'Gülümse...'

2.2K 87 14
                                    


Anneannemle dedem neredeyse elli senelik bir evliliğe sahiplerdi.Bu elli yıllık evlilikleri boyunca, tanıştıkları ilk gün uydurduklari bir oyunu oynamaya devam ettiler.Anneannem dedemin bulması için bir yere üzerinde'Gülümse' yazan bir kağıt bırakıyordu. Dedem bu kağıdı bulduğunda aynı şekilde 'Gülümse'yazıp anneannemin bulması için bir yerlerle koyuyor ve bu oyun böylece sürüp gidiyordu.

Anneannem hazırladığı yemeği servis ederken dedemin servisinin altından'Gülümse' yazılı bir kağıt çıkıyor, ardından kumandayi arayan dedem'Gülümse' yazili bir kağıt ile karşılaşıyordu. Yani anlayacağınız her taşın altından bu sözcük çıkıyordu ama onlar için kesinlikle anlamını yitirmiyordu.Ayakkabıların içinde, yastıkların altında, bufenin kuytu köşelerinde, her yerde ama her yerde üzerinde'Gülümse ' yazılmış bu küçük kağıtlardan bulabilirsiniz.

Anneannemle dedemin bu küçük oyununu tamamen anlayıp onları taktir edebilmem uzun yillarimi aldı. Başta sıkıcı ve garip gelen bu küçük oyunun aslında onları ilişkilerinin ilk günlerinde tuttuğunu en başta anlamamıştım.Yaşadıkları o büyük sevgiyi gündelik hayatlarına taşımışlar ve birbirlerini ne kadar sevdiklerini unutmaya asla izin vermemişlerdi .

Böyle güzel bir duyguyu yaşatmayı başaran bu iki büyük insanin üzerine bir süre sonra karabulutlar çöktü Anneannem kansere yakalanmıştı ve aldığı kemoterapilerden sonra odasından bile çıkamaz hale gelmişti . Dedem , anneannemin güneşin parlaklığını çok sevdiğini biliyordu ve odasını sarıya boyamisti .Bir kaç ay Böyle sürdü .Bu zaman zarfında anneannem yazdığı küçük notları zarflara koyar olmuştu .Dedem ise uzunca bir süre boyunca bu zarfları açmayı cesaret edemedi .Ta ki anneannemin vefat ettiği güne kadar...

Cenazede dedemin yaptırdığı büyük celengin üzerinde kocaman'GÜLÜMSE'
yazıyordu.Eve döndüğümüzde dedem sessizce odasına çekildi ve birkaç aydır biriktirdigi o zarfları acmaya başladı.

Her bir zarfın içinde " Gülümse ....seni ne kadar sevdiğimi tahmin bile edemezsin, "yazıyordu.

Hayatim boyunca bana böyle bir sevgiyi tanıdıkları için anneannem ve dedeme teşekkür edeceğim. ........

Lutfen begenmeyi unutmayın! !!
Bolumler devam edecek :)

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Jun 13, 2016 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Yasemin Kokulu HikayelerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin