[Inte kollat stavfel så säkert massor]
(Mollys perspektiv)
"Jag letar efter kläder, i min garderob! Duh! Eller vad trodde du? Ankor?" Skrattade Melanie.
"Hur går ditt förhållande med Oliver då?" Frågade jag.
"Det går bra, vi kysstes igå- fan. Du ville få mig att säga det där eller hur?!" Sa hon och hennes blick blev tjurig.
"Jaaaaaag visste det!!!" Skrek jag och började skratta massor åt att Melanie hade satt sig mitt på golvet i sin garderob och tjurat.
"Föresten, du vet att din danstävling börjar ikväll va?" Sa jag till henne.
Hon spärrade upp ögonen och reste snabbt på sig.
"Fan fan fan fan fan fan fan fan fan jag hade ju glömt det! Fan!" Sa hon argt.
"Hur kan du glömma din egen tävling? Och bara så du vet. Allt är packat och fixat redan. Medan du var borta igår kväll, när du var hemma hos Oliver och hånglade med honom alltså så fixade jag dina saker. Jag har packat din väska, dina dansskor ligger där, det ligger fem chokladkakor i väskan med energipulver i, specialgjorda av Patricia det ger dig extra energi, bra extra energi, ifall att du är jättetrött ikväll. Dina dansskor är som sagt där och dina tävlingskläder också, det du brukar ha när du värmer upp hänger inne i din garderob på en galge" sa jag och räknade upp massor av saker och hämtade sedan hennes väska åt henne.
"Gud alltså, tack så mycket Molly. Vad skulle jag göra utan dig?!" Sa hon överlyckligt och kramade om mig.
"Antagligen så skulle du inte överleva och du skulle vara sen till allting, senare än vad du redan är förstås, och dessutom aldrig ha dina grejer packade" sa jag och skrattade.
"Men om du gjorde allt detta igår kväll, vad gjorde då Score?" Frågade Melanie sedan förvirrat.
"Satt i soffan och pratade cheesy stuff med Lily som sov över här igår igen. Dessutom hånglade dom massor, jag stod inte ut med dom för jag kände att jag ville spy hela tiden för jag fattar inte vad hon ser i Score, han är en ful get" sa jag och Melanie vred sig av skratt när jag sa det där sista.
"Men blääääääää varför ska dom vara så cheesy?!" Sa hon sedan, jag ryckte på axlarna som svar.
"Men det är du och Oliver med!" Sa jag flinandes medan hon blev helt röd i ansiktet.
"V-Va?" Sa Melanie och försökte låta vanlig men misslyckades.
"Anastasia använde flampulver igår och kom hit, hon berättade först vem hon var och så, sedan berättade hon vad du och Oliver höll på med. Jag bjöd henne på det sista av chokladtårtan jag hade bakat igår när du inte var hemma, jag, Lily och Scorpius åt tårta först men det blev lite över så jag frågade om hon ville ha och då fick hon äta upp resten, vilket hon faktiskt gjorde. Men hon berättade iallafall vad du och Oliver höll på med" sa jag och flinade. Men sedan började jag skratta massor när jag såg Melanies ansikte. Hon var alldeles röd och samtidigt såg hon ut som hon bara vill sjunka genom jorden.
"Oroa dig inte, Score vet inget och jag ska inte skvallra eller nått, du vet, du och jag måste hålla ihop som systrar i denna strid mot vår bror" sa jag och hon såg lättad ut.
"Tack" suckade hon.
"Ingen orsak" skrattade jag.
"Men jag måste åka dit. Och det är liksom i Chicago i USA! Dessutom så är det ingen som kommer och kollar" sa hon och det sista ganska sorgset.
"Jo, jag, Score, Oliver, Sky, Mackenzie, Lex, Lexi, Lily och Ana ska komma och kolla!" Sa jag och hon såg redan mycket gladare ut.
"Men frågan är väll snarare vill ni alla komma och kolla eller är det bara för att inte jag ska bli ledsen?" Sa hon och tvekade.
"Jag vill absolut komma och kolla, Oliver, Sky, Lily, Lex och Lexi vill också kolla. Score har inget val då jag och Lily tvingar med honom. Mackenzie har ett val då Lea sa att hon antingen kan åka och kolla på din dans eller vara hemma och hjälpa Lea att städa hela huset, vilket ledde till att hon följer med Sky för att kolla på dig. Sen har vi Ana, Oliver skulle passa henne idag tydligen, jag fattar dock inte varför hon är inte direkt tre år, men då har hon inget val utan måste följa med!" Sa jag och Melanie log.
"Tack ska du ha, jag kunde inte ha fått en bättre och underbare syster" sa Hotnights kramade mig. Jag kramade henne tillbaka.
"Jag vet, jag är bäst" sa jag och skrattade.
"Alla Malfoys är bäst, förutom Score, mamma, pappa eller någon annan Malfoy som inte är du eller jag" sa Melanie och jag nickade instämmande.
