Cuvântul e aripa linistii.Cuvântul este o poruncă silenţioasă Cuvântul e un mijloc imperfect de comunicare.Cuvintele sunt vocea inimii .Cuvintele sunt semne ale lucrurilor .Cuvintele sunt cărările faptelor. Multa lume spune ca , comunicarea este ceva fara de care nu ar putea trai, multa lume spune ca fara comunicare viata lor nu ar mai fi la fel , cu toate acestea , multi nu stiu ce este cuvantul...Este ceva care poate desena pe fata cuiva un zambet , sau o lacrima , este calea cea mai sigura , pe langa fapte, de exprimare a sentimentelor , cuvantul este ceva unic. Multi pot da definitia dar nu pot intelege esenta...degeaba stii definitia dragostei, daca nu ai simtit-o niciodata pana acum, degeaba consolezi pe cineva trist , daca nu ai fost niciodata asa , degeaba dai medicamente unui om racit, daca nu ai tusit niciodata. Totul este imprevizibil in viata , nu putem niciodata stii ce se va intampla, si totusi, uneori stim ....Viata este o lunga insiruire de evenimente in diferite culori . O zi mai buna este toata roz si nimeni nu ne-o poate strica pentru ca mereu cand suntem fericiti vrem mai mult, fericirea este un drog dulce care ne poate omora, ca orice drog, vrem tot mai mult .Suntem preocupati sa fim fericit, sa nu avem probleme , sa nu ne certam cu ce dragi , incat uitam sa ne traim viata. Zilele gri , ce pot spune despre ele? Totul este gri , toata lumea este impotriva ta , toata lumea te uraste, in aceste zile ne izolam pe cat posibil de tot si de toate , dar fara succes ...prietenii incercand sa ne ajute , ne fac ziua si mai proasta , parca cerandu-ne sa ne certam cu ei...totul este greu...pana si fericirea este grea, este greu sa nu iti pese , este greu sa uiti persoane pe care nu vrei sa le uiti, dar totusi trebuie sa o faci, este greu sa nu iti aduci aminte ce e frumos, si asta e un lucru bun , mereu am avut impresia ca tin minte mai bine lucrurile bune, decat cele rele , poate si pentru ca imi place sa ma numesc o optimista si imi place sa imi aduc aminte de vremurile bune, in care eram mai mica si ma jucam cu copii in fata blocului...Acum cand ma gandesc la unele momente neplacute din viata mea , ma amuz , nu stiu de ce , dar incerc mereu sa las trecutul in urma sa nu fac mai multe lucruri de mai multe ori , pentru ca a fi spontan inseamna a condimenta viata , nu este nimic rau in a fi diferit , chiar daca cei din jurul tau nu sunt de acord cu tine, trebuie sa dai dovada de curaj (chiar daca esti un las), si sa ii infrunti , este o adevarata dovada de curaj atunci cand tu esti impotriva unui grup de oameni , intotdeauna am apreciat oamenii care nu le rusine sa spuna ce gandesc (in limita penibilului) care sunt mandrii ca sunt diferiti. Nu numai vestmentatia excentrica este ceva ce te poate numi o persoana libera ci si exprimarea ta , curajul de a face ce crezi tu ca e mai bine, ce iti place tie nu altora , pentru ca e viata ta , nimeni si nimic nu te poate obliga sa faci ceva fara sa vrei . Acum sunt sigura ca unii se gandesc..." Legea ma poate obliga sa fac ceva ce nu vreau , seful ma poate obliga sa fac ceva ce nu vreau, Dumnezeu ma poate obliga sa fac ceva ce nu vreau , parintii ma pot obliga sa fac ceva ce nu vreau" ei bine , sa ne gandim mai de aproape...leagea doar te avertizeza ca , daca faci anumite lucruri vei fi pedepsit , nu te obliga nimeni sa porti centura de siguranta , vei fi pedepisit daca nu o faci. Amenda? Poate , dar pana intr-o