Raerim p.o.v
Aku pusing ke belakang dan aku terkejut.. aku ternampak unnieku yg sedang menangis dan baju nya terkoyak sedikit.. rambutnya juga serabai..
"Unnie!!!!!"
"Raerim! Raerim-ah!!*menangis teresak-esak.." "wae Unnie? Kenapani? Apa dah jadi? Macam mne unnie ade kat sini...?"bertalu2 soalan yang aku tujukan kepada unnieku...."Yerim! Eodiga?!" Tiba2 daehyun datang dan ternampak kami.. dia terus memeluk unnieku.. aku terkejut...
"Kkkkena.. pa.. "kata yerim terkejut.. daehyun pon melepaskan pelukannya.. "gwenchana?" Dae bertanya risau.. dia memandang unnieku dengan wajah yg risau...... unnieku mengangguk dan daehyun menyapu air matanya..
Daehyun kemudian berpaling ke arahku.. "raerim?apa awk buat kat sini...? " "errrr...." unnie melihatku kemudian yongguk oppa pon datang dan melihat kami..
"Dia nak kerja ngan hyung... sebab tu dia ada kat sini ni... dia kerja sebagai P.A hyung... "
"Hah? Kamu kerja kat sini raerim?"unnieku berkata dengan nada terkejut.....Kemudian channie,jae,uppie dan zelo pon datang kat kami... mereka buat muka like apa yang dah jadi ni?...
Yongguk oppa pon menyuruh kami semua duduk atas sofa di dalam bilik rahsianya...
.............................................................
Yongguk P.o.v
Semua orang terpegun... "waahhh.. xsangka hyung ada bilik camni.... " kata zelo dengan teruja... "yela ko ni yongguk.. ko sukakan berahsia ngan kami.. "kata himchan pula... "apa lagi rahsia hyung yang hyung sembunyikan daripada kami?"kata jae dan dae yang cuba berlagak pandai.. "yela hyung.. mana adil.. uppie pon nak gak bilik cool camni.. " kata uppie yang membisu dari tadi...
"Haih bnyak nya soalan korang.. banyaklah korang punya rahsia... bilik ni hyung x bagitahu sbb hyung xnak sampai korang bawak orang luar.... tau x? Korang bukan hyung boleh percaya pon.. " kata ku membalas...
Mereka tunduk... "habistu.. diorang ni xpe pulak masok.. "kata zelo sambil menunjuk kearah raerim dan yerim..
"Haih saeng ni.. diorang yang jadi mangsa.. jadi kita kenalah bertanggungjawab.." aku berkata.. "hmm yela " kata zelo...
Himchan dan uppie cuba menekan satu butang yang berada disofa itu.. kemudian suatu pintu terbuka... "haish saeng.. apa korang buat ni? Aiggooo.. sbb ni la hyung x bagitahu korang... " kataku sedikit marah..
"Ala... hyung.... kitorang saje je.. kitorang xpernah la ada pengalaman camni.. "
"Hmm oklah..."
Zelo, daehyun dan youngjae pergi kearah pintu yg terbuka itu alangkah terkejutnya mereka bahawa ada pelbagai pistol dan alat2 canggih yang lain tersusun rapi di dalam bilik itu..."Woah hyung daebak... " zelo berkata... "yela daebak la hyung
.." daehyun pula berkata..Yongguk,raerim dan yerim hanya melihat mereka dari jauh.. yongguk menggelengkan kepalanya kerana pusing bermain dengan saeng2 nya ini..
apabila zelo ingin berundur sedikit dari pintu itu untuk hyungnya yang ingin melihat pistol2 itu.. dia tersentuh lengan daehyun tiba2 "aduh!" Dae mengaduh kesakitan "eh hyung! Nape!?" Zelo bertanya.. daehyun melihat lukanya... ada sedikit torehan pisau di lengannya.." hadoii..bila masa pulak aku kena pisau ni? Tadi x rasa papapun... "
"Mungkin sbb kamu risau sangat kat yerim sampai kamu x perasan luka kamu" kata himchan pula..Yerim terkejut.. semua orang kat situ pon terkejut.. "Dae! Kenapa?!" Yerim segera bangun dan melihat luka daehyun "adooii dae... awk x ape2 ke? Aigoo.. macam mana bleh jdi camni?"yerim hampir menangis... "shhh.. gwenchana... tolong sapukan ubat untuk saya... "dae menenangkan yerim supaya yerim x nangis..
