"Moring mama......"Sapa Sofea dengan mesra
"Morning lagi.....Dah pukul 12 ni morning lagi sofea?"jawap Datin Zulaikha.
"HeHe....Abang dengan papa mana ma?"soal Sofea
"Lah biasalah diorang tu....Kat padang golf lah"jawap Datin Zulaikha
"Dah tengah hari pun tak balik lagi?ish.....Pergi mana la....Dah lah tak ajak"rungut Sofea perlahaN
"Papa tadi nak ajak Sofea...Tapi dah sofea tak bangun lagi...TU yang diorang pergi je....Padan muka...Sapa suruh bangun lewat"Kata Datin Zulaikhaa
"hehe...Mama...Petang nanti Sofea nak keluar dengan Farhan....Sofea ajak Haslin sekali....Boleh tak ma?"soal Sofea meminta izin
"Nak pergi pukul berapa?"soal Datin Zulaikhaa
"Pukul 3 macam tu laH....Boleh tak?"jawap Sofea
"Ok...Kamu tolong belikan barang mama ya...Nanti mama senaraikan.."Kata Datin Zulaikha
Sofea hanya tersengih kepada mamanya......'Finally..."Getus hati Sofea yang sedang menari nari kerana gembira.
Bukan senang mamanya mahu memberikan keberanan sebegitu kepadanya.
Tidak lama kemudian enjin kereta milik papa nya kedengaran digaraj.
"Asalamualaikum"ucap Dato' Efzairy
"Waalaikumusalam"sambut Datin Zulaikha dan Sofea serentak berpaling ke arah pintu.
Alangkah terkejutnya Sofea melihat Farhan ada bersama sama papa nya.Terus Sofea lari naik ke atas..
'Yang papa pun bawak Farhan datang rumah ni tak bagitahu tu dah kenapa...Free free je si Farhan tu nampak rambut aku....Aduiii"gumam Sofea sendirian.Sofea masuk ke bilik nya dan terus mencapai Tudung yang ringkas sahaja.Kemudian dia terus turun ke bawah.
"Sofea...Buatkan air ya sayang"suruh Datin Zulaikha apabila melihat anak gadis nya sudah turun.
"Baik maa"jawab Sofea dan terus melangkah ke dapur untuk menyediakan air minuman.
"Aduii....Menyusahkan betul la dia ni...Mmm......Nak buat air apa yek?.."rungut Sofea yang masih lagi memikirkan air apa yang hendak dibuat.
"Horlick ais je lah....lantaklah kau suka ke tak"gumam Sofea.
Sofea segera membancuh ar dan terus menghidangkan air kepada tetamu mereka itu.
"Jemput minum Farhan"pelawa Dato' Efzairy
"Ah terima kasih ya uncle.."Balas Farhan yang sudah mencapai gelaS dihadapan nya itu
"Macam mana Farhan boleh ada dengan korang ni Zaff?"soal Datin Zulaikhaa yang sedikit kebingungan
"Tadi masa kat padabg golf tadi terjumpa dengan Farhan ni.Driver dia tak datang lagi...Tu yang papa ajak kesini .....Lunch sekali dengan kita"jelas Zafran
Datin zulaikhaa mengagguk faham.
Dia memandang Farhan yang tidak henti henti melihat Sofea.Sofea pula sudah seperti cacing kepanasan....Tidak tenang hatinya melihat farhan memandangnya seperti itU..
'Ish pahal mamat ni usha aku macam nak terkeluar biji mata ni...."Gumam Sofea."Sofea...Pergi hidang makanan.Kak Herni cuti hari ni....ANak dia sakit.Jadi Sofea tolong hidangkan makanan ya"suruh Datin ZUlaikhaa
Sofea hanya menurut.Dia bangun dan mengatur langkah ke dapur.
Sambil dia memasukkan lauk ke dalam mangkuk .Sofea merasakan ada satu lembaga dibelakang nya.Sofea terus menoleh kebelakang akibatnya sambal ayam yang dibawa sofea tumpah keatas baju Farhan yang betul betul berada dibelakang sofeA.
"Ya Allah....Sorry Farhan.aku tak sengaja..."Kata Sofea dia menoleh kebelkang untuk meletakkan mangkuk yg dipegangnya tadi.
Sofea mengambil kain lap dan mengelap tumpahan Sambal pada baju Farhan.Farhan masIh memandang Sofea yang sibuk mengelap tumpahan pada bajunya itu.
Tiba tiba tangan Farhan memegang tangan Sofea yang masih mengelap tumpahan itu.Sofea terkejut lalu mengangkat mukanya.
Mata mereka bertentangan.Jantung Sofea bagai nak luruh.Jantung Farhan berdegup kencang bagaikan baru lepas lari 4×100 meter.
Zafran yang melihat mereka berdua terus berdehem.Sofea dan Farhan bagai baru tersedar ke alam nyata.Sofea menarik tangan nya dari genggaman Farhan.Farhan Terus meelangkah menuju ke ruang tamu.
YOU ARE READING
[C]OMG!!MY SENIOR MY HUSBAND
Novela JuvenilOM!!!MY SENIOR MY HUSBAND Start writting at 20 may 2016- 22 november 2016 Tak mudah untuk aku jatuh cinta Tapi bila aku dah jatuh cinta Tak mudah untuk aku lepasKAn Tapi bila aku dah lepaskaN Tak mungkin aku terima kau kembali Highrank : #78 on teen...