"Men vad är klockan föresten?" Frågade hon. "Jag skulle möta Zack utanför tävlingsarenan klockan tio i tolv idag, man måste skriva in sig tre timmar innan tävlingen. Och tävlingen drar liksom igång klockan 17:15 så vi måste skriva in oss innan 12:15..." la hon sedan till.
"Isåfall" började jag som kollade min klocka. "Är det nog bäst att du skyndar dig för klockan är 11:39" sa jag och hon fick panik.
"MOLLY DU MÅSTE HJÄLPA MIG ISÅFALL! JAG MÅSTE BORSTA TÄNDERNA FIXA MITT HÅR SÅ DET ÄNDÅ SER LITE OKEJ UT! BYTA OM MÅSTE JAG OCKSÅ GÖRA!" Skrek hon panikslaget.
"Melanie Olivia Kelly Malfoy! Sitt ner och låt mig fixa!" Sa jag och pekade på stolen till hennes sminkbord som hon typ aldrig använder.
Hon satte sig ner utan ett ljud och jag började.
På något konstigt vänster så hann vi fixa henne på 9 minuter. Klockan var då 11:48, det var två minuter tills att hon skulle träffa Zack i Chicago. Tur att både hon och jag kan transförera oss..
Jag räckte henne väskan och med ett litet pang så var hon försvunnen.
"Scorpius vi måste sticka nu!! Är alla här?!" Skrek jag ner till Scorpius som var i vardagsrummet.
"Ja alla är här kom nu!" Skrek han tillbaka.
Jag gick ut ur Melanies rum, ner till vardagsrummet, hälsade på alla och berättade vart det var vi skulle.
"Okej så vilka kan transförera sig?" Frågade jag först.
"Jag kan" sa Kenzie.
"Jag också" sa Oliver.
"Okej så då är det vi tre som kan, Anastasia och Lexi ni kan transförera er tillsammans med Oliver, Sky du och Lex kan göra med Kenzie så får Lily och min fula get till bror göra med mig" sa jag. Alla skrattade otroligt mycket när jag kallade Score för ful get. Men han såg väldigt förolämpad ut bara.
"Ledsen Score, jag har hängt för mycket med Melanie på sistone" sa jag och himlade bara med ögonen men log.
"Scorpius är ingen ful get, han är jättefin och helt underbar" sa Lily.
"Tack Lily, jag älskar dig" sa Score.
"Jag älskar dig också" svarade Lily.
"Nån mer än jag som blir illamående?" Frågade Ana.
Kenzie räckte upp handen.
"Om ni tänker hålla på sådär får ni ta er till Chicago själva" sa jag.
Scorpius och Lily tystnade när jag sa det.
"Då kör vi då, ses i Chicago" sa Kenzie, och kunde som vanligt inte vänta utan tog tag i Sky och i Lex innan hon tarnsförerade sig iväg.
"Ses där" sa Oliver och tog tag i Anastasia och Lexi sedan försvann dom med.
"Kom nu turturduvor" sa jag och tog tag i varsin av Lily och Scores handleder och med ett pang så var vi inte kvar hemma längre. Efter någon sekund så stod vi på en fullproppad gata i Chicago. Framför oss så var det ett jättestort hus med en superstor banderoll framför där det stod Street Light Contest! Today 5:15 PM. Det var tävlingen som Melanie skulle delta i. Hoppas det går bra för henne.
Nu har hon liksom ändå support som är här och stöttar henne så mycket som möjligt.
"Vi ses här om två och en halv timme! Jag ska gå och fixa biljetterna" sa jag. Scorpius och Lily nickade innan dom gick iväg. Ska väll antagligen på typ någon dejt eller nått liknande...
Jag gick emot biljettförsäljningen, jag hade sett till att skaffa massor av mugglarpengar då detta egentligen är en mugglartävling men Melanie älskar att vara med i den, hon och Zack har vunnit denna tävling tre år i rad nu, låt oss se om dom kan utöka det till ett fjärde. Det är fyra moment i tävlingen, kvinnligt solo, manligt solo, duett och freestyle.
"Hejsan frun, jag ska hämta ut 9 VIP biljetter reserverade åt Melanie Malfoys familj" sa jag och visade ett pass där det bevisar att jag är en Malfoy. Melanie Malfoy ska få nio VIP biljetter på order från chefen *host* jag använde inte alls magi för att få som jag ville där *host*.
"Åh absolut, här har du" sa kvinnan bakom disken och gav mig nio VIP biljetter.
VIP biljetterna gör så att vi får dom bästa platserna, alltså närmast scenen och vi får också tillgång till att gå och prata med dansarna i pausen.
Jag tog emot biljetterna och la dom i min väska. Ingen kommer dessutom in i min väska, den är förtrollad, bara jag kan öppna den. Det är inte något fingeravtryck eller nått sånt det är bara så att den är förtrollad att känna igen så att bara jag ska kunna öppna den.
DU LIEST GERADE
Malfoys Trillingar
FanfictionSkriver denna bok tillsammans med @MayBeMaja Vi kommer att skriva varannat kapitel och ni hittar första delen (prolog och beskrivning) hos @majalottagallardo bara så att ni vet. Denna bok kommer att handla om trillingarna Scorpius, Melanie och Molly...