Yerim terus suruh dae duduk kat sofa and letak ubat kat lengan dae.. dae berdesih kesakitan sebab lukanya dalam la juga...
"Dae.. awk xnak pergi klinik ke?""Ani... naneun gwenchana..."
"Aigoo.. degil betol la awk ni... "
Daehyun senyum kat yerim... "janganla merajuk sy x ape2 la.. nae?"
"Hmmm... ah matta..."
Tiba2 raerim teringat sesuatu...
"macam mne dragon bleh tangkap unnie?""Masa tu unnie pergi pasar sbb nak beli ikan untuk mak... bila unnie nk balik naik teksi tu tiba2 ada van warna hitam berhenti dan terus tarik unnie supaya masuk... unnie takut sangat masa tu... unnie ingatkan xde org nk selamatkan unnie dah.. nasib baik diorang ade... unnie dapat lepaskan diri " yerim tunjuk ke arah kami...
"Aigoo unnie.. unnie x sepatutnya pergi sorang2 la bahaya... "
"Yela awk ni.... lain kali kalau awk nak pergi mana2 awk bagitahu je sy.. sy akan teman awk.. awk kena ade bodyguard la... sy contohnya... " kata daehyun yang memandang raerim sambil tersenyum...
"Tsk... macam ade yg x kene la ngan korang ni... korang couple ek? Patutla lain macam je dae cari macam org gila tadi.. "kata youngjae
"Eh x lah...! Kami kawan je la! "kata yerim dan daehyun serentak... dan mereka berdiam diri seketika...
"Haa..tengk tu... korang dilamun cinta ek.. ?".. kata jongup pula...
Kami semua tersenyum..
"Aigoo... aniyo... "dae menjawab.. yerim dan raerim masing2 tunduk kerana malu..."Ah... yang saeng ni pula cane? Kenapa saeng nak kerja kat sini? Saeng x bincang pon ngan kami... " selepas dia berkata begitu dia melihat kami yang berdiam diri..
"Maafkan sy.. tapi saya x bleh terima saeng sy kerja kat sini.. "
Aku terbeliak.. begitu juga dengan raerim..."Wae.... unnie...... biarla raerim kerja kat sini... sekurang2nya kita dapat langsaikan semua hutang appa... "
Kami semua terkejut dan terus diam membisu..."Kalau macam tu kami keluar dulu ye... " kataku dan aku mengarahkan saeng2ku utk keluar bersamaku...
"Raerim.. kamu x sedar ke? Ni kelab B.A.P tau x.? Mereka yang dah buat appa kita meninggal dan kehidupan kita susah camni... "
"Raerim tahu unnie.. tapi.... sekurang kurangnya raerim boleh bincang ngan ketua B.A.P dan cuba pujuk dia dengan raerim kerja ngan dia..."
"Raerim.. dulu raerim ckp raerim benci sangt kat gangster tapi raerim nk terjebak dlm aktiviti mereka juga ke?"
"Aniyo! Raerim akan kerja biasa je... memang.. memang raerim benci sangat kat gangster tapi raerim nak buat camne.. ni la satu2 nya jalan unnie... "
"Tapi raerim... "
"Jebalyo unnie... ne? "
Yerim mengeluh.. "arasseo.. tapi kamu kena jaga diri kamu dan mintak tolong diorang Arasseo?"
"Ne... gumawoyo unnie.. "
"Hmm.. " peluk raerim...
Mereka tidak sedar pon yang aku mendengar segala2 yang mereka bualkan...
'Huh.. macam manelah kalau raerim tahu nanti.... aku la yang buat appa dia jadi camtu... 'Aku pon berjalan keluar dan mencari saeng2ku...
~TBC ~
SORRY GUYS KALAU CERITA AUTHOR NI BERBELIT SIKIT... AUTHOR XDE IDEA HEHE.. LAGIPON SKANG NI KAN BULAN PUASA JADI AUTHOR LETIH SIKIT.. SBB TU X MEMUASKAN.. TAPI.. HOPE KORANG ENJOY AND KEEP VOTING UNTUK FF NI.. KAMSAHMNIDA.. *BOW
~AUTHOR~
YOU ARE READING
My Husband Is A Gangster
AksiyonSetelah bapanya meninggal,kehidupan raerim dan keluarganya susah akibat dibelenggu hutang yang banyak.. sebelum ayah mereka meninggal,ayahnya telah berhutang dengan geng2 kongsi gelap yang dikehendaki yang diberi nama B.A.P,yongguk iaitu leader kepa...