Hai ! Nama aku Nur Insyirah Binti Dato' Ayub . Harini aku akan mulakan sesi persekolahan di sekolah baru . Aku berpindah ke Kajang kerana ayahku membuka cawangan baru syarikatnya . Cukup lah tu pasal diri aku .
" Nervous pulak nak masuk sekolah baru " kata Insyirah atau lebih dikenali sebagai In .
Pak mat selaku driver menghantar Insyirah ke sekolah barunya iaitu Sekolah Menengah Kebangsaan Taman Jasmin ." Cik In , kita sudah sampai " Kata Pak Mat .
Kata kata Pak Mat mematikan lamunan Insyirah .
" Okey , terima kasih Pak Mat . Jangan lupe jemput In pulang sekolah ye " pesan In memperingatkan kepada Pak Mat .
" Ye , Takkan Pak Mat nak lupe pulak " jawab Pak Mat dengan senyumannya .
Setiba di hadapan pagar sekolah , aku terus memasuki perkarangan sekolah . Aku tidak tahu dimana tempat berkumpul . Aku hanya mengikut langkah pelajar yg lain .
" Wah , boleh tahan besar dewannya " kata In dalam hati .
" Ehemm ehemm " dehem seorang pengawas lelaki yg tida aku kenali .
" Ye ? " tanyaku .
" Kau tak reti masuk barisan ke , takkan tu pon aku nak ajar " sindir pengawas berbaju biru itu .
Hati In mula membara dengan kata kata si sombong itu .
" Aku budak baru lah , barisan kelas 3 Cemerlang mana ? " tanya ku hanya untuk memberi penjelasan kepada si sombong itu .
" oh budak baru , kau pergi beratur di sana " pengawas tersebut menunjukkan di mana tempat beratur .
" Mekaseh " kata aku selamba .
Aku beratur di belakang seorang budak perempuan . Budak perempuan trsebut menoleh kebelakang . Ya , tepat kearahku .
" Awak pelajar baru ke ? " tanya budak perempuan yg putih gebu itu ." Haah , ini barisan kelas 3 Cemerlang kan ? " Tanyaku juga menjawab persoalannya .
" Iya . Btw , saya Nurin . Awak ? " tanya budak perempuan itu lagi .
" Saya Insyirah , awak pggil saje In " balasku dan melemparkan senyuman ku kepadanya .Die segera menoleh ke hadapan apabila perhimpunan sudah hendak bermula . Nasiblah harini hari Selasa .
Tamat saja perhimpunan , murid disuraikan utk bergerak ke kelas . Aku hanya mengikut barisanku .
Tiba saja di kelas , aku dipelawa duduk di sebelah Nurin . Kerana disebelah tempatnya masih kosong . Aku hanya duduk dan mendiamkan diri . Yalah , sekolah baru . Masih tidak boleh menyesuaikan diri .
Ramai juga berkerumun di mejaku , dan menanyakan berbagai bagai soalan . Rasa seperti ditembak AHAHAHA . Aku hanya menjawab . Rasa sedikit rimas dan kurang aman .
Amin iaitu ketua kelas memberitahu bahawa Puan Halimah tiada . Puan Halimah adalah guru Bahasa Melayu , dan juga guru subjek pertama hari ini . Bolehlah aku berbual dengan Nurin .
" In , awak asal dari mana ? " tanya Nurin .
" Dahulunya , saya bersekolah si Sekolah Convent di Kuala Lumpur . Saya pindah pun sebb ayah saya ade kerja di sini " terangku .
" Oh , awak tggal di mana sekarang ? " berbagai soalan diajukan kepadaku .
" Saya tggal di kawasan Taman Permai " jawabku ringkas .
" Wah , same lah ! " Nurin menjerit kecil . Baru aku tau , Nurin ni juga anak dato' . Bolehlah kami berkawan rapat .
" Tokk Tokk " pintu kelas 3 Cemerlang diketuk . Seorang pengawas lelaki masuk .
" eh , tu bukan si sombong tu ke " kata In dalam hati . Pengawas trsebut masuk ke kelas bersama seorang lagi kawannya .
" Saya ditugaskan utk menjaga kelas ini , jadi semua diminta mengeluarkan buku sekarang ! " jeritnya sedikit .
Semua murid 3 Cemerlang terus mengeluarkan buku teks Bahasa Melayu .
Pegawas tersebut berpusing pusing mengelilingi kelas ini hanya utk memerhatikan pelajar .
" Boleh tahan handsome mamat ni " bisik hati ku . Malas lah nak puji lelebih HAHAHAH . Nasib dalam hati .
Tiba tiba , aku rase seperti ada seseorang yg duduk di sebelahku . Boleh sakit jantung aku . Aku menoleh , rupanya mamat tu . Mana die rembat kerusi nak duduk sebelah aku ni .
" Takde tempat lain nak duduk ke ? " tanyaku , geram pulak aku . Buat semak tempat je .
" Kau bising ape , lantak aku la . Bagi makan stokin kang " katanya sambil tertawa kecil . Eee rase nak lempang je , kau nak bagi aku makan stokin . Aku bagi kau makan kaki .
" Haa ape nama kau ? " tanya mamat si makhluk asing tu .
" Insyirah " jawapan ringkas diberi .
" Oh , aku Rizwan . Aku ketua pengawas kat skolah ni . Aku senior kau , form 5 " kata Rizwan si makhluk asing HAHAH .
" oh yeke . Tak tanye . " jawabku sahaja hendak mengenakan mamat tu .
Muka Rizwan sudah membahang menahan geram . Rase nak makan je minah ni . Takpe kau , tggu lah .
Rizwan bingkas bangun dan meletakkan kerusi yg diambilnya itu ke tempat asalnya . Rizwan kembali ke sebelah rakan baiknya , Amsyar . Amsyar juga pengawas .
Rizwan masih lagi merenung wajah In , In seorang yang cantik tapi berkelakuan kasar seperti lelaki . Takdelah kasar sangat HAHAHA .
" Dahlah , jomlah . Dah abis masa dah ni . Jom rehat " kata Rizwan mengajak Amsyar ke kantin .
Loceng berbunyi menandakan waktu rehat . Akhirnya !
" In , jomlah rehat dengan aku " pelawa Nurin yang sudah menukar panggilan saya awak kepada aku kau . Aku hanya mengikut Nurin . Bukannya aku tau selok belok sekolah ni .
Aku dan Nurin beratur hendak membeli makanan . Kantinnya boleh tahan bersih lah . Selesai membeli makanan . Aku dan Nurin ke pondok utk makan .
Loceng berbunyi menandakan rehat sudah tamat .
Semua murid bergegas masuk ke kelas . Begitu jugak aku dan Nurin .
Habis saje mata pelajaran terakhir harini . Aku bergegas menyimpan barang barang dan pulang ke rumah .
YOU ARE READING
Kahwin 15 Tahun ?
FanfictionWatak :- Insyirah ; seorang perempuan yg tak serupa perempuan HAHAHA . kasar , bertudung , baik dan selalu membantu sesiapa dalam kesusahan . Anak ayah , manja dengan ayahnya . Seorang yang cantik , kulitnya putih gebu , comel , dan ramai lelaki yg...