Hayal Kırıklığı.

242 9 8
                                    

"Artık diğerlerinin yanına gitmek ister misin?" diye sordu Seth. "Henüz değil. Bir şeyler yapabilir miyiz? Sinema? Tiyatro?" dedim bende burnumu çekerek. "Tabii prenses." dedi ve yanımdan kalkarak sürücü koltuğuna geçti. O arabayı çalıştırırken bende emniyet kemerimi takıyordum. Trafik kuralları önemlidir ve uymamız gerekir. Keşke bunu aldığım son hız cezasında da akıl edebilseydim. Her neyse. "Hangi filme gitmek istersin?" diye sordu. "Kitaptan uyarlanan bir filmle romantik komedi arasında kalıyorum. Sence?" dedim dudaklarımı büzerek. Güldü ve "Yazı tura at." dedi. Cebimden bozuk para çıkardım ve "Tura gelirse kitabımdan uyarlanan film, yazı gelirse romantik komedi." dedim.

Tura çıktı. Omuz silktim ve "Uyarlama." dedim. Gazı kökleyip en yakındaki sinema salonuna gittik. "İnternetten baktım. Bayağı beğenilmiş." dedi salona girince. "O ana karaterlerle bende beğenirim." dedim ve güldüm. Kendimi başka bir dünyada kaybetmezsem annem ve yaptıkları kafamdan çıkmayacaktı, uzun süren bir ağlamanın sonunda bunu anlamıştım. Aslında en güzeli Jack'in yanına gitmekti, ama hala bana kırgın olduğunu tahmin ediyordum ve sırf ben üzülüyorum diye üzülmesini istemiyordum. Ya da bana acımasını. Babamın gidişini tek başıma atlatmıştım, zaten arada bir zihni gidip gelen, varla yok arası bir annenin yaptıklarını da atlatabilirdim. Hem geçmişten bahsetmişti babam. Eskiden olan şeyler yani. Üzerinden zaman geçmiş, unutulabilecek şeyler. Artık duyduğum bazı şeylerin, gördüğüm bazı şeylerin ne demek olduğunu anlayabiliyordum. Küçükken de bir şeyler sezmiştim ama sanırım zaten babamı kaybettiğimi düşündüğümden annem hakkında kötü fikirlerim olsun istememiştim. Belki o zaman müdahale edebilirdim, ama annem şu an bile dikbaşlı, kendine ne söyleniyorsa tersini yapan biridir. O zaman da söz geçirebilecemi zannetmiyorum. Yani kendimi suçlu hissetmeme gerek yoktu. Hepsi onun suçuydu.

Kafamdan bunları atıp filme odaklandım. Ana karakterleri gerçekten seviyordum, bu yüzden odaklanmam zor olmadı. Filmin bitiminde küfrede küfrede salondan çıktım. Seth gülerek peşimden geldi ve "Beğenmedin mi?" dedi. "Beğenmedim! O nasıl bir bitiştir ya?! Nasıl bunu bana yaparlar?" diye saçmaladım sesimi bilerek dramatikleştirerek. Kolunu omzuma attı ve "İyi olduğuna sevindim. Şimdi diğerlerinin yanına gidiyoruz." dedi yarı ciddi bir şekilde. Saat geç olmuştu ve endişelenebilirlerdi, yani Seth haklıydı.

"Tamam anne." dedim gözlerimi devirerek dalga geçmek için ama söylerken bile sözcükler boğazımı yakmıştı. Bir süre yapabilecek bir şeyim yoktu, zamanla düzeleceğine inanıyordum.

Arabaya binip hastaneye gittik. Diğerlerine kısaca neler olduğunu anlattıktan sonra Lily ve Seth'in birden ortadan kaybolduğunu fark ettim.

***

"Hey. Seth. Bir saniye gelir misin?" diye seslendim. Aradan bir kaç sene geçmiş olabilirdi ama ben hala ondan özür dilememiştim. "Ne oldu?" diye sordu yanıma gelip. Onu sakin bir köşeye geçtikten sonra kelimeleri zorla söyleyerek "Birkaç sene önce sarhoşken eee benimle eee birlikte olmak istemiştin. Sonra benim yüzümden Jack ve Catherine sana kızmış ve bir süre küs kalmışlardı. Onun için özür dileyecektim." dedim.

Acaba sadece onunla yalnız kalmak için bahane mi arıyordum? Çünkü böyle söylenince hiç mantıklı gelmemişti.

"Bir kaç sene önce olan saçma bir olayı mı hatırlıyorsun?" diye sordu. Saçma mı buluyordu? Açıkçası buna üzülmüştüm. Çünkü benim aklımdan hiç çıkmamıştı. Sanırım kırıldığımı fark edip "Sarhoş olmalıyım, hatırlamıyorum. O yüzden saçma dedim. Kendimi affettirebilir miyim? Çünkü belli ki birkaç sene önce de şimdi de iyi halt yemişim." dedi. Şaka mı yapıyordu bu? Ben daha cevap veremeden hızlıca beni öpüp diğerlerinin beklediğini söyleyerek gitti. Kıpkırmızı olmuştum ve ne yapacağımı şaşırmıştım. Sanırım biraz hava almaya ihtiyacım vardı.

***

Lily'ye daha sonra anlatacaktım. Önce Jack'in yanına gitmeye ihtiyacım vardı. Kapıyı çalmadan odasına girdim ama yanında birileri vardı.

Biri Elisa'ydı, diğeri de ayrılma sebebimiz olan sarışın sürtük.

Bela.Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin