∆ 24. osa ∆

129 15 0
                                    

"Otan osaa", Tal sanoi ja laski kätensä olkapäälleni. Hänen kasvoillaan oli hieman huolestunut ilme.

"Miksi olet täällä?" Tal kysyi, mutta vastaukseksi kohautin vain olkapäitäni.

"Joneskaan ei tiennyt", Max kertoi kuivasti. Tal mietti oikein kulmat kurtussa, ja hän katsoi kaukaisuuteen.

"Kaikki täällä ovat syystä, ja kaikki ovat hieman erilaisia", Talia sanoi vilkaisten kysyvästi Maxiin, mutta tämä pudisti päätään.

"Mitä te salaatte minulta?" kysyin väsyneenä, sillä päähäni oli taas alkanut särkemään. Ystäväni katoivat toisiaan, mutta en saanut syytä selville, sillä linnan tornin kello kajahti.

"Ruoka-aika", Max hihkaisi ja kääntyi puoleeni. "Tuletko kanssamme?" Kiemurtelin paikallani, sillä jos menisin ruokailuun, joutuisin kohtaamaan koko koulun. Mukaanlukien rehtori Jonesin.

"En taida", sanoin ja otin kasvoilleni anteeksipyytävän ilmeen.

Tal nappasi minut käsikynkkään ja sanoi hilpeästi: "Pitäähän sinun syödä joskus, ja näkisit hieman koulua." Huokaisin ja annoin Talin johdattaa minua kohti linnaa.

"Mitä muuten edes teit metsässä?" Max kysyi uteliaana.

"Lähdin lenkille", sanoin uhmakkaasti ja mulkaisin Maxia.

Max kohotti kulmakarvaansa ja kysyi ilkikurisesti: "Eikös rehtorimme juuri käskenyt noudattaa sääntöjämme ja lukujärjestystä?" Pyöräytin silmiäni ympäri ja pian lähestyimme linnaa.

Kyyhkysen lentoWhere stories live. Discover now