cuba untuk menolak permintaan Datin Habibah.
"Jangan membantah boleh Ryan. Ikut je lah"
"You ni bib, biar lah Ryan ni cari pilihan dia sendiri. Tak payah lah nak mencari bagai. Ni bukan zaman macam kita lagi Datin Habibaj oii" kata Dato Hamka.
"Ala abang ni. Ada je dia cara nak back up anak dia. "
"Ok stop. Accuatly Ryan balik sini bukan nak jumpa mana-mana jodoh yang mom nak kenal kan. Sebenarnya ryan dah jumpa pilihan hati Ryan.. kalau boleh Ryan nak mom n dad tolong pergi merisik dia..boleh tak? " jelas Ryan Iskandar.
"Hah ! Siapa ? Tak pernah bagi tahu pun. Cakap tak ada masa.. ni ada je pilihan hati sendiri?" Kata Datin Habibah yang terkejut dengan berita yang dia dengar.
"Nama dia Mia Kayla, ryan dah kenal dia lama mom. Almost 4 years. " Ryan Iskandar cuba untuk memutarkan cerita sedikit.
" owh kira dah lama kenal lah ni. Ok mom setuju. , bila nak mom n dad masuk meminang dia ?" Soal Datin Habibah.
YOU ARE READING
RYAN ISKANDAR
Romance- NEW STORY - Apa aku nak semua dapat. Semuanya di hujung jari, aku hidup berkerja keras untuk tampung hidup aku dan keluarga aku. ye aku dibesarkan dalam golongan orang berada.tapi hidup aku kekurangan agama. Perempuan jangan cakap lah. Silir ber...