Herkes hayata kaldığı yerden devam etmez , kandığı yerden devam eder. Ya birine kanar , inanır hiç kimseye olmadığı gibi , yada birinde kanar kan revan içinde gün be gün parçalara bölünürcesine.
Aşk Herkes için ama herkes Aşk için var olmamıştır. Dünya hayal ettiğin gibi bir yer olmayacak evlat. Hayat dediğin şey birbiri ardına sıralanmış sırlar kapısıdır, her bir sır bir diğerini çözmen için amma ilk sırrı çözebilmek için çaba sarf etmek yetmez , ömrünün yarısından fazlasını hatta belki, ki bu yüksek bir ihtimal gençliğini vermen gerekecek. Olmak istediği şeyi sorarlar çocuklara bilirsin, oysa çocuklara önce ne olduklarını göstermeli.
Sana Bakınca ne görüyorum biliyor musun ? dedi ihtiyar
Bir şey görebildiğini sanmıyorum diye cevap verdi çocuk ihtiyarın sözüne devam etmesine fırsat vermeden.
Her hangi bir amacım yok , her hangi bir inancım yok, hiç bir şeye sahip değilim, hiç bir şeyi kaybedecek de değilim. Babalık hiç bir şey göremezsin bende, ben hiç bir şeyim.
Hiç hakkında hiç bir bilgin olmadığının farkındayım evlat. Eğer hiç hakkında biraz bilgi sahibi olsaydın hiç bir zaman bir hiç olduğunu iddia etmez bu hükmü bu denli kolay veremezdin kendin için, belki klişe gelecek sana ama, hiç kimse hiç bir zaman bir hiç değildir.
Ne sanıyorsun kendini Alim mi? Ermiş mi? geleceği ve geçmişi çok önceleri yaşayıp gelmiş kahin mi ? bu dünya da yerim kaçamak yapan bir kadın ve belki bir gecelik eğlencesi için bir rahme öylece gelişi güzel bırakılmış bir tohum olmaktan ibaret...
Kimse beni umursamayacak , hiç kimse beni fark etmeyecek merak etmeyecek. Söz gelimi hal hatır soranları hesaba katmazsak eğer. Bu bile benim için lükse kaçacak ihtiyar. Hiçlikten hiç bir şey anlamadığımı düşünüyorsun ya babalık hiçte öyle değil. Belki bir işe sahip olacağım amma bir eşe sahip olmak hayatta istediğim en son şey olacaktır. Aile denilen bu ucuz kavram beni bir kadavra olarak kullanmamış , toplumun önüne bir asalak gibi fırlatmamış olsa idi pekala belki düşüne bilir hatta boy boy çocuklarımın olmasını hayal edebilirdim. Bir hiç olduğumu anlamak için çok fazla kafa yormama gerek yok ihtiyar, görüyorsun ya işte malzeme ortada Dünya üzerinde işgal ettiğim yeri göz önünde tutmazsak eğer hiç bir önem arz ediyor sayılmam. Sözüm ona bir Aşktan dahi peydahlanmış olsam bile bana bu köhne, bu ne idüğü belirsiz hayatı yaşama fırsatı sunan ! insan müsveddeleri hiç bir suçluluk hissetmeden ve hiç bir cezaya maruz kalmadan hayatlarına devam ederken...
... nefesi yetmedi daha fazlasını söylemeye ne kadar çok dolu ve ne kadar çok konuşmaya aç olduğunun farkına varması ile birlikte yutkunup
sana bir şey söyleyeyim mi ihtiyar, elimde olsa bu Dünyayı hiç düşünmeden yakardım , diye bildi sonunda...
Az evvel de söyledim evlat . Aşk Herkes için, ama herkes Aşk için var edilmemiştir...
