İki yıl önce Merve 7. sınıftayken.Aşkı yalan, aşık olmayı da yalancılık olarak düşünürdu.Ama şimdi anladı yalan söyleyen kendisiymiş. Kendisini kandırmaktan başka hiçbirşey yapmamış.
Çocuğun adı Can.Can akıllı tatlı yakışıklı ama bir o kadarda sinirli. Burcundan dolayı olmalı ki içine kapanık birisi.Satranç oynamayı seven zayıf bir çocuk.Babası polis 4 kardeşler ve en küçük kardeşi 6. sınıfa gidiyor. Kendiside 8.sınıfta.
Satranç turnuvası var.Merve 3.sırada rakibini bekliyor.Can Merve' nin yanında ki sıraya 4.masaya oturuyor.
Merve' nin rakibi geçen yılın 1. olan Kartal Ortaokulundan geliyor.Heyecan tavanda ne yapacağını bilmiyor Merve. Küçük bir saatleri var eğer unutup da saate 3 kere basılmaz ise maç biter. Saate basmayan takım mağlup olarak sayılır. Merve saate basmayı bir kere unuttu sonradan aklına geldi.Ama bassada yenilmiş sayıldı haksızlığa uradı.Ne yapabilir ki yenilmişti artık Merve'ye göre kendisi ilk maçların hepsinde kaybediyor. Doğru Merve ilk maçların hepsinde kaybediyor. Heyecan ararken yeniliyor.Eğer satrançta bir hamle bile yanlış yaparsan,yaptığın güzel hamleleri hiçe saymışsındır.Merve arkadaşı tarafından teselli bulur ama arkadaşı Merve' yi sevmediği için iyi sözler hiç duymaz.Genede umudunu kaybetmez.Kaybetmez kaybetmesine ama gene de içinde bir burukluk vardır.İlk gün bir mağlubiyet iki galibiyetle oyun alanından ayrılır.İkinci gün dört maç yapılacaktır.Heyecansız ve stressiz bu maçlar girer ve hepsini kazanır.Genelde(erkekler,kızlar karışık)4. sadece kızlar kategorisinde de avaraj farkından dolayı 2. liğe düşer. Can geçen yılın birincisini yenip kardeşine yenilmiştir.Merve ise geçen yılın birincisinin kardeşini yenmiştir.Okulları 18 puan ile birinci olmuştur.Okullarının müdürü onlara yemek sözü verip sonraki gün kar tatili olduğu için sözünü tutmamıştır.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Merum
Non-FictionHikaye tamamen yaşanmış bu olaylara şahit olmuşumdur. Bu yüzden kişilerin adlarını değiştirmeden hikayede kullandım.