zi. Nu numai politistii dau amenzi . Si intr-o zi vei fi nevoit sa platesti cu viata , nu neaparat cu viata ta , cu viata celor dragi, asa ca recomand sa te gandesti de doua ori inainte de a porni la drum . Sa continuam , seful , ei bine daca chiar vrei sa iti pastrezi servicul , da poti fi la comanda lui , dar daca te pune sa pleaci de acasa 2 luni, fara sa iti dea bani , sa fi doar tu si munca ta fara familie, doar pentru a pastra un loc de munca...hmm, e greu. Dar va fi mai usor daca te gandesti la ceea ce vrei tu cu adevarat, e usor daca te gandesti ca meriti ceva mai mai bun, este mai usor daca esti tu insati si nu lasi pe nimeni sa iti conduca viata, pentru ca doar una ai . Dumnezeu , ei bine...un subiect delicat...nimeni nu stie daca aceasta forta divina exista sau nu in foarma pe care ne-o imaginam noi, ce stim sigur este ca cineva sau ceva are grija ca totul sa fie echilibrat in aceasta lume , daca ai facut ceva rau fi sigur ca nu ti se va intampla ceva bun prea de curand , daca ai furat te asigur ca nu vei mai bogat peste noapte. Aceasta foarta divina, pe care noi o numim Dumnezeu, si credem in ea , nu a spus nimanui sa nu faca ceva ce din punct de vedere religios este interzis , multi se vor gandi "Dar Biblia?" stie cineva cine a scris-o? Stie cineva daca Iisus char a existat si toate acele povesti? Nu stim nimic, dar totusi ne e frica, ne e frica sa nu credem, ne e frica sa facem ceva ce stim din mosi stramosi, din carti, de la scoala ca nu e bine....de ce ne e frica? Ne e frica de moarte? Cu totii murim...nu stie nimeni cum este , daca noi vom mai fi si dupa moarte sau....pur si simplu nu o sa mai fim. Sunt multe intrebari fara raspuns , care pur si simplu ne-am obisnuit ca nu pot avea un raspuns . Oamenii au incercat sa raspunda multor intrebari , multi spun ca sufletul nostru va ajunge in rai si altele dar de unde putem stii sigur? A murit cineva si s-a intors sa ne spuna? NU. Totul este relativ, totul este nesigur, totul este un mare semn de intrebare. Dar multi isi traiesc viata fara sa le pese , fara sa isi puna o mie de intrebari pe zi , fara sa faca ce isi doresc, isi traiesc viata indrumati de altii, isi traiesc viata incecand sa nu repete gresilele altora, dar daca cineva a gresit ceva, nu poti fi sigur ca vei gresi la fel. Trebuie sa ne urmam propiul instinct. Parintii , ei sunt cei care ne-au dat viata , ei sunt cei care ne dau sfaturi in speranta de a nu repeta greselile lor , in speranta de a nu trece prin ce au trecut ei, dar daca nu vom repeta greselile lor, vom face propiile noastre greseli. Chiar daca uneori suntem frustrati si confruntam ceea ce ne zice un parinte cu propia noastra vointa ....atunci este cu adevart greu, unii aleg sa faca ce le este recomandat, iar altii fac ce cred ei ca este mai bine, fac ce vor cu riscul de a gresi. Nu este asa de rau sa greseti, este omenesc, este frumos, este frumos sa fii pentru a doua oara in aceeasi situatie si sa stii ce sa faci , sa mergi la sigur , pentru ca ai mai incercat stii intr-o oarecare masura ce se va intampla. Deci nu spun sa nu ne ascultam parintii spun sa nu facem mereu ce ei ne recomanda , chiar daca asta nu o sa le prea convina. Am demonstrat ca sa faci ce vrei nu e usor , nu e usor sa ignori sfaturi , nu e usor sa faci lucruri interzise, dar daca o faci trebuie sa te gandesti mai intai la sanatatea ta, la oamneii din jurul tau , la consecentiele ce vor urma sa apara...