Bana bir bak evlat, kendini bir hiç olarak görüyorsun madem. bende ne gördüğünü söyle , üzerine derisi gibi yapışmış kat kat kir pas içinde kıyafetlerle saçı sakalı birbirine karışmış kokuşmaya yüz tutmuş bir ucube mi ? Bütün yaşantımı bu kulübe de geçirdiğimi mi sanıyorsun, bütün hayatımı sokaklarda kağıt ve plastik toplayarak kazandığımı mı yoksa ? Hayat dedikleri şey ne biliyormusun evlat , neye ihtiyaç duyduğunu bilmen demek, nasıl ulaşacağını bilmen demek, doğru yada yanlış bir karar vermen demek, sen bir karar vermek zorunda kaldın mı hiç ? ciddi bir karar vermek zorunda ? yaşadıklarının hepsi sadece yapman gerekenlerdi. Şartlar ve imkanlar dahilinde hiç bir karar almış yahut vermiş değilsin bu sınırları hiç bir şekil ve biçimde aşmak yada çıkmak zorunda kalmış da değilsin. Seni yargılıyor değilim , beni anladığını ne söylediğimi nede sözünü ettiğim şeylerin ne demek olduğunu bilmediğini de biliyorum. Nefretini konuşturuyorsun, Nefretin konuştuğunda hayatında bu şekilde bir senaryo ile karşına çıkacağını sanıyorsun. Hayat evlat, Hiç Kimsenin sandığı gibi bir yer değildir. Herkes başka türlü sınanır, görünüşte senaryolar hep aynı gibi görünse de işler ve işleyişler hep başka bir biçimde cereyan eder. Bir gün hiç bilmediğin bir çok ikilemle karşı karşıya kalacaksın, nefretinin bir zıttı olduğunu, mesela güzelin çirkinin , iyinin ve kötünün var olduğunu az ve çoğu , dip ve doruğu ve nihayetinde zehrin varlığı gibi birde panzehirin varlığından haberdar olacaksın. Hayatın bir amaç olduğunu bir şey olmak zorunda olduğunu , olduğun şeye olgun varmak zorunda olduğunu öğreneceksin... yada Dünya üzerindeki bir çok insanın yaptığı gibi kolayına kaçıp yeyip içip üreyip sözüm ona yaşayıp yok olacaksın..! işte asıl mesele bu, bütün kararların ötesinde bir karar alma bütün kararların ötesinde bir karar verme şeklidir bu , sana bir tavsiye vereyim evlat esasında çok fazla konuşmayı yeğleyen birisi olmamakla birlikte beni ziyadesi ile konuşmaya itmiş olsan da sana tavsiyem evlat, çok düşün ve çok fazla oku bu okuma biçimi yalnızca kitapları oku manasında algılansa da aslında hiçte öyle değildir amma sen şimdilik kitapları oku ta ki kitaplarda yazılmayanların , yazılamayanların farkına varana kadar bunları idrak edip anlaya bilene kadar oku ve düşün. Şimdi söylemek istediğin başka bir şey yok ise kanun namına surlar ve sınırlar içinde korunduğun şatona ! dönsen iyi olur, çocuk kaçırma suçundan kendimi aklayana kadar nezarethane de sabahlamaya niyetim yok.
... Haa ! bu arada buraya çok sık gelmemeni tavsiye derim. Hakkımda anlatılan hikayeler geceleri kabusun olabilir evlat.
Aman ne komik, bir daha ki sefer gülmem gereken yeri önceden haber ver.
Bir şeyi merak ediyorum .
Biliyorum diye cevapladı.
Delikanlının şaşkın bakışları arasında devam etti İhtiyar
Neyi merak ettiğini değil , Merakın ne olduğunu biliyorum dedi muzip bir gülümseme ile.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Birlikte k'aralayalım hayatı . . .
ParanormalHer yaşam bir müsvette gibi ele alınıp , farkında olmadan k'aralanıp giderken avuçlarımızın arasından bütün hikaye, bütünü ile bir iz bırakma serüveni olarak çıka gelir k'arşımıza. Herkes yaşar, kimi bunu dibine kadar idr...