Bab 32

2.4K 74 0
                                    

nnAku memandu dengan perasaan yang bercampur baur . Kereta aku pandu 70km/h . Lantaklah biar aku mati .

"Semua nak seksa aku argh apahal? apa salah aku!" Aku menjerit sekuat kuatnya sambil menghempas stereng kereta .

Aku memberhentikan kereta ditepi jalan . Aku keluar dari kereta dengan kaki terhinjut hinjut . lalu menyandar dikereta.

"Apa salah aku?" Aku merenung langit .

"Aku takkuat nak hadapi ni semua" keluhku .

Tiba tiba aku teringat katakata Tengku Halina suatu ketika dahulu .

"Allah Uji sebab Allah tahu yang kamu kuat. Remember this . set dekat otak . jangan cepat mengeluh" Lantas aku mengucap bila teringat katakata Tengku Halina .

Aku masuk kedalam kereta kembali lalu menbelek telefonku. Semuanya dari syaffir . Aku membiarkan .

"Dah sakitkan hati orang ada hati nak ganggu orang lagi" Kataku .

Lalu aku memandu kereta kembali . entah kenapa kaki aku gatal sangat nak pergi rumah mama . hm maybe aku rindu huhu .

--Skip--

"Assalamualaikum!" Laungku dari luar .

Tiada sahutan . Lahh kereta ada , tapi takde orang .

Aku menekan loceng rumah sekuat hati .

"Ye kejaplah takpandai sabar" Aku mendengar kak dazaina merungut dari dalam . aku tergelak kecil. Idea nakalku terbit diruang minda

Aku memusingkan badan kebelakang setelah dia membuka pintu yang besar gedabak itu .

"Cik cari siapa?" Tanya Kak Dazaina .

" Saya Cari..... " Sengaja aku menggantungkan ayatku

"dazney?" tegur abang dzul yang baru keluar .

"Alahh abang ni hish baru nak usik akak ni" Ujarku lalu memusingkan balik badanku menghadap mereka .

Kak dazaina menampar bahuku lembut lalu memeluk aku sehingga tiada nafas . haha lek gurau ajooo .

"Lepaslah kak. lemas ni ha lemas" kataku sambil cuba meleraikan pelukan itu

"Orang rindu kau lah dik . kau ni makin menjadi jadi tau! haa hritu masuk hospital kenapa taknak bagitahu akak? geramnya dengan sikap beku kau yang baru ni" Protes Kak Dazaina

"Yelahhh. nak buat apa kacau bakal pengantin kann?" Suaraku mendatar. pura pura merajuk . Muka kak dazaina sudah berona merah , abang dzul ketawa . Aku hanya mampu tersengih .

Yap Kak dazaina nak kahwin dah hujung bulan ni . yahuuu ! bakal suaminya conformlah DokTengHan !

"Takyah nak over lah dik!" Marah kak dazaina . Aku sudah tergelak .

"Korang ni asyik mengusik adik aje . Bila nak pelawa adik masuk ? takkan lah nak stay kat sini ha?" aku memerli mereka . abang dzul dan kak dazaina tersenyum senyum menahan malu .

hok aloh sentap kerrr?

Aku bersalam dengan Tengku Halina dan Tengku Ilham . Memeluk mereka berdua sampai tak cukup oksigen Hhah padahal aku dah jumpa mama tadi lol

"Fir mana ney?" Tanya Tengku Ilham

"err busy" kataku acuh tak acuh

"Busy apanya? haritu dia kata dia nak jaga kamu sampailah kamu sihat" ujar Tengku Halina

'Dia nak jaga aney? hahahah . padahal dialah yang sakitkan aney' kutukku didalam hati .

"Entahlah mama . dia kat rumah tadi lepastu bila aney ajak dia jalan ke sini dia kata dia tak dapat join" aku terpaksa menipu. Tapi kak dazaina sudah merenung aku tajam .

Awak sayang saya Tak ?Where stories live. Discover now